Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 14:14

 2204
Klaartje schreef:Of is dit een scheve redenering?

Scheef niet, maar - zoals reeds opgemerkt - iets te ver gezocht. 😉

"204" komt prominent in beeld, maar het nummer lijkt mij er niet speciaal te zijn aangebracht; hetzelfde als met de tekst op de deur van de kamer waar Pascale binnen gaat.
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 15:32

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Na 3 pogingen om Klaartje's bericht te begrijpen heb ik het opgegeven. En dat ligt niet aan Klaartje maar aan een overbelast brein (of wat daar nog van over blijft :drunken: )
Ik weet het, als ik het zelf nalees, is het wat ingewikkeld uitgedrukt, het is misschien ook een eigenaardige gedachtekronkel.

Maar ik was op zoek naar een aanwijzing in afl.7 die verband houdt met dat telefoonnummer, dat wij als kijkers hebben kunnen ontdekken door getallen aan telefoongeluidjes te koppelen. Het telefoonnummer is toch een hint voor de kijkers die de makers erin gestopt hebben met een bepaald doel. Dus dan vernemen wij in afL.7 dat dat gsm-nummer gelinkt is aan de molboekjes, die in een bepaalde volgorde moeten opgesteld staan om mbv een UV-lamp zichtbaar gemaakt te worden.

Voor de kandidaten en vooral dus Pascale is het duidelijk dat er een link is tussen de molboekjes en het telefoonnummer. Voor ons was het duidelijk dat er een link was tussen getallen+geluidjes en het telefoonnummer. Dus ging ik op zoek naar een getal dat voor de kijker de molboekjes en het telefoonnummer aan elkaar linkt. En dan kom ik tot de conclusie dat het boekje van Bahador, doordat het op een afgesproken manier is uitgedeeld, sowieso op positie 2 in de rij van de boekjes zou staan in die kamer waar Pascale was. En de tip voor de kijker die de link legt tussen een "bepaald molboekje" en het "telefoonnummer van de Mol" zit hem in dat kamernummer, het getal 204: positie 2 (die vastlag na de "keuze" van Bahador voor het bovenste blauwe boekje) van het telefoonnummer van de Mol is het cijfer van het molboekje van de Mol.

Het is misschien allemaal wel een beetje vergezocht, maar je weet maar nooit.

Misschien is het allemaal veel eenvoudiger en is het gsm-nummer grotendeels samengesteld met getallen en cijfers die allemaal wel ergens te linken zijn aan Bahador (zie het meer dan 30 pagina's tellende topic over de getallen/telefoongeluidjes elders), zoals het nummer van het begrafenisliedje (24), het nummer van zijn graf (04), zijn geboortejaar (90), het aantal letters in zijn naam (7). Wie zal het zeggen?

Als mijn hersens niet oververhit geraken, dan ga ik me nu eens concentreren of er niks te vinden is in die kruiswoordpuzzel van de Moltriatlon. 🙂
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 16:02

 2834  Uma
Klaartje schreef:Misschien is het allemaal veel eenvoudiger en is het gsm-nummer grotendeels samengesteld met getallen en cijfers die allemaal wel ergens te linken zijn aan Bahador (zie het meer dan 30 pagina's tellende topic over de getallen/telefoongeluidjes elders), zoals het nummer van het begrafenisliedje (24), het nummer van zijn graf (04), zijn geboortejaar (90), het aantal letters in zijn naam (7). Wie zal het zeggen?
Dit scenario geloof ik nog het meeste.
Dat uiteindelijk niet het geluid maar wel het telefoonnummer die ultieme tip was..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 16:04

 8153
Cedric schreef:Dit scenario geloof ik nog het meeste.
Dat uiteindelijk niet het geluid maar wel het telefoonnummer die ultieme tip was..
En Klaartje heeft het een tijd geleden al gevonden, maar vandaag dook hier weer eens een nieuw forumlid op dat het verkondigde als eigen vondst :roll:
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 16:40

