Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

benjamin.schatteman12 mei 2018, 23:39

 9
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij kan hierin wel degelijk een tip schuilen. Ik heb eens wat verder gezocht naar de betekenis van de rode telefoon. Op Wikipedia staat het volgende:

Metaforisch gezien, kan je dan zeggen dat Pascale naar het Witte Huis "belt" en daar "Donaldo Trumpo" aan de lijn krijgt.

Dit zou ook verklaren waarom Pieter absoluut dit spel wil spelen (hij roept Pascale en Steve terug) want anders zou de volledige hint verdwijnen (Pieter die gelinkt wordt aan Donald Trump). Er werd hier verder ook geopperd dat dit geen hint kan zijn omdat Baha en Lloyd er niet bij aanwezig zijn, maar dat maakt niet uit: deze hint kan niet door de kandidaten gevonden worden, enkel door de kijker, en vandaar dat het toch wel een hint kan zijn 😃 .
En donaldo trumpo = fake news
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 02:55

 8153
Cedric schreef:Wat zou Pascale eigenlijk als geluid gehoord hebben als ze de molboekjes in de verkeerde volgorde had geplaatst en een ander telefoonnummer had gedraaid? :blackeye:
Mechanische vrouw zegt ijskoud en zonder enige emotie: "Het nummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik. En in español hetzelfdos!" :mrgreen:
Gebruikersavatar

billie.holiday13 mei 2018, 09:35

 462  Bert
Ik denk dat de ultieme hint in het telefoonnummer die ze op het einde van de aflevering steken , gewoon heel simpel is . Wij zoeken het waarschijnlijk veel te ver. Iedere cijfer komt in beeld . Alleen de eerste 4 wordt uitgesproken en zie je een plaatje van een vrijstelling. De eerste 4 wordt gekoppeld aan Baha.
Gebruikersavatar

billie.holiday13 mei 2018, 09:46

 462  Bert
Soms zoeken we het te ver. Er moet idd een ultieme tip achter het telefoonnummer schuilen want ze geven dat nummer zomaar weg op het einde van de aflevering.
Bij ieder geluid krijg je een visuele cijfers te zien. Alleen het cijfer van Bahador is gesproken .Joke heeft 4 pasvragen wordt letterlijk gezegd en je krijgt een plaatje van een vrijstelling te zien.
Deze kan je alleen aan Baha koppelen want het is de 4 waar Baha stond.
Gebruikersavatar

magali.dereu13 mei 2018, 10:29

 184  Sven
...Wat? (Sorry, ik begrijp niets van wat je zegt)
Gebruikersavatar

billie.holiday13 mei 2018, 10:40

 462  Bert
Is het zo onduidelijk 😃
Het bewuste telefoonnummer 0474900424 die ze in de 7 de aflevering tonen. Hier moest nog een tip achter schuilen
0 = je ziet de dominosteen 0 in beeld
4 = er wordt gezegd : Joke heeft 4 pasvragen, dit krijg je te horen en je ziet een plaatje met een vrijstelling op , dus geen plaatje van 4
74 = cijfers staan op de racewagen
900= deze krijg je te zien op de poster luca del topo
42 = muur bij de Mexicanen standoff
4 = staat op de t shirt van de man met het bootje

Er zit een verschil in het tonen van de cijfers . De enige 4 die niet getoond wordt maar uitgesproken wordt met een vrijstelling in beeld. Deze 4 is de plaats van het boekje van Baha. Krijgt de mol niet iedere keer een vrijgeleide naar de volgende ronde.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is. :mrgreen:
Gebruikersavatar

marc.roose13 mei 2018, 10:55

 193  Sven
billie.holiday schreef:Is het zo onduidelijk 😃
Het bewuste telefoonnummer 0474900424 die ze in de 7 de aflevering tonen. Hier moest nog een tip achter schuilen
0 = je ziet de dominosteen 0 in beeld
4 = er wordt gezegd : Joke heeft 4 pasvragen, dit krijg je te horen en je ziet een plaatje met een vrijstelling op , dus geen plaatje van 4
74 = cijfers staan op de racewagen
900= deze krijg je te zien op de poster luca del topo
42 = muur bij de Mexicanen standoff
4 = staat op de t shirt van de man met het bootje

Er zit een verschil in het tonen van de cijfers . De enige 4 die niet getoond wordt maar uitgesproken wordt met een vrijstelling in beeld. Deze 4 is de plaats van het boekje van Baha. Krijgt de mol niet iedere keer een vrijgeleide naar de volgende ronde.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is. :mrgreen:
deze 4 wordt wel getoond : het huisnummer van de hacienda
Gebruikersavatar

billie.holiday13 mei 2018, 11:06

 462  Bert
Haha, ik dacht dat het een vrijstelling was. Deze kan dus terug de vuilbak in. Maar dit is wel de enige vier die wordt uitgesproken. 😃
Gebruikersavatar

nele.pottie13 mei 2018, 12:14

 62
Echt waar. Ik weet dat er velen het niet (willen 😉 ) horen maar in de laatste aflevering zit er wel degelijk ook een biepje. Ik heb het al aan verschillende mensen laten horen en ze horen het allemaal. Ik heb ook wel een goed gehoor en weet dat sommige mensen het niet horen of toch slecht. Maar het is er wel!
Gebruikersavatar

Cedric13 mei 2018, 12:22

 2834  Uma
Waar dan?
Gebruikersavatar

nele.pottie13 mei 2018, 12:23

 62
Cedric schreef:Waar dan?
Rond minuut 3:06. Wanneer Baha de kippen wil vangen. Hij zegt dan iets als ‘Allee maat’ en het is te horen op de ‘a’ van ‘allee’
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2018, 12:24

 2245  Uma
nele.pottie schreef:Echt waar. Ik weet dat er velen het niet (willen 😉 ) horen maar in de laatste aflevering zit er wel degelijk ook een biepje. Ik heb het al aan verschillende mensen laten horen en ze horen het allemaal. Ik heb ook wel een goed gehoor en weet dat sommige mensen het niet horen of toch slecht. Maar het is er wel!
Ik hoor daar ook iets wat op een telefoonbiepje gelijkt, Nele. Maar het is niet heel duidelijk. Het wordt overstemd door het andere geluid en de muziek.

Maar inderdaad: het zou zomaar kunnen dat Bahador daar voor de zoveelste keer "op de juiste plek" stond, namelijk in beeld op het moment van het biepje. Timing is alles! 🙂
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57