Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 14:58

 434
franky.larousselle schreef:Knap gevonden,

Al blijf ik wel wat kritisch bij de gevonden resultaten.
Je kan namelijk al die letters makkelijk in dergelijk systeem gieten.

En niet dat ik een pieter-tunnel heb om het tegendeel te bewijzen, want mijn mol blijft Baha.
Maar bij deze 🙂


Afbeelding
Maar uw "de" klopt wel niet met de manier waarop de rest van de woorden worden gevormd. Bij Lucu zijn vondst bijvoorbeeld wel.
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2018, 15:24

 2834  Uma
Zodus.

Telefoon bij de "geheime moltip":
- Telefoonnummer wijst naar Bahador
- Telefoonkleur wijst naar Pieter
- Geluid wijst naar Lloyd

Kruiswoordraadsel:
- "Bahador is de Mol" kan gevormd worden
- "Pieter is de Mol" kan gevormd worden
- "Urgent" en "Onaf" kunnen naar Lloyd verwijzen.

De conclusie is dat zelfs de makers nog niet weten wie de Mol is dus. Zijn ze vergeten iemand als Mol aan te stellen??? 😲 #ultiememindfuck
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 15:35

 551  Sven
Cedric schreef:Zodus.

Telefoon bij de "geheime moltip":
- Telefoonnummer wijst naar Bahador
- Telefoonkleur wijst naar Pieter
- Geluid wijst naar Lloyd

Kruiswoordraadsel:
- "Bahador is de Mol" kan gevormd worden
- "Pieter is de Mol" kan gevormd worden
- "Urgent" en "Onaf" kunnen naar Lloyd verwijzen.

De conclusie is dat zelfs de makers nog niet weten wie de Mol is dus. Zijn ze vergeten iemand als Mol aan te stellen??? 😲 #ultiememindfuck
Goed opgemerkt!

En het wordt nog complexer als we er ook het MEMORYBORD bij halen: tweemaal BAHADOR en eenmaal BAHA / SABOTEADOR maar voorlopig geen PIETER noch LLOYD.

En om de mindfuck nog wat krankzinniger te maken kan dit bericht tellen:
marc.roose schreef:
als je "Bahador is de mol" en "Pieter is de mol" kan vormen ..... wie hebben we dan gemist ..... Lloyd
Wie geraakt er nog wijs uit? :roll:
Gebruikersavatar

maarten.develde11 mei 2018, 15:45

 24
chicawah schreef:Het viel mij op dat Baha gisteren weer dolle pret had. Toen ze aangeslagen in de auto zaten, scheen hij dat zelfs redelijk amusant te vinden en had hij weer binnenpretjes, alsof hij weet dat ze hem allemaal doorhebben.
Wellicht bevestigde het gefluit wat Pascale al wist, maar als iedereen allemaal weet wie de mol is, komt het erop aan zoveel mogelijk vragen juist te hebben en dan is elk detail belangrijk.
Lloyd deed 2 proeven met Baha en wist daardoor misschien toch net iets meer dan Pascale.

Ofwel is het toch Holy Pieter en vindt Baha het gewoon amusant dat ze het allemaal weten.

Ik kan nog altijd niet kiezen, maar helaas nu weer wat meer over richting Baha.
Ik ben wel van mening dat de mol alleen moet wonen.
Die doen zoveel voorbereidingen (denk ik) da ge daar geen goed excuus voor kunt vinden voor uw partner denk ik.

De vraag is, woont Baha samen met zijn vriendin ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 15:53

 8153
maarten.develde schreef:De vraag is, woont Baha samen met zijn vriendin ...
Geen idee, maar indien wel: hij of zij of allebei heeft/hebben misschien een job met veel overuren, onregelmatige uren, verblijf in het buitenland...
Hugo (mol 2) en Marc (mol 3) waren alleszins getrouwd.
Trouwens: als de mol alleen moet wonen, kunnen we volgend jaar misschien al meteen 6 of 7 deelnemers uitsluiten. Dan wordt de zoektocht een floytje van een cent :mrgreen:
Gebruikersavatar

maarten.develde11 mei 2018, 16:00

 24
lucu schreef:U P D A T E

Met de tien 'codewoorden' kan je behalve de zin “BAHADOR IS DE MOL” ook het woord “SABOTEADOR” vormen.

Afbeelding

Dit is van belang, omdat Woestijnvis “SABOTEADOR” gebruikte als synoniem voor mol bij de aankondiging van het programma.

Afbeelding

L I N K
M E T

M E M O R Y B O R D

Er is ook een link tussen de verborgen hints in het kruiswoordraadsel en de verborgen hints in het memoryspel van dezelfde aflevering.

