Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Kobe06 mei 2018, 22:02

 429
Ze is de mol OP HET SPOOR->zij is 4, Baha is 4? Misschien zit het hem wel net in die woorden
Gebruikersavatar

Lodewijk06 mei 2018, 22:14

 146
Als 204 zou wijzen op de gewone kandidaten, dan schiet er één 4 over, de mol? Want dat kan de productie wel perfect al weten op dat moment
Gebruikersavatar

jos.jansen06 mei 2018, 22:17

 328  Uma
kevin.sneppe schreef: Kon evengoed 404 geweest zijn dan.

error 404: tip not found?
Gebruikersavatar

JKpowned06 mei 2018, 22:47

 259
Lloyd werd trouwens als 4de aangekondigd als mogelijke mol. Misschien hoorde Pascale een stem in het geluid de stem van haar favoriete mol. Ze had hierbij misschien niet meteen verder gedacht aan de blokfluit van Lloyd voor ons is dit makkelijk wij kunnen het herbekijken enz. Zij was er misschien een aantal keer niet bij als hij zijn blokfluit had bovengehaald of had hier niet aan gedacht dat dit naar Lloyd verwees. In de filmpjes zie ik ook Pascale niet als hij zijn blokfluit bovenhaalde. Er zitten ondertussen al meer dan 16 dagen in alle afleveringen dus als hij de 4de dag zijn blokfluit heeft bovengehaald na al die dagen vol plezier en tips gaat ze dit misschien niet onthouden hebben. Voor ons is het makkelijk maar als je daar ter plaatsen bent is dat minder makkelijk vergeet dat niet. Natuurlijk ook het feit dat Lloyd haar laat gaan en meewerkt doet haar misschien denken dat hij het al zeker niet kan zijn.
Gebruikersavatar

toon.dockx06 mei 2018, 23:49

 1
De moltune is: do re la si la sol fa.
In letters CDABAGF
cd ABA gf
G is letter 7 en F is letter 6 van het alfabet.
cd ABBA 76
In het jaar 1976 bracht ABBA de cd ‘Arrival’ uit. Kan dit een hint zijn?
Gebruikersavatar

Laleia06 mei 2018, 23:58

 306
Kobe schreef:Volgens mij dacht ze dat zelf ook
En daardoor wordt het ineens heel relevant om te weten of ze eruit gegaan is door de verkeerde mol te kiezen, of door het minst aantal vragen juist te hebben over de juiste mol.
Zou GDC dit dan werkelijk al verklappen?
Afl 8 - Gesprek met Pascale na haar eliminatie
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 08:39

 2204
toon.dockx schreef:De moltune is: do re la si la sol fa.
In letters CDABAGF
cd ABA gf
G is letter 7 en F is letter 6 van het alfabet.
cd ABBA 76
In het jaar 1976 bracht ABBA de cd ‘Arrival’ uit. Kan dit een hint zijn?
Waar komt die extra 'B' plost vandaan? :mrgreen:

Leuk denkwerk. Maar de moltune is niet specifiek voor dit seizoen gemaakt, dus de kans is klein dat er een hint in zit. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 13:03

 2245  Uma
Ik heb een andere verklaring voor dat kamernummer 204.

Het kamernummer is daar speciaal aangebracht, want dat pand lijkt redelijk vervallen en dat nummer, dat er minder vervallen uit ziet, komt toch prominent in beeld.

Volgens mij zorgt dit kamernummer voor de link tussen de molboekjes en het telefoonnummer en in dat geval misschien voor de hint die eenduidig wijst naar de identiteit van de Mol.

Zoals we zagen in deze afl.7 kon Pascale de cijfers van het telefoonnummer 0474900424 zien als deze beschenen werden met een blacklight, als Pascale de molboekjes in de juiste volgorde zette. De in het gewone daglicht onzichtbare nummers stonden daar altijd al op die molboekjes, daar ga ik even van uit.

In aflevering 1 zagen we dat de molboekjes uitgedeeld werden. Dit leek redelijk ad random te gebeuren, maar als je goed kijkt, zie je dat Bahador als eerste het bovenste molboekje pakt en dat daarna de rest van de boekjes verdeeld wordt over de anderen, dus willekeurig vanaf dan. Bahador zat ook vlak naast GDC en kreeg zo de kans om het bovenste boekje te nemen. Het molboekje van Bahador draagt het nummer 4 dat in positie 2 van het gsm-nummer 0474 900424 staat. Waren de molboekjes anders verdeeld geweest, dan had bvb Kelly het witte boekje (met de verborgen 7) kunnen hebben en dan had het boekje van Kelly op positie 3 gestaan in de rij. Gevolg van het feit dat Baha als eerste het bovenste boekje neemt van de stapel die GDC hen voorhoudt, is dat de positie van het boekje van Bahador in de rij die Pascale moet leggen altijd 2 is.

