Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

skred12 mei 2018, 08:12

 110  Uma
skred schreef:Of de 9004 kan wijzen op

9lll04: 4 heeft d op het tekefoon, 9 y . Als je LL en 0 houdt, kan je Lloyd maken ( met een bonus l, katsching... Of nog eens aan het rad draaien misschien....)
Oh ik weet het, die extra l is de Floyd van Lloyd!!

Ik heb je eindelijk door kleine grote mol!
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 08:29

 3423  Yens
ruben.lodewijckx schreef:Rode telefoon mss een verband met het niet gevonde raadsel WASHINGTON daar woont DONALDO TRUMPO :mrgreen:

kan ook niks zijn maar mss ziet iemand er iets in
Volgens mij kan hierin wel degelijk een tip schuilen. Ik heb eens wat verder gezocht naar de betekenis van de rode telefoon. Op Wikipedia staat het volgende:
De hotline Washington-Moskou is de directe communicatieverbinding die in 1963 in het kader van de Koude Oorlog tussen het Witte Huis en het Kremlin werd aangelegd. Deze staat ook wel bekend als de rode telefoon, hoewel van een telefoonverbinding nooit sprake is geweest. De hotline bestond aanvankelijk uit een telex-verbinding, die in 1988 werd vervangen door een fax. Sinds 2008 worden berichten via de hotline per e-mail verstuurd.
Metaforisch gezien, kan je dan zeggen dat Pascale naar het Witte Huis "belt" en daar "Donaldo Trumpo" aan de lijn krijgt.

Dit zou ook verklaren waarom Pieter absoluut dit spel wil spelen (hij roept Pascale en Steve terug) want anders zou de volledige hint verdwijnen (Pieter die gelinkt wordt aan Donald Trump). Er werd hier verder ook geopperd dat dit geen hint kan zijn omdat Baha en Lloyd er niet bij aanwezig zijn, maar dat maakt niet uit: deze hint kan niet door de kandidaten gevonden worden, enkel door de kijker, en vandaar dat het toch wel een hint kan zijn 😃 .
Gebruikersavatar

billie.holiday12 mei 2018, 09:18

 462  Bert
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij kan hierin wel degelijk een tip schuilen. Ik heb eens wat verder gezocht naar de betekenis van de rode telefoon. Op Wikipedia staat het volgende:

Metaforisch gezien, kan je dan zeggen dat Pascale naar het Witte Huis "belt" en daar "Donaldo Trumpo" aan de lijn krijgt.

Dit zou ook verklaren waarom Pieter absoluut dit spel wil spelen (hij roept Pascale en Steve terug) want anders zou de volledige hint verdwijnen (Pieter die gelinkt wordt aan Donald Trump). Er werd hier verder ook geopperd dat dit geen hint kan zijn omdat Baha en Lloyd er niet bij aanwezig zijn, maar dat maakt niet uit: deze hint kan niet door de kandidaten gevonden worden, enkel door de kijker, en vandaar dat het toch wel een hint kan zijn 😃 .
Zo zie ik het ook.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 09:48

 8153
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij kan hierin wel degelijk een tip schuilen. Ik heb eens wat verder gezocht naar de betekenis van de rode telefoon. Op Wikipedia staat het volgende:

Metaforisch gezien, kan je dan zeggen dat Pascale naar het Witte Huis "belt" en daar "Donaldo Trumpo" aan de lijn krijgt.

Dit zou ook verklaren waarom Pieter absoluut dit spel wil spelen (hij roept Pascale en Steve terug) want anders zou de volledige hint verdwijnen (Pieter die gelinkt wordt aan Donald Trump). Er werd hier verder ook geopperd dat dit geen hint kan zijn omdat Baha en Lloyd er niet bij aanwezig zijn, maar dat maakt niet uit: deze hint kan niet door de kandidaten gevonden worden, enkel door de kijker, en vandaar dat het toch wel een hint kan zijn 😃 .
Maar alleen Passcale heeft Pieters act van Donaldo Trumpo meegemaakt (en die kwam er op haar voorzet). Baha en Lloyd kunnen het alleen weten als zij het hen verteld heeft. Stel dat Lloyd of Baha het spelletje met de kaars wonnen, dan hadden zij niets aan Donaldo Trumpo en was het alleen een hint voor de kijker.
Ze kunnen het toch niet maken dat Pascale een streepje voor had in een opdracht?
Gebruikersavatar

rolhad12 mei 2018, 10:06

 434
chicawah schreef: Ze kunnen het toch niet maken dat Pascale een streepje voor had in een opdracht?
Als hint enkel voor de kijker is dit mogelijk.

Voor Pascale inderdaad niet aangezien ze het enkel moet doen met geslote boekjes, de cijfers/het nummer en het gefluit.
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 11:43

 2245  Uma
De hint voor de kijker (het telefoonnummer) lag verspreid over de eerste 6 afleveringen. Alles heeft te maken met de juiste timing: op het moment dat er een telefoongeluidje is te horen, is er een getal of cijfer in beeld.