Frolva meldde dat je met de symbolen die niet tegen een witte achtergrond afgebeeld staan maar één naam kan vormen, nl. BAHADOR.
lucu @ Afl 7 - 50 symbolen memory

Door die aanwijzing vond ik BA-HA-DOR nogmaals ter...
Maar vindt je dan niet dat Baha die Memory proef niet enorm slecht heeft gespeeld?
Hij heeft, wat, 5 zaken kunnen benoemen? Terwijl, hoe meer hij er benoemt, hoe meer geld er weg gaat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 16:03

 8153
maarten.develde schreef:Maar vindt je dan niet dat Baha die Memory proef niet enorm slecht heeft gespeeld?
Hij heeft, wat, 5 zaken kunnen benoemen? Terwijl, hoe meer hij er benoemt, hoe meer geld er weg gaat.
Misschien vergiste hij zich echt en niet met opzet?
Of gunt hij Lloyd de overwinning omdat die zijn maatje is?
Gebruikersavatar

maarten.develde11 mei 2018, 16:04

 24
chicawah schreef:Geen idee, maar indien wel: hij of zij of allebei heeft/hebben misschien een job met veel overuren, onregelmatige uren, verblijf in het buitenland...
Hugo (mol 2) en Marc (mol 3) waren alleszins getrouwd.
Trouwens: als de mol alleen moet wonen, kunnen we volgend jaar misschien al meteen 6 of 7 deelnemers uitsluiten. Dan wordt de zoektocht een floytje van een cent :mrgreen:
Ik denk eigenlijk niet dat de oude mollen zoveel voorbereidingen deden.
Maar de Eline en Gilles hadden geen partner en woonden dus, vermoedelijk, alleen.
Gebruikersavatar

maarten.develde11 mei 2018, 16:05

 24
chicawah schreef:Misschien vergiste hij zich echt en niet met opzet?
Of gunt hij Lloyd de overwinning omdat die zijn maatje is?
Ik wist niet dat het motto van De Mol was 'Er is één saboteur, behalve voor zijn maatje' :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 16:17

 8153
maarten.develde schreef:Ik denk eigenlijk niet dat de oude mollen zoveel voorbereidingen deden.
Dat denk ik eigenlijk ook wel. De oude generatie mollen was veel meer op zichzelf aangewezen. Ik herinner mij dat Marc ook de kandidaten moest indelen voor een bepaalde proef (of juister: hij moest hen waardes toekennen aan de hand waarvan de kandidaten zichzelf in groepen moesten verdelen). Daarvoor had hij op voorhand op papier van alle kandidaten een gans dossier gekregen dat hij in zijn eentje kon bestuderen, maar hij moest dat dus op eigen kracht doen.
Ze kregen wel aanwijzingen en wisten hoe de proeven in elkaar zaten, maar hadden meer vrijheid om te improviseren. En er kwam, volgens mij toch, zeker geen "opleiding" of "trainen" aan te pas zoals bij Eline voor de duikproef (daarover was ik zo teleurgesteld dat het grensde aan kwaadheid).
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 16:27

 551  Sven
maarten.develde schreef:Maar vindt je dan niet dat Baha die Memory proef niet enorm slecht heeft gespeeld?
Hij heeft, wat, 5 zaken kunnen benoemen? Terwijl, hoe meer hij er benoemt, hoe meer geld er weg gaat.
Ik vond dat BAHADOR een nogal opvallende fout maakte: hij noemde de 'auto' eerst een 'truck' en dat werd door GDC goed gerekend, en daarna benoemde hij hetzelfde symbool opnieuw maar dan met 'auto'.

Als Baha de mol is en de finale met Pieter/Pascale liever niet wilde spelen, dan moest hij dit spelletje van Lloyd verliezen. Hij kon moeilijk inschatten hoe goed het geheugen van Lloyd zou zijn en dus antwoordde hij na een vijftal symbolen fout.

Als mol (puur hypothetisch allemaal) kon hij voorzien dat er in de finale sowieso veel geld verloren zou worden, zonder dat hij daaraan zijn handen (rechtstreeks) moest vuilmaken.

Maar dit soort redeneringen zijn zelden waterdicht. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken. We zullen de slotaflevering moeten afwachten om zekerheid te hebben... 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 16:37

 8153
lucu schreef:Ik vond dat BAHADOR een nogal opvallende fout maakte: hij noemde de 'auto' eerst een 'truck' en dat werd door GDC goed gerekend, en daarna benoemde hij hetzelfde symbool opnieuw maar dan met 'auto'.
Ik vond dat ook eigenaardig.
Volgens mij zijn er maar 2 mogelijkheden bij deze proef.
1. De mol hoeft de finale niet te spelen en het volstaat dus dat hij het eerste duel verliest (Baha - Pieter). De Jenga verliezen is gemakkelijk. Om de memory te verliezen mag je niet te lang wachten voor je een fout maakt of "ge hebt het aan uwen rekker". En je fout mag niet bij de haren getrokken zijn door bv. iets op te noemen dat niet op het bord staat.
2. De mol moet de finale spelen en daar zoveel mogelijk geld doen verloren gaan. Aangezien de memory gestudeerd kan worden maar winst bij Jenga moeilijk gemanipuleerd kan worden, moet de mol als eerste het raadsel oplossen zodat hij bij de memory belandt (Lloyd).
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16