Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker11 mei 2018, 18:11

 417
lucu schreef: Als Baha de mol is en de finale met Pieter/Pascale liever niet wilde spelen, dan moest hij dit spelletje van Lloyd verliezen. Hij kon moeilijk inschatten hoe goed het geheugen van Lloyd zou zijn en dus antwoordde hij na een vijftal symbolen fout.
persoonlijk geloof ik daar niet in en ik vind het ook NIET kunnen dat de mol bepaalde kandidaten zou voortrekken, that is not done in mijn ogen....dus ik hou het bij een onmolse vroege fout
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 18:18

 551  Sven
james.waker schreef:persoonlijk geloof ik daar niet in en ik vind het ook NIET kunnen dat de mol bepaalde kandidaten zou voortrekken, that is not done in mijn ogen....dus ik hou het bij een onmolse vroege fout
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd.

Het heeft niets met het voortrekken van kandidaten te maken. Als Baha niet het 'finale' spel wilde spelen dat nu door Lloyd en Pascale werd gespeeld, dan moest hij het spelletje van Lloyd verliezen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 18:57

 8153
lucu schreef:Misschien begrijpen we elkaar verkeerd.

Het heeft niets met het voortrekken van kandidaten te maken. Als Baha niet het 'finale' spel wilde spelen dat nu door Lloyd en Pascale werd gespeeld, dan moest hij het spelletje van Lloyd verliezen.
Of niet moest.
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2018, 18:59

 2834  Uma
Wetende dat nog nooit minder dan 27000€ werd gewonnen bij de Belgische 'De Mol' en ze nu nog maar rond de 24000€ zitten, was het misschien niet erg voor de Mol om gewoon eens wat meer voor de groepspot te gaan 😛
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 19:02

 551  Sven
Cedric schreef:Wetende dat nog nooit minder dan 27000€ werd gewonnen bij de Belgische 'De Mol' en ze nu nog maar rond de 24000€ zitten, was het misschien niet erg voor de Mol om gewoon eens wat meer voor de groepspot te gaan 😛
Dat kan zeker hebben meegespeeld.
Gebruikersavatar

lucu12 mei 2018, 12:03

 551  Sven
lucu schreef:Je hebt groot gelijk dat we kritisch moeten blijven.

Dat ik een vermoeden had dat je ook een dergelijke oplossing voor PIETER zou vinden vind je in dit bericht terug: lucu @ Afl. 7 - Dubieuze woorden in kruiswoordraadsel

Maar vinden we PIETER ook terug in het memorybord?
Misschien, als we nog eens allemaal heel hard zoeken.

In afwachting daarvan tip ik op BAHADOR.
U P D A T E

“PIE-TER” (in lettergrepen) vind je voor zover ik kon nagaan niet terug op het memorybord.
Maar je vindt hem wel eenmaal terug als “PI-TER” in zogenaamde ‘klankgroepen’.
Als we in plaats van TOREADOR het woord STIERENVECHTER gebruiken, dan vind je:

P I R A M I D E
S T I E R E N V E C H T E R

Een combinatie echter van “PI-TER” of “PIE-TER” met “SABOTEADOR” (saboteur/mol) of een ander betekenisvol woord heb ik niet gevonden.

CONCLUSIE?

Als we in aflevering 7 met de ‘codewoorden’ van het kruiswoordraadsel de zinnen “BAHADOR IS DE MOL” en “PIETER IS DE MOL” kunnen vormen
(en ook het woord “SABOTEADOR” en de vraag “WIE IS DE MOL?”),
dan lijkt het me niet onlogisch dat we wat we vinden op het memorybord de doorslag laten geven:

- geen “LLOYD”
- eenmaal “PI-TER”
- tweemaal de naam “BAHADOR”
- eenmaal de naam “BAHA” in de onmiddellijke nabijheid van “SABOTEADOR”


Dat geeft BAHADOR toch een duidelijke voorsprong op LLOYD en PIETER…


KUNNEN LLOYD OF PIETER DE MOL ZIJN?

Jazeker, in DE MOL kan dit seizoen bijna alles... :roll:

De twee vreemde eenden in de bijt in het kruiswoordraadsel, de woorden ONAF en URGENT, verwijzen mogelijk naar LLOYD.

We kunnen er nog een derde woord aan toevoegen, nl. YOGA, dat volgens de een wel en volgens de ander geen sport is. Ik weet niet of LLOYD aan YOGA doet, maar die Y is broodnodig voor het vormen van zijn naam.
Toch vond niemand een combinatie met LLOYD in het kruiswoordraadsel.

