Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 20:41

 73  Yens
Laleia schreef:Chillen, mannen.
Gevoel voor humor verschilt van mens tot mens. In Moeskroen vinden ze dit grappig. 😉
Is al genoeg serieus doen in het leven.
En we moeten toch allen wachten tot zondag.
Maar als het een troost mag zijn, ik heb alle mogelijke dingen ook verbonden, 90 graden keer op keer gedraaid. Zelfs verticaal geflipt en horizontaal geflipt maar zag er ook enkel maar kabouter pinnemuts in.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 20:44

 8153
david.vierstraete schreef:Is al genoeg serieus doen in het leven.
En we moeten toch allen wachten tot zondag.
Maar als het een troost mag zijn, ik heb alle mogelijke dingen ook verbonden, 90 graden keer op keer gedraaid. Zelfs verticaal geflipt en horizontaal geflipt maar zag er ook enkel maar kabouter pinnemuts in.
Ik heb het andersom geprobeerd, van achter naar voren dus en vreemd genoeg kreeg ik dezelfde tekening :mrgreen:
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 20:45

 73  Yens
chicawah schreef:Ik heb het andersom geprobeerd, van achter naar voren dus en vreemd genoeg kreeg ik dezelfde tekening :mrgreen:
Haha. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2018, 20:58

 2834  Uma
@David: Excuses als mijn reactie(s) wat te fel was/waren.. Ik kan zo'n trollgedrag wel plaatsen, absoluut, doe het zelf ook wel eens trouwens, maar ik vond de manier waarop wat arrogant en het geheel eigenlijk wat ongepast voor een forum als dit. Soit, we hebben toch weer ons halfuurtje van stress en breinbreken achter de rug.. In elk geval geen persoonlijke wrok tegenover je of zo.
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 21:12

 73  Yens
Cedric schreef:@David: Excuses als mijn reactie(s) wat te fel was/waren.. Ik kan zo'n trollgedrag wel plaatsen, absoluut, doe het zelf ook wel eens trouwens, maar ik vond de manier waarop wat arrogant en het geheel eigenlijk wat ongepast voor een forum als dit. Soit, we hebben toch weer ons halfuurtje van stress en breinbreken achter de rug.. In elk geval geen persoonlijke wrok tegenover je of zo.
Mijn excuses mocht er iemand wel wrok voelen.
Wil zelf beetje de tijd doorspoelen tot zondag
Gebruikersavatar

Mateo08 mei 2018, 21:16

 870
Klaartje schreef:Bedoel je met "de letters van de puzzel aan de linkerkant" alle letters van het rooster in de kolommen 1 tot 11 (er zijn 22 kolommen in totaal)? Indien ja, dan klopt het niet dat je enkel Lloyd kan vormen.
Nee, ik bedoel de letters tot en met kolom 6 - als ik goed geteld heb in dit (schijnbaar?) onlogisch geconstrueerde kruiswoordraadsel- vanaf de linkerkant, tot en met het meest op Lloyd betrekking hebbende woord 'URGent' dus.

Ik kwam op dit idee doordat de letters die de naam van Eline vormden vorig jaar (in de doolhofplattegrond) ook niet bepaald systematisch geplaatst waren. Daar verbaasde ik me toen behoorlijk over, maar het bleek wel echt een hint te zijn. Bovendien zou het gebrek aan logica van deze puzzel, gecombineerd met de vele proeven waarbij 'andersom' 'achterstevoren' of 'omgekeerd' moest worden gedacht, ook hier wellicht naar de juiste denkrichting kunnen wijzen, namelijk niet-logisch/out-of-the-box/'andersom' denken.
Klaartje schreef: Maar jouw opmerking brengt me wel op het idee om te gaan kijken naar de rechterkant van het rooster, de kolommen 12 tot 22. Als je daar naar alle letters kijkt, dan vind ik maar één L en geen Y, dus Lloyd kan ik niet vormen. Wel kan ik Pieter vormen (één P, maar meerdere keren I, E, T en R) en ook Bahador (zie HANDICAP EN AEROBICS).
Dus je zou kunnen zeggen: we "missen" Lloyd a...
Leuk, dat ik je in ieder geval op een idee heb gebracht! Dus links tot en met kolom zes is Lloyd (met wat huppelsprongetjes) te vinden, en rechts daarvan wordt ie gemist. 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mei 2018, 21:20

 3483  Uma
Cedric schreef:@David: Excuses als mijn reactie(s) wat te fel was/waren.. Ik kan zo'n trollgedrag wel plaatsen, absoluut, doe het zelf ook wel eens trouwens, maar ik vond de manier waarop wat arrogant en het geheel eigenlijk wat ongepast voor een forum als dit. Soit, we hebben toch weer ons halfuurtje van stress en breinbreken achter de rug.. In elk geval geen persoonlijke wrok tegenover je of zo.
Je hebt gewoon pech gehad dat je de clou niet meteen door had, overkomt iedereen wel eens. Ik vond het in de eerste plaats ook "raar" maar herkende al snel het soort humor (het wordt bij mij ook niet altijd geapprecieerd).
In ieder geval: excuses aanbieden is ook niet aan iedereen gegeven dus :thumbsup:
En ondertussen is die piste toch ook scrupuleus onderzocht 😉
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 21:38

