Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 22:09

 417
lucu schreef:Klaartje, bedankt voor alle tijd en moeite die je in het kruiswoordraadsel gestoken hebt.
Ik heb mezelf ook de pleuris gezocht, maar wat ik ook probeerde, het liep telkens op niks uit.

Tot dat ik op het idee kwam dat de sleutel in het kruiswoordraadsel zelf verborgen zou kunnen zitten, zoals het sleuteltje in de zaklamp bij 'Levend Begraven'.

Als je je beperkt tot de tien woorden waaruit telkens één letter werd genomen voor het vormen van de fietscodes en er vervolgens wat mee schuift, dan verschijnt er wel degelijk een ondubbelzinnige boodschap van het genre "X is de mol".

En, niet onbelangrijk, in aaneengesloten letters. Voor deze finalist zijn er minstens twee oplossingen mogelijk, maar de elegantste toon ik je verderop.

Deze zin kan je NIET maken voor één van de andere finalisten, omdat er een cruciale letter ontbreekt.
En naar een oplossing voor de derde finalist heb ik niet eens gezocht, omdat die zin, als die al mogeli...
goed gezocht, maar ik persoonlijk geloof eerder in toeval wegens gebrek aan logica in de puzzel... zo gebruik je van de 2 laatste woorden geen enkele letter, van sommige woorden gebruik je drie letters etc... maar we zullen zien
Gebruikersavatar

Klaartje08 mei 2018, 22:27

 2245  Uma
lucu schreef:Klaartje, bedankt voor alle tijd en moeite die je in het kruiswoordraadsel gestoken hebt.
Ik heb mezelf ook de pleuris gezocht, maar wat ik ook probeerde, het liep telkens op niks uit.

Tot dat ik op het idee kwam dat de sleutel in het kruiswoordraadsel zelf verborgen zou kunnen zitten, zoals het sleuteltje in de zaklamp bij 'Levend Begraven'.

Als je je beperkt tot de tien woorden waaruit telkens één letter werd genomen voor het vormen van de fietscodes en er vervolgens wat mee schuift, dan verschijnt er wel degelijk een ondubbelzinnige boodschap van het genre "X is de mol".

En, niet onbelangrijk, in aaneengesloten letters. Voor deze finalist zijn er minstens twee oplossingen mogelijk, maar de elegantste toon ik je verderop.

Deze zin kan je NIET maken voor één van de andere finalisten, omdat er een cruciale letter ontbreekt.
En naar een oplossing voor de derde finalist heb ik niet eens gezocht, omdat die zin, als die al mogeli...
Heel mooi en ook creatief. Dit is in elk geval al veel beter dan wat ik heb proberen te vinden. Er zit een zekere logica in omdat je je beperkt tot de woorden waaruit de 10 gekleurde letters komen, hoewel je ze niet alle 10 gebruikt. Maar het is al een hele prestatie dat er iets zinnigs staat in aaneengesloten letters en in één leesrichting.

Al bij al toch het beste wat er al uit dat kruiswoordraadsel is gehaald qua verborgen boodschap. 😎
Gebruikersavatar

lucu08 mei 2018, 22:47

 551  Sven
james.waker schreef:goed gezocht, maar ik persoonlijk geloof eerder in toeval wegens gebrek aan logica in de puzzel... zo gebruik je van de 2 laatste woorden geen enkele letter, van sommige woorden gebruik je drie letters etc... maar we zullen zien
Ik vind je opmerking heel terecht.
Het is geen 'oplossing' van het genre "Eline is de mol" van vorig seizoen: toen was alle toeval uitgesloten.

Anderzijds, met een andere woordenreeks was de oplossing niet mogelijk geweest, maar dat is uiteraard geen bewijs dat de oplossing klopt. Het kan even goed het zoveelste dubieuze spoor zijn waarmee de makers van DE MOL ons weer goed hebben liggen. :oops:

En inderdaad, het verdict valt a.s. zondag... 😉
Gebruikersavatar

Koby08 mei 2018, 23:38

 4  Uma
lucu schreef:Klaartje, bedankt voor alle tijd en moeite die je in het kruiswoordraadsel gestoken hebt.
Ik heb mezelf ook de pleuris gezocht, maar wat ik ook probeerde, het liep telkens op niks uit.

Tot dat ik op het idee kwam dat de sleutel in het kruiswoordraadsel zelf verborgen zou kunnen zitten, zoals het sleuteltje in de zaklamp bij 'Levend Begraven'.

Als je je beperkt tot de tien woorden waaruit telkens één letter werd genomen voor het vormen van de fietscodes en er vervolgens wat mee schuift, dan verschijnt er wel degelijk een ondubbelzinnige boodschap van het genre "X is de mol".

En, niet onbelangrijk, in aaneengesloten letters. Voor deze finalist zijn er minstens twee oplossingen mogelijk, maar de elegantste toon ik je verderop.