Maar het allereerste piepje horen we wel op precies 20min 18sec, dat is op het moment dat (volgens dat wij denken) Lloyd de 7 intoetst van het nummer naar Joke.
Vermits alles om de juiste timing draait, heb ik het stukje in afl.1 tussen minuut 20 en 21 (timing volgens de beelden op de site van Vier) nog eens een aantal keer herbekeken en herbeluisterd. En dan vielen mij een aantal dingen op, zelfs iets wat mij nog nooit was opgevallen, tot gisteren.

1. De juiste timing is essentieel: wat is er in beeld op het exacte moment als we het telefoongeluidje horen? Het geluidje is te horen exact op 20'18" en op dat exacte moment zie je dit beeld:

Afbeelding

In beeld zijn Bahador en Channy. Verborgen verwijzing naar Bahador? Mmh, twijfelachtig, maar mogelijk.

2. Als je zo'n fragment tientallen keren bekijkt en beluistert, ga je werkelijk op alles letten en beeld en geluid vergelijken. En dan is er mij iets heel eigenaardigs opgevallen op tijdstip 20'22", dus amper 4 seconden na het biepje. Kijk goed naar de ondertiteling en vergelijk met wat je hoort. De ondertiteling is bij de Mol redelijk accuraat, soms worden bepaalde scheldwoorden (de fucks en shits) wel eens weggelaten en het Vlaams wordt in correcter Nederlands in de ondertitels geplaatst, maar meestal wordt bijna alles wat er gezegd wordt, ook als iemand iets zegt buiten beeld, in de ondertitels vermeld. Maar luister op tijdstip 20'22": daar hoor je buiten beeld Bahador iets zeggen dat ik versta als "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeveren." Dat is ten eerste een bizarre uitspraak in die scène, maar vooral: deze volledige zin wordt NIET in de ondertitels vermeld. Een volledige zin weglaten in de ondertitels?? Ongezien voor mij in dit hele seizoen van de Mol. Bizar, vreemd, dus misschien wel verdacht.

3. Feit is wel dat Bahador inderdaad op tijdstip 20'40" dit zegt:

Afbeelding

Bahador maant hier aan tot spoed, zeggende dat ze nog maar 3 minuten of zo hebben, maar in feite hebben ze veel meer tijd, want als Lloyd de eerste keer dat nummer probeert, staat de chrono rechts boven nog op meer dan 9 minuten! Bahador verkoopt hier echt "zever": zoals hij in punt 2. hierboven zelf zegt? Bovendien deed mij deze uitspraak denken aan wat Eline vorig seizoen deed in de opdracht waar ze naar de naam van het schip (The Swallow of London) moesten zoeken. Op het moment dat ze moesten beslissen of ze voor het geld of de pasvragen zouden spelen, zei Eline ook al zoiets: "Allez, maakt voort, want we zijn hier wel veel tijd aan het verliezen." Om vervolgens niks anders te gaan doen dan tijd te verliezen. Net als Bahador hier trouwens: hij maant wel aan dat ze zich moeten haasten, maar leunt dan zelf rustig voorover en laat de rest aanmodderen. In het vervolg van de opdracht doet hij ook niks meer tenzij de verkeerde kant uitlopen, want wanneer de rest bij de juiste graven van Joke en Steve aankomt, is hij nergens te bespeuren. Pas heel op het einde komt hij een handje toesteken, op het moment dat het kalf allang verdronken is. Mollenstreekskes?
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2018, 11:49

 2834  Uma
Knappe analyse alweer! De "haast u, we hebben maar een drietal minuutjes meer" en het de verkeerde richting uitlopen om Joke en Steve te zoeken, waren me ook opgevallen, maar de rest niet. Ik kijk er in elk geval naar uit om ergens in de komende weken alles nog eens opnieuw te bekijken. In elk geval past alles wat je zegt in mijn tunnelvisie!
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 11:52

 3423  Yens
rolhad schreef:Als hint enkel voor de kijker is dit mogelijk.

Voor Pascale inderdaad niet aangezien ze het enkel moet doen met geslote boekjes, de cijfers/het nummer en het gefluit.
Voor deze proef hebben we als kijker zeker een voordeel omdat in elke aflevering er een biepje zit dat hier op het forum gevonden is. De kandidaten hebben die info niet en Pascale hoort weliswaar het fluiten van de mol in afl. 7 door de rode telefoon, maar heeft niet de wetenschap van de biepjes. Het zou kunnen dat Pascale de link legt met het Witte Huis als ze de rode telefoon ziet, maar ik betwijfel dat ze op dat ogenblik gaat denken: "o ja, Pieter heeft in de eerste aflevering gezegd dat hij Donald Trump is". Wij hebben de wetenschap dat het telefoonnummer een soort van rode draad door het programma is, de kandidaten hebben dat niet.