 73  Yens
ex-molinator schreef:Je hebt gewoon pech gehad dat je de clou niet meteen door had, overkomt iedereen wel eens. Ik vond het in de eerste plaats ook "raar" maar herkende al snel het soort humor (het wordt bij mij ook niet altijd geapprecieerd).
In ieder geval: excuses aanbieden is ook niet aan iedereen gegeven dus :thumbsup:
En ondertussen is die piste toch ook scrupuleus onderzocht 😉
En in de laatste aflevering zegt GDC dat een tip was dat je de nummertjes moest verbinden 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mei 2018, 21:43

 3483  Uma
david.vierstraete schreef:En in de laatste aflevering zegt GDC dat een tip was dat je de nummertjes moest verbinden 🙂
Maar hij was vergeten te zeggen dat het over de nummertjes van de K*******a ging, zeker? 2 tot de 6de macht als ik me goed herinner 😉
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 21:55

 417
Mateo schreef:Zou het kunnen zijn dat er niet eens zo veel te kraken valt, behalve (zoals bij de doolhof vorig jaar, waar je alleen de naam Eline kon maken van de letters op de plattegrond - wat ik trouwens een nogal flauwe hint vond toen - ) dat er aan de linkerzijde, de zijde van 'fiets 1' twee verwijzingen naar Lloyd staan (URGENT/ONAF) en dat je alléén de naam Lloyd kunt maken met de letters van de puzzel aan de linkerkant?
zal zoiets zijn denk ik.... de link staat links
Gebruikersavatar

lucu08 mei 2018, 21:58

 551  Sven
Klaartje schreef:Ik heb me echt het pleuris gezocht of er iets in dat kruiswoordraadsel zou zitten wat een hint zou kunnen zijn, maar om het met Pascale haar woorden van in de openingsopdracht te zeggen: "Ik vind echt niks." (...)
Klaartje, bedankt voor alle tijd en moeite die je in het kruiswoordraadsel gestoken hebt.
Ik heb mezelf ook de pleuris gezocht, maar wat ik ook probeerde, het liep telkens op niks uit.

Tot dat ik op het idee kwam dat de sleutel in het kruiswoordraadsel zelf verborgen zou kunnen zitten, zoals het sleuteltje in de zaklamp bij 'Levend Begraven'.

Als je je beperkt tot de tien woorden waaruit telkens één letter werd genomen voor het vormen van de fietscodes en er vervolgens wat mee schuift, dan verschijnt er wel degelijk een ondubbelzinnige boodschap van het genre "X is de mol".

En, niet onbelangrijk, in aaneengesloten letters. Voor deze finalist zijn er minstens twee oplossingen mogelijk, maar de elegantste toon ik je verderop.

Deze zin kan je NIET maken voor één van de andere finalisten, omdat er een cruciale letter ontbreekt.
En naar een oplossing voor de derde finalist heb ik niet eens gezocht, omdat die zin, als die al mogelijk zou zijn, nooit uit aaneengesloten letters kan bestaan.

Bottomline: dit kruiswoordraadsel onthult de identiteit van de enige, echte mol, tenzij het weer het zoveelste valse spoor blijkt te zijn...

En daarom kan het geen kwaad om deze 'oplossing' grondig te checken. 😉
SPOILER
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 22:08

 8153
lucu schreef:Klaartje, bedankt voor alle tijd en moeite die je in het kruiswoordraadsel gestoken hebt.
Ik heb mezelf ook de pleuris gezocht, maar wat ik ook probeerde, het liep telkens op niks uit.

Tot dat ik op het idee kwam dat de sleutel in het kruiswoordraadsel zelf verborgen zou kunnen zitten, zoals het sleuteltje in de zaklamp bij 'Levend Begraven'.

Als je je beperkt tot de tien woorden waaruit telkens één letter werd genomen voor het vormen van de fietscodes en er vervolgens wat mee schuift, dan verschijnt er wel degelijk een ondubbelzinnige boodschap van het genre "X is de mol".

En, niet onbelangrijk, in aaneengesloten letters. Voor deze finalist zijn er minstens twee oplossingen mogelijk, maar de elegantste toon ik je verderop.

Deze zin kan je NIET maken voor één van de andere finalisten, omdat er een cruciale letter ontbreekt.
En naar een oplossing voor de derde finalist heb ik niet eens gezocht, omdat die zin, als die al mogeli...
Wow!!! Zou het echt "zo simpel" zijn? Alleszins plausibeler dan je in 999 bochten moeten wringen om het toch maar te doen kloppen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16