Deze zin kan je NIET maken voor één van de andere finalisten, omdat er een cruciale letter ontbreekt.
En naar een oplossing voor de derde finalist heb ik niet eens gezocht, omdat die zin, als die al mogeli...
Wat een mooie vondst! Misschien wel de tip van het seizoen... Ik heb jouw redenering een klein beetje verfijnd door de woorden te verplaatsen, zodat alle letters onder elkaar staan. Hierdoor wordt van elk woord minstens één letter benut. Er blijven wel nog steeds vier woorden waarbij twee letters worden gebruikt. Bij deze is dit ook mijn eerste bericht op dit fantastische forum.

Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 23:48

 417
kobe.lemmens schreef:Wat een mooie vondst! Misschien wel de tip van het seizoen... Ik heb jouw redenering een klein beetje verfijnd door de woorden te verplaatsen, zodat alle letters onder elkaar staan. Hierdoor wordt van elk woord minstens één letter benut. Er blijven wel nog steeds vier woorden waarbij twee letters worden gebruikt. Bij deze is dit ook mijn eerste bericht op dit fantastische forum.

Afbeelding
dat ziet er beter uit, maar gaan ze weer de mol weggeven in een kruiswoordpuzzel, of is dit maar een dwaalspoor :?:

het past iig niet bij mijn mol, maar ik neem het mee
Gebruikersavatar

Klaartje08 mei 2018, 23:57

 2245  Uma
kobe.lemmens schreef:Wat een mooie vondst! Misschien wel de tip van het seizoen... Ik heb jouw redenering een klein beetje verfijnd door de woorden te verplaatsen, zodat alle letters onder elkaar staan. Hierdoor wordt van elk woord minstens één letter benut. Er blijven wel nog steeds vier woorden waarbij twee letters worden gebruikt. Bij deze is dit ook mijn eerste bericht op dit fantastische forum.

Afbeelding
Schitterend! Zelfs indien het niet waar zou zijn wat er in deze verborgen boodschap staat, dan is het toch fantastisch gevonden, dat moeten zelfs mollenvangers die in de Lloyd- of Pietertunnel zitten, toegeven. 🙂
Gebruikersavatar

Social09 mei 2018, 00:33

 353  Uma
Dit is wel een hele sterke vondst. Proficiat, past goed bij de andere tip met het mol logo op Bahador.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2018, 00:51

 3483  Uma
Klaartje schreef:Schitterend! Zelfs indien het niet waar zou zijn wat er in deze verborgen boodschap staat, dan is het toch fantastisch gevonden, dat moeten zelfs mollenvangers die in de Lloyd- of Pietertunnel zitten, toegeven. 🙂
Er is niets toe te geven: het IS gewoon een fantastische vondst.
En ook een ongelooflijk toeval dat dit zo past.
Ik vermoed dan ook dat velen hieruit verkeerde conclusies zullen trekken. 😛
Gebruikersavatar

lucu09 mei 2018, 08:36

 551  Sven
kobe.lemmens schreef:Wat een mooie vondst! Misschien wel de tip van het seizoen... Ik heb jouw redenering een klein beetje verfijnd door de woorden te verplaatsen, zodat alle letters onder elkaar staan. Hierdoor wordt van elk woord minstens één letter benut. Er blijven wel nog steeds vier woorden waarbij twee letters worden gebruikt. Bij deze is dit ook mijn eerste bericht op dit fantastische forum.

Afbeelding
Inderdaad, Kobe, je kan alle tien woorden gebruiken, wat de vondst sterker en ongetwijfeld ook esthetischer maakt. 😉

In mijn post had ik het over minstens twee oplossingen: jouw oplossing ‘buiten het vlak’ (met vrije uitlijning) had ik ook gezien, maar ik gaf de voorkeur aan de links uitgelijnde versie, omdat je dan ook zeker PIETER kan uitsluiten. Ik was gisterenavond te moe om uit te zoeken of er bij een oplossing met vrije uitlijning misschien ook Pieter uit de bus zou kunnen komen. LLOYD ging sowieso niet wegens het ontbreken van de Y.

Toch hebben we nog steeds geen 100% zekerheid. Het zou niet de eerste keer zijn dat een logisch beredeneerde vondst toch niet de juiste oplossing blijkt te zijn. Het kan inderdaad toeval zijn of zelfs een listig dwaalspoor.

Ik bedoel: de ‘oplossing’ verwijst inderdaad naar BAHADOR, maar de twee vreemde eenden in de bijt, ONAF en URGENT, waarmee het allemaal begon, verwijzen mogelijk naar LLOYD.

Het verdict valt a.s. zondag, tijdens de finale… 😃
Gebruikersavatar

Frolva09 mei 2018, 08:51

 2204
kobe.lemmens schreef:Bij deze is dit ook mijn eerste bericht op dit fantastische forum.
Welkom.

Pieter laat weten dat je voor de verkeerde ploeg supportert. 😉
En dat hebben mollen niet graag. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2018, 09:34

 3483  Uma
marc.roose schreef:Afbeelding

waarom is "L" van "Laatste" een hoofdletter en van "loodjes" een kleine letter
hmmmm. Dit is dus echt opzettelijk zo gedaan ... en ervan uitgaande dat er geen valse hints in het programma gestoken worden kan dit niet anders dan de schuldige aanwijzen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16