Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lucu10 mei 2018, 09:16

 551  Sven
beate.verheyde schreef:waarom heb ik dit topic toch gelezen? :( :(

Ik blijf verdorie in mijn tunnel!
Herkenbaar! Ik heb vaak net diezelfde twee gedachtes... :mrgreen:
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 13:07

 551  Sven
lucu schreef:U P D A T E

Nog iets leuks gevonden…

Met de tien omschrijvingen die corresponderen met de woorden waaruit telkens één letter werd ‘geplukt’ waarmee je vervolgens de twee fietscodes kon samenstellen, kan je óók een zin maken.

Een nieuwe opgave in feite, in de vorm van een vraag, waarop we het antwoord misschien al gekregen hebben.

Tenzij ook dit weer héél toevallig is…

Afbeelding
U P D A T E

Met de tien 'codewoorden' kan je behalve de zin “BAHADOR IS DE MOL” ook het woord “SABOTEADOR” vormen.

Afbeelding

Dit is van belang, omdat Woestijnvis “SABOTEADOR” gebruikte als synoniem voor mol bij de aankondiging van het programma.

Afbeelding

L I N K
M E T

M E M O R Y B O R D

Er is ook een link tussen de verborgen hints in het kruiswoordraadsel en de verborgen hints in het memoryspel van dezelfde aflevering.

Frolva meldde dat je met de symbolen die niet tegen een witte achtergrond afgebeeld staan maar één naam kan vormen, nl. BAHADOR.
lucu @ Afl 7 - 50 symbolen memory

Door die aanwijzing vond ik BA-HA-DOR nogmaals terug, ditmaal in de symbolen van BALLONNEN, HANGMAT en TOREADOR.
Maar ook het woord SABOTEADOR vind je in het memoryspel terug, in het onmiddellijke gezelschap van, jawel: BAHA.
lucu @ Afl 7 - 50 symbolen memory

B O T T O M L I N E

Wat doen we met deze ‘vondsten’?
Redeneren we ze weg (“Louter toeval!”) en vegen we ze vervolgens onder de mat?

Of moeten we met zijn allen vaststellen dat de makers van DE MOL tijdens seizoen zes radicaal zijn afgestapt van hun karakteristieke aanpak dat ‘verborgen hints’ naar de mol horen te verwijzen? :roll:

Deze laatste vraag is uiteraard louter retorisch!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 13:32

 8153
De saboteador liet mij deze ochtend definitief mijn knoop doorhakken 😃

De telefoon maakte ons duidelijk dat de mol in de Lucha Libre zat. En volgens mij vond die mol het heel plezant om een priester in die proef te krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje11 mei 2018, 13:35

 2245  Uma
Het wordt alsmaar straffer wat Lucu hier vertelt!

Indrukwekkend! 😎

Lucu is zeker de beste puzzelaar van het forum dit seizoen, hopelijk blijkt zondagavond ook dat hij de beste speurder was en dat al deze vondsten steek houden.

Dat zou de kers op de taart zijn! (dit laatste is GEEN hint naar Lloyd 😃 )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 13:40

 8153
Klaartje schreef:Het wordt alsmaar straffer wat Lucu hier vertelt!

Indrukwekkend! 😎

Lucu is zeker de beste puzzelaar van het forum dit seizoen, hopelijk blijkt zondagavond ook dat hij de beste speurder was en dat al deze vondsten steek houden.

Dat zou de kers op de taart zijn! (dit laatste is GEEN hint naar Lloyd 😃 )
Ik denk dat voor Lloyd de overwinning de kers zou zijn. En ik hoop dat hij die krijgt, want hij heeft die dubbel en dik verdiend.
Gebruikersavatar

franky.larousselle11 mei 2018, 13:47

 1
Knap gevonden,

Al blijf ik wel wat kritisch bij de gevonden resultaten.
Je kan namelijk al die letters makkelijk in dergelijk systeem gieten.

En niet dat ik een pieter-tunnel heb om het tegendeel te bewijzen, want mijn mol blijft Baha.
Maar bij deze 🙂


Afbeelding
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2018, 13:57

 551  Sven
franky.larousselle schreef:Knap gevonden,

Al blijf ik wel wat kritisch bij de gevonden resultaten.
Je kan namelijk al die letters makkelijk in dergelijk systeem gieten.

En niet dat ik een pieter-tunnel heb om het tegendeel te bewijzen, want mijn mol blijft Baha.
Maar bij deze 🙂


Afbeelding
Je hebt groot gelijk dat we kritisch moeten blijven.

Dat ik een vermoeden had dat je ook een dergelijke oplossing voor PIETER zou vinden vind je in dit bericht terug: lucu @ Afl. 7 - Dubieuze woorden in kruiswoordraadsel

Maar vinden we PIETER ook terug in het memorybord?
Misschien, als we nog eens allemaal heel hard zoeken.

In afwachting daarvan tip ik op BAHADOR.
Gebruikersavatar

marc.roose11 mei 2018, 14:32

 193  Sven
als je "Bahador is de mol" en "Pieter is de mol" kan vormen ..... wie hebben we dan gemist ..... Lloyd
Gebruikersavatar

Frolva11 mei 2018, 14:35

 2204
Was ik niet blij dat je er ook 'Pieter is de mol' in kon lezen, komt deze post ... :roll:
marc.roose schreef:als je "Bahador is de mol" en "Pieter is de mol" kan vormen ..... wie hebben we dan gemist ..... Lloyd

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

marc.roose11 mei 2018, 14:52

 193  Sven
maar ,waar ik het een beetje moeilijk mee heb is:
ze konden niet op voorhand weten welke drie kandidaten in de finale zouden zitten
wat als Pascale er niet zou uitgevlogen hebben maar Pieter
dan gaat de hint niet meer op,en dat kruiswoordraadsel is toch niet de avond voordien gemaakt
het lijkt mij onbegonnen werk om zo'n kruiswoordraadsel te maken met de mol + een combinatie van telkens 2 (van de 9) andere kandidaten
Gebruikersavatar

james.waker11 mei 2018, 14:55

 417
marc.roose schreef:als je "Bahador is de mol" en "Pieter is de mol" kan vormen ..... wie hebben we dan gemist ..... Lloyd
tsja, er zijn wel die 2 woorden die niet passen in de puzzel ... ONAF & URGENT... maar erg subtiel zijn die hints nu ook weer niet....

anderzijds denk ik ook dat de naam van de mol niet weer in de kruiswoordraadsel verborgen zal zitten, wegens dat het vorig jaar al gedaan is en omdat de Y nu éénmaal niet veel voorkomt in onze taal 😉 ...

schitterende analyses , dat wel :blackeye:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16