Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lucu07 mei 2018, 01:19

 551  Sven
Bijna alle woorden die Lloyd en Baha moeten invullen hebben betrekking op sport.

Enkele woorden vallen echter helemaal uit de toon: ONAF en vooral URGENT.

Is URGENT mogelijk een verwijzing naar de woonplaats van Bahador?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Mateo07 mei 2018, 04:05

 870
Goed gezien, Lucu, en dat is heel wel mogelijk, denk ik.

Of hebben de makers de steden Ur en Gent aan elkaar geplakt? Dan zou dit óók een verwijzing naar Baha kunnen zijn.

Ur was een stad in Mesopotamië (het huidige Irak), oorspronkelijk een kustplaats aan de Perzische Golf, bij de monding van de rivieren Eufraat en Tigris. Aan de Perzische Golf ligt onder meer Iran, vroeger Perzië geheten. Baha komt er vandaan, zoals we weten.

Wanneer ik het woord 'Urgent' in zijn geheel google, krijg ik als hits onder meer deze:

1.De studentenradio van Gent heet Urgent.
2. Het nummer 'Urgent' van Foreigner. Het aardige daarbij is de grote VIER die de hoes siert...
https://www.youtube.com/watch?v=JA6id4--BDg

Ik kon het niet laten om toch nog even verder te zoeken op 'Ur': aartsvader Abraham kwam er vandaan. Terug te vinden in Genesis 12. 😉
En wat ik ook wel mooi vind: de stad Ur had, net als Babel (eveneens in Mesopotamië gelegen) een Ziggurat, een terrasvormige piramide bestaande uit zeven terrassen, met voor ieder terras een speciale kleur.
http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... %20Ur/514/
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 06:19

 8153
Het viel mij op dat Baha gisteren weer dolle pret had. Toen ze aangeslagen in de auto zaten, scheen hij dat zelfs redelijk amusant te vinden en had hij weer binnenpretjes, alsof hij weet dat ze hem allemaal doorhebben.
Wellicht bevestigde het gefluit wat Pascale al wist, maar als iedereen allemaal weet wie de mol is, komt het erop aan zoveel mogelijk vragen juist te hebben en dan is elk detail belangrijk.
Lloyd deed 2 proeven met Baha en wist daardoor misschien toch net iets meer dan Pascale.

Ofwel is het toch Holy Pieter en vindt Baha het gewoon amusant dat ze het allemaal weten.

Ik kan nog altijd niet kiezen, maar helaas nu weer wat meer over richting Baha.
Gebruikersavatar

rolhad07 mei 2018, 07:05

 434
Mateo schreef:
1.De studentenradio van Gent heet Urgent.
Is Lloyd niet student in Gent?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 07:12

 8153
rolhad schreef:Is Lloyd niet student in Gent?
Ja. En dat ben ik 100% zeker 🙂
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 08:02

 259
In het kruiswoord raadsel komt ook IOS voor en lot (slotfase)op juist dezelfde plaats. Ik zou er dus niet teveel achter zoeken. Ze hebben precies ook enkel yoga toegevoegd zodat je Lloyd kan maken maar hoe weet ik niet 😛
Gebruikersavatar

Wouterc07 mei 2018, 08:28

 147
chicawah schreef:Het viel mij op dat Baha gisteren weer dolle pret had. Toen ze aangeslagen in de auto zaten, scheen hij dat zelfs redelijk amusant te vinden en had hij weer binnenpretjes, alsof hij weet dat ze hem allemaal doorhebben.
Wellicht bevestigde het gefluit wat Pascale al wist, maar als iedereen allemaal weet wie de mol is, komt het erop aan zoveel mogelijk vragen juist te hebben en dan is elk detail belangrijk.
Lloyd deed 2 proeven met Baha en wist daardoor misschien toch net iets meer dan Pascale.

Ofwel is het toch Holy Pieter en vindt Baha het gewoon amusant dat ze het allemaal weten.

Ik kan nog altijd niet kiezen, maar helaas nu weer wat meer over richting Baha.
Wat ik vreemd vond in de auto: iedereen vermeed precies om naar Bahador te kijken... of misschien zoek ik het weer te ver en wilden ze elkaar gewoon niet aankijken op dat moment.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert07 mei 2018, 08:38

 26
Ofwel slaan de woorden op het volgende m.b.t. Lloyd:
U(r)Gent, onaf ≈ ik studeer geneeskunde (aan de UGent), en zit in m'n 3e, 2e en 1e jaar (studies zijn nog onaf)
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 08:56

 417
lucu schreef:
Is URGENT mogelijk een verwijzing naar de woonplaats van Bahador?

neen, is studentenradio unief gent , en wijst dus eerder naar LLOYD
Onaf , nog bezig aan studies
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 08:59

 417
chicawah schreef:H
Lloyd deed 2 proeven met Baha en wist daardoor misschien toch net iets meer dan Pascale.
.
voor de mensen in baha-tunnel, hoeLinken jullie dat gefluit aan Baha?
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert07 mei 2018, 09:02

 26
james.waker schreef:voor de mensen in baha-tunnel, hoeLinken jullie dat gefluit aan Baha?
Baha, de goedlachse flierefluiter?
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 09:04

 259
brecht.driesschaert schreef:Baha, de goedlachse flierefluiter?
Zo kunnen we het in het oneindige doortrekken. Pieter de man die niet mag fluiten naar de vrouwen 😛
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16