Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2018, 11:42

 8153
Frolva schreef:Ik bedoelde het overzichtskaartje van het doolhof met daarop de eieren. ๐Ÿ˜‰
Ja, daar was iets raars mee. Was het niet dat de kaart die wij te zien kregen een klein beetje anders was dan die van de kandidaten?
Gebruikersavatar

Davy19 apr 2018, 20:55

Site Admin  1167  Uma
masterveecee schreef:Hmmm, er ligt wel een bolletjes heel dicht bij, Davy, mss is het gewoon hetzelfde
Zou inderdaad gewoon een foutje kunnen zijn, maar het is alleszins een andere locatie/gebouw op de 2 kaarten.
Gebruikersavatar

Heinz29 apr 2018, 16:22

Forum veteraan  427  Uma
masterveecee schreef:Ik kan er dit wel van maken:
Afbeelding

Weet wel niet hoe je een rendier in de sneeuw kan linken aan een kandidaat...
Afbeelding

Gilles is de Mol! ๐Ÿ˜ƒ
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2018, 16:29

 1690  Sven
Heinz schreef:Afbeelding

Gilles is de Mol! ๐Ÿ˜ƒ
๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2018, 18:25

 3423  Yens
Heinz schreef:Afbeelding

Gilles is de Mol! ๐Ÿ˜ƒ
Geweldig ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 apr 2018, 18:30

 8153
Heinz schreef:Afbeelding

Gilles is de Mol! ๐Ÿ˜ƒ
๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚
Het is bewezen!
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2018, 08:53

 3547  Sven
Heinz schreef:Afbeelding

Gilles is de Mol! ๐Ÿ˜ƒ
๐Ÿ˜ƒ ๐Ÿ˜ƒ

Jammer dat de vrouw van Steve het rendier was, anders was dit mss een hint
Gebruikersavatar

Bristol06 mei 2018, 16:31

 19
happyfello schreef:Afbeelding

Ik heb trouwens de bolletjes proberen te verbinden om te zien of ik er iets kon van maken... :roll: :roll: :roll:
Happyfello dus heeft in het opdrachtentopic over de fietskoeriers al verwezen naar een poging om de punten van de pakjeslocaties te verbinden.
Met behulp van Google Earth ben ik daarin wat verder gegaan, maar wellicht is er nog veel meer uit te halen.
Het zou kunnen dat de punten verbonden moeten worden volgens de volgorde van de nummering van de afbeeldingen op het schilderij van Diego Rivera in het museum ( zoals in de bekende kinderpuzzeltjes).
Katrien en Steve hebben een genummerde lijst en een profielschets voor hun opzoekwerk. Hiermee en met behulp van de website https://www.emimendoza.com/alameda-central.html heb ik de lijst gereconstrueerd ( een paar fouten kunnen er nog inzitten natuurlijk).

In Google Earth heb ik een screenshot van de getoonde map met punten ingevoerd, en een aantal punten geรฏdentificeerd, maar nog zeer vele niet: het is niet zo dat een naam uit de lijst invoeren in googlemaps zomaar iets zinvol oplevert. Zo zou de Taquiera Winfield bij opzoeken van Winfield Scott niet gevonden worden.
Maar je weet maar nooit of hier iemand zit met goede kennis van Spaans, bekend in Mexico City, toegang tot de gouden gids van daar, handelsregister, ....

Benieuwd of hier nog iets van komt - en het kan natuurlijk ook altijd helemaal geen hint zijn!
Bijgevoegd namenlijst en screenshot Google Earth.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

lien.dedijn06 mei 2018, 23:35

 4
Hallo allemaal! Ik ben een stille meespeurder, maar heb dan toch besloten een account te maken na het lezen van dit topic! als je de kaart over het kruiswoordraadsel legt, kom je misschien aan een zin? Doet me wel heel hard denken aan de tip van vorig jaar :/ Ik heb het eens geprobeerd, maar het lukt me niet ze perfect op elkaar te leggen. Wil iemand eens proberen dit te doen? Momenteel krijg ik dit


Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2018, 23:37

 2834  Uma
Good thinking, Lien.
Het lijkt mij dat die punten van de kaart letters uit het kruiswoordraadsel zouden kunnen verbergen en dat de overgebleven letters dan wat betekenen...
Maar ik mis de skills en de tools om het te gaan proberen :-(
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 08:37

 2204
lien.dedijn schreef:Hallo allemaal! Ik ben een stille meespeurder, maar heb dan toch besloten een account te maken na het lezen van dit topic! als je de kaart over het kruiswoordraadsel legt, kom je misschien aan een zin? Doet me wel heel hard denken aan de tip van vorig jaar :/ Ik heb het eens geprobeerd, maar het lukt me niet ze perfect op elkaar te leggen.
Knap geprobeerd. Ik zou zeker niet beter kunnen. ๐Ÿ˜‰

Zelf betwijfel ik sterk of ze twee jaar na elkaar 'exact dezelfde' verborgen hint gaan gebruiken.