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Het is misschien allemaal wel een beetje vergezocht, maar je weet maar nooit
...
Ik weet niet wat er gebeurd is (wellicht het anderhalf uur afwezig zijn van het forum), maar nu heb ik het onmiddellijk begrepen. En op het eind van mijn Pieter-tunnel zie ik een plakkaat opdoemen waarop 4 letters staan, B, A en H. De laatste letter is echter nog niet duidelijk dus zal ik nog een eindje verder rijden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 17:10

 259
Cedric schreef:Dit scenario geloof ik nog het meeste.
Dat uiteindelijk niet het geluid maar wel het telefoonnummer die ultieme tip was..
Is vrij onwaarschijnlijk aangezien het al aangehaald is geweest dat dit nummer al zeer lang bestaat en dienst deed bij man bijt hond (ook woestijnvis)
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 17:41

 2245  Uma
JKpowned schreef:Is vrij onwaarschijnlijk aangezien het al aangehaald is geweest dat dit nummer al zeer lang bestaat en dienst deed bij man bijt hond (ook woestijnvis)
Het nummer bestond al langer, dat is waar, maar het enige "onwaarschijnlijke" is dat het nummer een combinatie 90 bevat, wat toevallig ook het geboortejaar van Bahador is. De 04 van het graf en de 24 van het begrafenisliedje kan gewoon gekozen worden op basis van het bestaande gsm-nummer. Ik bedoel maar: stel dat ze een ander gsm-nummer hadden erin gestoken als hint over de eerste zes afleveringen, bvb. 0474 90 08 55, dan hadden ze dat nog altijd op dezelfde manier (getallen+geluidjes=gsm-nr) kunnen doen, maar dan had de Mol in graf 08 moeten liggen en nummertje 55 als begrafenisliedje in de lijst moeten hebben. Maar beide kunnen makkelijk aangepast worden, als u begrijpt wat ik bedoel.

Maar vermits een Belgisch gsm-nr altijd begint met 04 en er een link is tussen de molboekjes en "het gsm-nummer van de Mol", moest de Mol misschien er voor zorgen dat hij een molboekje met nummer 4 te pakken kreeg... Enfin, we zien wel. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 18:19

 8153
Klaartje schreef:Het nummer bestond al langer, dat is waar, maar het enige "onwaarschijnlijke" is dat het nummer een combinatie 90 bevat, wat toevallig ook het geboortejaar van Bahador is. De 04 van het graf en de 24 van het begrafenisliedje kan gewoon gekozen worden op basis van het bestaande gsm-nummer. Ik bedoel maar: stel dat ze een ander gsm-nummer hadden erin gestoken als hint over de eerste zes afleveringen, bvb. 0474 90 08 55, dan hadden ze dat nog altijd op dezelfde manier (getallen+geluidjes=gsm-nr) kunnen doen, maar dan had de Mol in graf 08 moeten liggen en nummertje 55 als begrafenisliedje in de lijst moeten hebben. Maar beide kunnen makkelijk aangepast worden, als u begrijpt wat ik bedoel.

Maar vermits een Belgisch gsm-nr altijd begint met 04 en er een link is tussen de molboekjes en "het gsm-nummer van de Mol", moest de Mol misschien er voor zorgen dat hij een molboekje met nummer 4 te pakken kreeg... Enfin, we zien wel. 🙂
Je hebt gelijk dat je je niet laat doen door mensen die onmiddellijk (vaak nog op een lompe manier ook) alles neersabelen wat niet in hun tunneltje past 😉
En het siert je dat je daar heel beleefd bij blijft 🙂
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 mei 2018, 19:17

 1690  Sven
JKpowned schreef:Is vrij onwaarschijnlijk aangezien het al aangehaald is geweest dat dit nummer al zeer lang bestaat en dienst deed bij man bijt hond (ook woestijnvis)
Net daarom is dat te beïnvloeden.
Baha zijn liedje is nr 24, aan de hand van dat telefoonnummer ( dat ze al hadden ), hebben ze dat nr aan Baha zijn liedje gekoppeld.
De productie zegt: Baha, Gilles zal de boekjes uitdelen, zorg dat je dicht bij Gilles bent en neem het bovenste boekje.
Het geboortejaar is toeval, het is geen toeval dat het eerste gebruik van dat nr net op 24/4 op whatsapp verscheen, ik weet niet meer juist hoe laat.