Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

masterveecee07 mei 2018, 14:38

 3547  Sven
hmmm, wel raar dat de letter-highlighting wijzigt...
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 17:57

 2245  Uma
james.waker schreef:neen, is studentenradio unief gent , en wijst dus eerder naar LLOYD
Onaf , nog bezig aan studies
Vind ik een goeie. Die woorden urgent en onaf zijn, zoals Lucu al opmerkte, vreemde eenden in de bijt van voor de rest sporttermen. En ze zijn inderdaad, vooral dat "urgent", te linken aan Lloyd, als student te Gent

Mateo had dat ook al gevonden in de linkedin van Lloyd blijkbaar.

Weer een "warm" spoor naar Lloyd. James gaat straks toch nog gelijk krijgen! Allen naar de Lloyd-tunnel!?! 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 18:05

 3483  Uma
Klaartje schreef:Vind ik een goeie. Die woorden urgent en onaf zijn, zoals Lucu al opmerkte, vreemde eenden in de bijt van voor de rest sporttermen. En ze zijn inderdaad, vooral dat "urgent", te linken aan Lloyd, als student te Gent

Mateo had dat ook al gevonden in de linkedin van Lloyd blijkbaar.

Weer een "warm" spoor naar Lloyd. James gaat straks toch nog gelijk krijgen! Allen naar de Lloyd-tunnel!?! 🙂
De "urgent" is dan toch weer zo opvallend dat het te? voor de hand liggend is en staat in mijn lijstje "nog te onderzoeken zaken" dat ondertussen onmogelijk af te werken is.
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2018, 18:16

 3423  Yens
ex-molinator schreef:De "urgent" is dan toch weer zo opvallend dat het te? voor de hand liggend is en staat in mijn lijstje "nog te onderzoeken zaken" dat ondertussen onmogelijk af te werken is.
Urgent wil toch ook gewoon dringend zeggen? OK, is best wel toevallig dat de vrije radio van Universiteit Gent ook "Urgent FM" heet maar voor mij is dit toch niet per definitie een hint.
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 18:17

 2204
eveline.vanhemel schreef:Urgent wil toch ook gewoon dringend zeggen? OK, is best wel toevallig dat de vrije radio van Universiteit Gent ook "Urgent FM" heet maar voor mij is dit toch niet per definitie een hint.
Maar al de andere woorden zijn 'sporttermen'. 😉

'Urgent' valt moeilijk aan een sport te koppelen (net zoals 'onaf').
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2018, 18:20

 3423  Yens
Frolva schreef:Maar al de andere woorden zijn 'sporttermen'. 😉

'Urgent' valt moeilijk aan een sport te koppelen (net zoals 'onaf').
Ah OK, dat was niet echt tot mijn hersenen doorgedrongen.... :mrgreen:
In dat geval zijn de woorden toch wel opvallend 😲
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 18:30

 2204
Is 'IOS' een sportterm?
Gebruikersavatar

annie.delen07 mei 2018, 18:45

 238  Uma
De letters die blauw oplichten zijn FURIADALOC

Spaans FLUIDO CARO .................. DURE VLOEISTOF

Mol drinkt duur spul?
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 18:47

 259
Frolva schreef:Is 'IOS' een sportterm?
Vroeg ik me ook af en wou nog een aparte topic maken met de link naar Apple maar wist niet goed wat de hint was.
Zo had je de GSM in aflevering 4 met een geluid van een Iphone, Aflevering 1 De mariachi met het Apple Logo en nu in de laatste aflevering IOS en de mac (waarom een mac?) waar de instructie video opstaat. Dacht ook meteen aan Adam en Eva met de appel maar vond niet meteen iets.
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 18:49

 2245  Uma
Frolva schreef:Is 'IOS' een sportterm?
Ik ben hier bezig om zelf het hele kruiswoordraadsel op te lossen. De verticale woorden heb ik allemaal terug gevonden. Inderdaad, IOS zou de oplossing moeten zijn voor "sportorganisatie" (27, verticaal).

Ik vraag me af dat geen typfout is, want IOC bestaat wel, dat is het Internationaal Olympisch Comité. IOS kan ik niet linken aan een sportorganisatie. Dat lijkt me meer iets te hebben van een Operating System voor i-phones of iets dergelijks.

Maar wat we vooral verbaast is hoe ze die nummering hebben gedaan. Bvb opgave 03 horizontaal = boogbal; oplossing = LOB, dat staat helemaal van boven in het rooster. Terwijl opgave 04 horizontaal = worstelsport; oplossing = SUMO endat staat dan weer helemaal onderaan het rooster. In die nummering zie ik voorlopig geen enkele logica. Ik zoek verder.
Gebruikersavatar

marc.roose07 mei 2018, 19:13

 193  Sven
Klaartje schreef:Ik ben hier bezig om zelf het hele kruiswoordraadsel op te lossen. De verticale woorden heb ik allemaal terug gevonden. Inderdaad, IOS zou de oplossing moeten zijn voor "sportorganisatie" (27, verticaal).

Ik vraag me af dat geen typfout is, want IOC bestaat wel, dat is het Internationaal Olympisch Comité. IOS kan ik niet linken aan een sportorganisatie. Dat lijkt me meer iets te hebben van een Operating System voor i-phones of iets dergelijks.

Maar wat we vooral verbaast is hoe ze die nummering hebben gedaan. Bvb opgave 03 horizontaal = boogbal; oplossing = LOB, dat staat helemaal van boven in het rooster. Terwijl opgave 04 horizontaal = worstelsport; oplossing = SUMO endat staat dan weer helemaal onderaan het rooster. In die nummering zie ik voorlopig geen enkele logica. Ik zoek verder.

Afbeelding
ver gezocht maar het bestaat
Gebruikersavatar

lien.dedijn07 mei 2018, 19:20

 4
Ik heb de beelden van de letters die verschijnen bij het kruiswoordraadsel eens bekeken (adhv de screenshots van Hannes Bossuyt op dit topic) en dit is wat ik ontdekt heb; alle letters verdwijnen 2 beelden lang, waarna ze weer verschijnen en niet meer verdwijnen tot het einde. De enige letter die, eenmaal ze verschenen is, tot het einde in beeld blijft zonder ooit te verdwijnen, is A(A_1 want er zijn 2A’s)...

De conclusie die ik hier graag uit zou trekken, is dat ‘A’ enkel in Baha’s naam komt, maar dat kan natuurlijk komen door de Baha-tunnel waar ik me in bevind... 😲

-De enige inconsistentie is dat er bij de overgang van eerste beeld naar tweede beeld geen letter extra bijkomt.
-Als men de rijen waar de letters even niet meer voorkomen achter elkaar zet; krijg je een mooie rij:
23/34/45/56/67/78/89/910/1011
Dit is toch wel vreemd omdat A_1 op een random plaats verschijnt en deze volgorde dus zou kunnen veranderen (ik vind geen goede manier om dit uit te leggen dus hoop dat het duidelijk is)

(Ter verduidelijking van excel; geel is wanneer de letter laatste keer voorkomt voor het verdwijnen + wanneer ze terug is, rood zijn de rijen waar de letter mankeert)



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16