Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert07 mei 2018, 10:19

 26
De volgorde van de molboekjes in aflevering 7 (waarop uiteindelijk het veelbesproken telefoonnummer verschijnt), lijkt me niet geheel willekeurig.
Ze staan niet in volgorde van afvallen, alfabetisch of andere logisch verklaarbare volgordes, maar de productie kennende gaan ze deze niet zomaar in een willekeurige volgorde plaatsen.
Het lijkt me dus wel mogelijk dat hier iets achter te zoeken valt.

Misschien is er een link tussen deze volgorde, de volgende van de graven (en hun kleuren?) in aflevering 1 en de effectieve cijfers (van het telefoonnummer) die op de molboekjes verschijnen?

Volgorde en kleuren van de graven:
0. Lloyd (geel)
1. Kelly (geel)
2. Pieter (rood)
3. Bahador (rood)
4. Katrien (blauw)
5. Pascale (blauw)
6. Channy (groen)
7. Jeffrey (groen)
8. Joke (paars)
9. Steve (paars)

Volgorde en kleuren van de molboekjes (met hun overeenkomstig cijfer van het telefoonnummer)
0. 0 = Kelly (roze)
1. 4 = Bahador (lichtblauw)
2. 7 = Steve (wit)
3. 4 = Channy (oranje)
4. 9 = Joke (donkerblauw)
5. 0 = Lloyd (zwart)
6. 0 = Katrien (groen)
7. 4 = Pascale (geel)
8. 2 = Pieter (rood)
9. 4 = Jeffrey (paars)

Zelf zie ik nog niet meteen een bepaald patroon, maar ik zou het nog eens uitvoerig moeten bestuderen.

Noot: Uiteraard waren de molboekjes nog niet verdeeld op het moment van de 'levend begraven' opdracht, maar misschien konden bepaalde molboekjes wel gestuurd worden richting bepaalde personen
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mei 2018, 10:33

 328  Uma
brecht.driesschaert schreef:De volgorde van de molboekjes in aflevering 7 (waarop uiteindelijk het veelbesproken telefoonnummer verschijnt), lijkt me niet geheel willekeurig.
Ze staan niet in volgorde van afvallen, alfabetisch of andere logisch verklaarbare volgordes, maar de productie kennende gaan ze deze niet zomaar in een willekeurige volgorde plaatsen.
Het lijkt me dus wel mogelijk dat hier iets achter te zoeken valt.

Misschien is er een link tussen deze volgorde, de volgende van de graven (en hun kleuren?) in aflevering 1 en de effectieve cijfers (van het telefoonnummer) die op de molboekjes verschijnen?

Volgorde en kleuren van de graven:
0. Lloyd (geel)
1. Kelly (geel)
2. Pieter (rood)
3. Bahador (rood)
4. Katrien (blauw)
5. Pascale (blauw)
6. Channy (groen)
7. Jeffrey (groen)
8. Joke (paars)
9. Steve (paars)

Volgorde en kleuren van de molboekjes (met hun overeenkomstig cijfer van het telefoonnummer)
0. 0 = Kelly (roze)
1. 4 = Bahador (lichtblauw)
2. 7 = Steve (wit)
3. 4 = Channy (oranje)
4. 9 = Joke (...
Uw noot geeft zelf het antwoord denk ik 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 12:26

 8153
brecht.driesschaert schreef:Uiteraard waren de molboekjes nog niet verdeeld op het moment van de 'levend begraven' opdracht, maar misschien konden bepaalde molboekjes wel gestuurd worden richting bepaalde personen
Lijkt mij toch heel moeilijk. Het zo sturen dat de mol een bepaald boekje kan nemen, tot daaraan toe, maar verder? Als ik zou meedoen, zou ik het rode of het oranje proberen bemachtigen. Paars en zeker roze zou ik proberen vermijden. Dan mag de productie sturen wat ze wil, het zou toch heel moeilijk zijn om mij paars of roze in mijn pollen te duwen.
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 12:29

 229  Bert
heb het al eerder gezegd maar ik vond de manier waarop Lloyd heel zeker voor het zwarte boekje koos, tamelijk vreemd