Misschien fungeren YOGA, ONAF en URGENT slechts als ‘afleiders’ voor de ware mol en is er met “PIETER IS DE MOL” een tweede dwaalspoor uitgezet…

Een andere mogelijkheid is dat er met de slogan “Heb je mij gemist?”
bedoeld wordt wat Marc Roose suggereert:
marc.roose schreef:
als je "Bahador is de mol" en "Pieter is de mol" kan vormen ..... wie hebben we dan gemist ..... Lloyd
Of misschien zien we met zijn allen die ene, cruciale hint nog steeds over het hoofd... :oops:

En zo blijft het dus een krankzinnige mindfuck tot morgenavond in de finale: dan worden de (lucha libre?) maskers eindelijk afgezet…
Gebruikersavatar

lucu13 mei 2018, 21:53

 551  Sven
DE PUZZELMAKERS VAN DIENST HEBBEN EEN EN ANDER TE EXPLICEREN VOLGENDE WEEK!

:roll: :oops: :?:

Maar wat een prachtige FINALE,
met een goedlachse, sportieve finalist,
een verdiende winnaar
en een zeer lepe mol...


F A N T A S T I S C H ! ! !

:bomb: :drunken: :albino:
Gebruikersavatar

maarten.develde15 mei 2018, 09:43

 24
chicawah schreef:Ik vond dat ook eigenaardig.
Volgens mij zijn er maar 2 mogelijkheden bij deze proef.
1. De mol hoeft de finale niet te spelen en het volstaat dus dat hij het eerste duel verliest (Baha - Pieter). De Jenga verliezen is gemakkelijk. Om de memory te verliezen mag je niet te lang wachten voor je een fout maakt of "ge hebt het aan uwen rekker". En je fout mag niet bij de haren getrokken zijn door bv. iets op te noemen dat niet op het bord staat.
2. De mol moet de finale spelen en daar zoveel mogelijk geld doen verloren gaan. Aangezien de memory gestudeerd kan worden maar winst bij Jenga moeilijk gemanipuleerd kan worden, moet de mol als eerste het raadsel oplossen zodat hij bij de memory belandt (Lloyd).
Hij moest de finale idd niet spelen, maar wel zoveel mogelijk antwoorden, aangezien er dan meer geld zou verdwijnen.
Ondertussen weten we dat zijn geheugen gewoon niet zo goed is 😃
Gebruikersavatar

maarten.develde15 mei 2018, 09:45

 24
chicawah schreef:Geen idee, maar indien wel: hij of zij of allebei heeft/hebben misschien een job met veel overuren, onregelmatige uren, verblijf in het buitenland...
Hugo (mol 2) en Marc (mol 3) waren alleszins getrouwd.
Trouwens: als de mol alleen moet wonen, kunnen we volgend jaar misschien al meteen 6 of 7 deelnemers uitsluiten. Dan wordt de zoektocht een floytje van een cent :mrgreen:
Ziet ge wel dat de mol alleen woont 😃
Gebruikersavatar

maarten.develde15 mei 2018, 09:46

 24
Cedric schreef:Wetende dat nog nooit minder dan 27000€ werd gewonnen bij de Belgische 'De Mol' en ze nu nog maar rond de 24000€ zitten, was het misschien niet erg voor de Mol om gewoon eens wat meer voor de groepspot te gaan 😛
Het spel wordt idd elk jaar tactischer gespeeld en daardoor wordt er wel minder geld binnengehaald
Gebruikersavatar

maarten.develde15 mei 2018, 09:47

 24
chicawah schreef:Dat denk ik eigenlijk ook wel. De oude generatie mollen was veel meer op zichzelf aangewezen. Ik herinner mij dat Marc ook de kandidaten moest indelen voor een bepaalde proef (of juister: hij moest hen waardes toekennen aan de hand waarvan de kandidaten zichzelf in groepen moesten verdelen). Daarvoor had hij op voorhand op papier van alle kandidaten een gans dossier gekregen dat hij in zijn eentje kon bestuderen, maar hij moest dat dus op eigen kracht doen.
Ze kregen wel aanwijzingen en wisten hoe de proeven in elkaar zaten, maar hadden meer vrijheid om te improviseren. En er kwam, volgens mij toch, zeker geen "opleiding" of "trainen" aan te pas zoals bij Eline voor de duikproef (daarover was ik zo teleurgesteld dat het grensde aan kwaadheid).
+ vroeger was het gewoon moeilijker om al die zaken te vinden als kijker, ik vermoed niet dat er toen al een forum was om alles wat iemand gezien heeft, door te geven aan de rest enzo
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16