Ik zie de evolutie van deze tip als volgt:

1. Lloyd belt en we horen op het einde van het nummer een biep - betekenis: let op deze biep, je gaat ze in elke aflevering horen.
2. Tijdens de mariachiproef horen we de effectieve eerste biep, tijdens de dominoproef zien we de "0" van het telefoonnummer.
3. Pieter, Pascale en Steve doen het "wie ben ik spel?". Pieter is "Donaldo Trumpo".
4. In elke aflevering worden er biepjes gehoord, Molpaca vindt ze allemaal en Klaartje legt de link met een telefoonnummer. Het telefoonnummer is gevonden door het forum, maar we kunnen er nog geen betekenis aan vast knopen.
5. In aflevering 7 volgt dan de ultieme hint: Pascale krijgt het telefoonnummer te zien en belt met de rode telefoon en krijgt vanzelfsprekend de mol aan de lijn.

Voor Pascale is dit gewoon een hint in de zin van: "ik hoor iemand fluiten, wie hoor ik fluiten". Vanzelfsprekend heeft ze hierdoor een voordeel ten opzichte van Baha en Lloyd maar dat was dan ook de inzet van die laatste opdracht. En veel voordeel heeft het haar niet opgeleverd, ondanks het feit dat ze de mol heeft horen fluiten, ligt ze er uit.

Dit type van hint was er in het verleden ook he, zelfs vorig jaar toen je de link moest leggen tussen de woordzoeker en de QR-code. Hier had de kijker zeker voordeel ten opzichte van de kandidaten omdat er met digitale beelden kan gespeeld worden, iets wat de kandidaten niet kunnen. Ze konden dan wel de zin "Eline is de mol" terugvinden als ze woordraadsel grondig bestudeerden, maar de kijker krijgt hier alleszins meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 11:57

 3423  Yens
Klaartje schreef:DMaar luister op tijdstip 20'22": daar hoor je buiten beeld Bahador iets zeggen dat ik versta als "Nu kunt ge eigenlijk gewoon iets zeveren."
Ik twijfel niet aan het feit dat Baha dat gezegd heeft maar waarom zegt hij het? Hij gaat die zin toch niet zomaar zeggen? Het lijkt me toch dat hij zich tot iemand richt met deze uitspraak?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 12:01

 8153
Davey Van Rode heeft in CDM Baha als zijn mol aangeduid, waarbij hij op dergelijke streekjes van Baha wees. Bv. bij de pakjeskoeriers bij het geldraadsel: hij maakt een opmerking en wandelt weg. Als de anderen het verkeerd hebben, kan hij zijn handen in onschuld wassen: "Jama, ík heb dat niet gezegd hé".
Hij vertrekt zeer ijverig met Joke, maar zonder pakje... Tijdsverlies.
Bij de tequilaproef houdt hij zich ook op de achtergrond. Hij antwoordt zelf 3x fout maar doet geen noemenswaardige pogingen om met Lloyd te overleggen over de antwoorden en gaat onopvallend mee in de foute antwoorden van Lloyd. Allemaal heel onopvallend.
Hij kiest bij de fietsopdracht onmiddellijk voor de kokosnoten i.p.v. de zadels, maar steekt vervolgens geen poot uit.
Kiest hij voor het fietsen omdat hij dan bij het lopen met het excuus kan komen dat zijn benen verzuurd zijn? Aangezien Pieter ook niet mee kan, vallen zijn streken niet op.
Op de quad doet hij geen poging om Pieter te helpen.
Hij kan het dikwijls zo draaien dat het niet opvalt en de onschuldige kan spelen. Wie offert zich zo onbaatzuchtig op om een nulkoffer te nemen? Die goeie Baha toch?
Gebruikersavatar

Klaartje12 mei 2018, 12:12

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik twijfel niet aan het feit dat Baha dat gezegd heeft maar waarom zegt hij het? Hij gaat die zin toch niet zomaar zeggen? Het lijkt me toch dat hij zich tot iemand richt met deze uitspraak?
Dat hij het zegt is een feit, maar tegen wie hij het zegt, is niet geweten, want het is buiten beeld.

Maar het was me vooral te doen om het feit dat van die uitspraak niks in de ondertitels staat, terwijl zowat alles normaliter in de ondertitels staat als de kandidaten iets zeggen.

Het is ook een bizarre uitspraak in de context van deze scène.

We missen dus iets in de ondertitels en niet zomaar één woord, maar een volledige zin.
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 12:17

 3423  Yens
Klaartje schreef:Dat hij het zegt is een feit, maar tegen wie hij het zegt, is niet geweten, want het is buiten beeld.

Maar het was me vooral te doen om het feit dat van die uitspraak niks in de ondertitels staat, terwijl zowat alles normaliter in de ondertitels staat als de kandidaten iets zeggen.

Het is ook een bizarre uitspraak in de context van deze scène.

We missen dus iets in de ondertitels en niet zomaar één woord, maar een volledige zin.
Klopt, maar het blijft een heel vreemde zin en zelfs redelijk aanvallend. Ik vind het dan vreemd dat niemand van de kandidaten die rond hem staan, reageren op die uitspraak. Je zou toch verwachten dat de persoon tegen wie dit gericht is, iets zou terugzeggen. Maar misschien heeft die gedacht: "hoor ik dit nu echt?", "Ach, ik zal het maar voorbij laten gaan".
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 57