Het telefoonnummer hadden de makers als hint verstopt in de eerste 6 afleveringen. Die hint hadden we dus al ontdekt. Dit forum had dus al "het geheim" dat de kandidaten meedroegen in hun molboekjes eerder ontdekt dan Pascale. Het bleek dus een reeds bestaand gsm-nummer te zijn dat al enkele jaren bij Woestijnvis gebruikt werd. Het telefoonnummer dat Pascale kon draaien om "dicht bij de mol" te komen, stond dus opgesteld in kamernummer 204.

Door het uitdelen van de molboekjes op de manier zoals ze heeft plaats gevonden stond Bahadors boekje met het nummer 4 altijd op positie 2 in kamer 204.

Positie 2 was altijd de positie van Bahadors boekje, het boekje van de Mol?

Linkt het kamernummer 204 het cijfer op het molboekje van de Mol (4) eenduidig aan positie 2 in de rij cijfers 0474 900 424, het telefoonnummer van de Mol waarvan de eerste 2 cijfers 04 zijn?

Of is dit een scheve redenering? 🙂
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 13:15

 2834  Uma
Ik heb je post 2 keer moeten lezen, maar als ik het goed begrijp zeg je dat Bahador de enige is die absoluut zeker dat ene boekje moest hebben?

Ik denk eerder dat het verhaaltje van "al een ganse reis een geheim meedragen" uit de duimen van de producers gezogen was, maar dat de blacklight-cijfers er op werden gezet tijdens deze proef zelf. Anders waren die cijfers al lang niet meer zo duidelijk geweest door wrijving met handen en rugzakken. Ik vermoed dus dat het niet echt uitmaakte en dat de cijfers vooraf nog niet op de boekjes stonden, dus ook niet bij de geblinddoekte citytrip van Jeffrey en Katrien bijvoorbeeld.
Wanneer een kandidaat afviel, kon er wel al meteen een nummer op de boekjes gezet worden en voor de 4 overgebleven kandidaten kon dat nog perfect tussen het kaarsduel en de geheime kamer..



EDIT/ Erg knap hoe je over alles nadenkt, Klaartje. En knap hoe je het brengt ook. Duidelijk een slimme vrouw. Goed bezig 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 13:27

 3483  Uma
Cedric schreef:Ik heb je post 2 keer moeten lezen, maar als ik het goed begrijp zeg je dat Bahador de enige is die absoluut zeker dat ene boekje moest hebben?
Na 3 pogingen om Klaartje's bericht te begrijpen heb ik het opgegeven. En dat ligt niet aan Klaartje maar aan een overbelast brein (of wat daar nog van over blijft :drunken: )
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 13:29

 2245  Uma
Cedric schreef:Ik heb je post 2 keer moeten lezen, maar als ik het goed begrijp zeg je dat Bahador de enige is die absoluut zeker dat ene boekje moest hebben?

Ik denk eerder dat het verhaaltje van "al een ganse reis een geheim meedragen" uit de duimen van de producers gezogen was, maar dat de blacklight-cijfers er op werden gezet tijdens deze proef zelf. Anders waren die cijfers al lang niet meer zo duidelijk geweest door wrijving met handen en rugzakken. Ik vermoed dus dat het niet echt uitmaakte en dat de cijfers vooraf nog niet op de boekjes stonden, dus ook niet bij de geblinddoekte citytrip van Jeffrey en Katrien bijvoorbeeld.
Wanneer een kandidaat afviel, kon er wel al meteen een nummer op de boekjes gezet worden en voor de 4 overgebleven kandidaten kon dat nog perfect tussen het kaarsduel en de geheime kamer..



EDIT/ Erg knap hoe je over alles nadenkt, Klaartje. En knap hoe je het brengt ook. Duidelijk een slimme vrouw. Goed bezig 🙂
Ik ging ervan uit dat die nummers er al altijd hebben opgestaan, maar ik weet ook niet hoe dat technisch zou moeten en of die nummers bij gebruik eraf zouden slijten of zo.

Of ze nog tijd hadden om die nummers op de boekjes van de vier overblijvers te zetten tussen de kaarsproef en de geheime kamer, betwijfel ik toch. Want je ziet Pascale de vier molboekjes toch meenemen als ze de tafel van de kaarsproef verlaat.

Maar inderdaad, de bottom line van mijn post is dus dat Bahador bij dat uitdelen van de molboekjes bewust dicht bij Gilles zat en dat GDC bewust dat lichtblauwe boekje (met het nummer 4) bovenop de stapel gelegd heeft, zodat Bahador dat zeker als eerste kon nemen. Bahadors boekje stond zo zeker op positie 2 van het later te voorschijn te toveren telefoonnummer in die kamer 204.
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 13:42

 417
ex-molinator schreef:Na 3 pogingen om Klaartje's bericht te begrijpen heb ik het opgegeven. En dat ligt niet aan Klaartje maar aan een overbelast brein (of wat daar nog van over blijft :drunken: )
dat is ook een beetje het probleem voor mij, ik begrijp wel waar ze naar toe wil, maar als je dit aan de kijkers moet uitleggen geraken die er zeker niet aan uit. dus ik vrees dat dit een beetje te ver gezocht is....