Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mei 2018, 07:28

 8153
lucu schreef:Daar ben ik het roerend mee eens! Het is een echte hersenkraker.

Ik heb net nog eens met de 10 'codewoorden' zitten schuiven en vond een verdacht sterke aanwijzing naar … PIETER.

Ik heb nu toch wel héél sterke vermoedens dat PIETER de mol is. 😉

Of heb ik iets gemist? :roll:
😲 Die is echt waterdicht! Alles netjes onder elkaar, zonder andere letters ertussen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mei 2018, 07:28

 8153
lucu schreef:Daar ben ik het roerend mee eens! Het is een echte hersenkraker.

Ik heb net nog eens met de 10 'codewoorden' zitten schuiven en vond een verdacht sterke aanwijzing naar … PIETER.

Ik heb nu toch wel héél sterke vermoedens dat PIETER de mol is. 😉

Of heb ik iets gemist? :roll:
😲 Die is echt waterdicht! Alles netjes onder elkaar, zonder andere letters ertussen.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mei 2018, 10:34

 3483  Uma
lucu schreef:...
Afbeelding
Dit is tot nog toe de mooiste van de kruiswoordraadsel-afleidingen (persoonlijke opinie).
Maar ik blijf het geen zuivere hint vinden, en wel vanwege het feit dat de 10 woorden geïdentificeerd werden adhv de "speciale" letter. En die letter is gekenmerkt door een nummer. En dan zou die nummering een rol kunnen/moeten spelen.
De volgorde van de woorden in de "oplossing" zou dan zijn :

1. Handicap
2. Bridge
3. Paard >> hier loopt het fout wegens geen E

Ik vraag me dan af wat de functie van die nummering was. Als het geen volgorde was, dan volstond toch aparte kleur voor die letters.
Gebruikersavatar

lucu23 mei 2018, 11:35

 551  Sven
ex-molinator schreef:Dit is tot nog toe de mooiste van de kruiswoordraadsel-afleidingen (persoonlijke opinie).
Maar ik blijf het geen zuivere hint vinden, en wel vanwege het feit dat de 10 woorden geïdentificeerd werden adhv de "speciale" letter. En die letter is gekenmerkt door een nummer. En dan zou die nummering een rol kunnen/moeten spelen.
De volgorde van de woorden in de "oplossing" zou dan zijn :

1. Handicap
2. Bridge
3. Paard >> hier loopt het fout wegens geen E

Ik vraag me dan af wat de functie van die nummering was. Als het geen volgorde was, dan volstond toch aparte kleur voor die letters.
Kon of moest die bizarre nummering een rol spelen?

Dat is inderdaad de vraag.

Hoe dan ook is “PIETER MOLT” geen zuivere hint.

Deze oplossing past weliswaar mooi bij “SABOTEADOR”, “PIETER IS DE MOL” en “WIE IS DE MOL?”,

maar is uiteindelijk onbruikbaar wegens “BAHADOR IS DE MOL”.

Ik geloof steeds meer dat het belangrijkste doel van het kruiswoordraadsel was om de lustige puzzelaar te frustreren.

In dat geval hebben de puzzelmakers voortreffelijk werk geleverd.

Overigens kan je ook met “PIETER MOLT” weer alle richtingen uit en zo blijft het mysterie voortduren. :roll:

Als dat de bedoeling was van de puzzelmakers, dan verdienen ze een dikke pluim en ons aller respect! 😉

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mei 2018, 11:51

 3483  Uma
hahah: "Molt Pieter?"
Schitterend, gewoon omdraaien. Dat ik daar niet aan gedacht hebt.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16