Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt07 mei 2018, 13:21

 84  Sven
Lodewijk schreef:Inderdaad, nu je het zegt lijkt het Gilles die daar staat, ik vroeg mij al af hoe de kleuren zo zouden kunnen gevormd worden met Baha zijn petje...

Waarschijnlijk hebben ze dus gewoon de render van de vorige aflevering erin gekieperd ipv het originele beeldmateriaal te gebruiken.
Gebruikersavatar

wouter.vanhoof07 mei 2018, 13:23

 8
Lodewijk schreef:Inderdaad, nu je het zegt lijkt het Gilles die daar staat, ik vroeg mij al af hoe de kleuren zo zouden kunnen gevormd worden met Baha zijn petje...
Zou het dan toch geen montagefout zijn? Ik weet dat velen denken dat montagefouten niet kunnen in De Mol, maar missen blijft menselijk 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 13:30

 3483  Uma
Ik zou het eigenlijk spijtig vinden mocht dit de mol aanduiden aangezien dit enkel objectief te beoordelen is bij de hoogsts mogelijke kwaliteit van de uitzending, en die is er niet op de gedownloade versie.
Gebruikersavatar

david.vierstraete07 mei 2018, 13:32

 73  Yens
Ik vind toch dat het kan wijzen naar Pieter en dan mollogo
Of
Mollogo en dan bahador.

Dus elimineren we nu volledig lloyd?
Gebruikersavatar

Lodewijk07 mei 2018, 13:35

 146
hannes.bossuyt schreef:Waarschijnlijk hebben ze dus gewoon de render van de vorige aflevering erin gekieperd ipv het originele beeldmateriaal te gebruiken.
Als het een copy paste is kunnen we dat fragment waarschijnlijk wel terugvinden. Nu, aangenomen dat door de compressie er nog wat pixels blijven staan bij Baha, dit stuk met Gilles en het mol logo is 2 frames lang (wat, toegegeven ook vreemd is).
Zouden ze toevallig per ongeluk nog 2 frames extra gekopieerd hebben van een vorig stuk (trailer?) en dat het hier toevallig in is gesukkeld? Vrij onwaarschijnlijk, maar wat doet Gilles daar dan?...
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 13:38

 417
Lodewijk schreef:Vrij onwaarschijnlijk, maar wat doet Gilles daar dan?...
zie vorige pagina, dat zijn de finalisten :
Pieter, Gilles, de mol & Baha
Gebruikersavatar

masterveecee07 mei 2018, 13:40

 3547  Sven
Mja, buiten het feit dat dit goed gevonden is, weet ik het zo niet :|
Heb mijn twijfels of dit echt iets is...

Aan de andere kant, de tip bij Gilles VB was de vingeradruk, die ook maar een klein aantal sec te zien was. Maar in vergelijking met deze, was het wel een stuk meer
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt07 mei 2018, 13:41

 84  Sven
Lodewijk schreef:Als het een copy paste is kunnen we dat fragment waarschijnlijk wel terugvinden. Nu, aangenomen dat door de compressie er nog wat pixels blijven staan bij Baha, dit stuk met Gilles en het mol logo is 2 frames lang (wat, toegegeven ook vreemd is).
Zouden ze toevallig per ongeluk nog 2 frames extra gekopieerd hebben van een vorig stuk (trailer?) en dat het hier toevallig in is gesukkeld? Vrij onwaarschijnlijk, maar wat doet Gilles daar dan?...
Als het inderdaad om de render van een aflevering gaat als bronmateriaal, dan komen die extra frames waarschijnlijk van het fade effect dat er nu in die scene zit. Ik begrijp gewoon niet waarom Bahador nu opeens de mol zou zijn, ze hebben hem net zoveel mogelijk verdacht gemaakt in de laatste aflevering. Kijk ook naar de poll momenteel: iedereen verdenkt Bahador. Waarom zou je dan de volgende aflevering nog kijken? :mrgreen:
Gebruikersavatar

tom.vanratingen07 mei 2018, 13:48

 50
ansofie.devriese schreef:Als GDC de potentiële mollen overloopt tijdens de intro van aflevering 7, zie je close-up beelden van de gezichten van de kandidaten tijdens de kofferproef op de 'airport'. Als je de beelden vertraagd afspeelt, zie je tussen het beeld van Pieter en Baha het mollogo rechts op beeld. Dit is echter heel kort, maar wel aanwezig. Dit mollogo komt net na Pieter en net voor Baha. Ik denk dat het dus eerder op Baha slaat. = Baha de mol??
Mooi gevonden! Ik vraag het me nu al zo lang af: is het nu Pieter of Baha? Sinds kort ben ik staalhard overtuigd: het is Pieter! En nu kom je hier mee af :mrgreen:
nele.pottie schreef:Ook volgens mij steken ze in de afleveringen geen hints naar de winnaar. Dat is veel te verwarrend en het is niet de bedoeling dat we de winnaar vinden maar wel degelijk de mol. Als er dus door de makers een hint in de aflevering gestoken wordt zal dat altijd naar de mol leiden tenzij het geen echte hint is natuurlijk.
Dit wil ik toch even weerleggen. In seizoen 4 van de mol was er namelijk ook een hint naar de winnaar. Bekijk aflevering 1 maar eens terug in de eerste minuut. Als ze allemaal aan de brug hangen krijg je een fractie van een seconde Cathy te zien wanneer het beeld omspringt naar het mollogo. Voor velen was dit dé hint naar de mol. Maar in aflevering 9 werd bekend gemaakt dat dit een hint was naar de winnaar.

Newsmonkey had er toen een GIF van gemaakt. Dit zag je net voor het logo van de mol:
http://photostock.newsmonkey.be/01/66/05/73.gif


Kortom, is dit dé gouden tip naar Baha als mol? Of als winnaar? Of helemaal geen hint?
Mijn antwoord: ik weet het allemaal niet meer. :oops:
Laatst gewijzigd door tom.vanratingen op 07 mei 2018, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Social07 mei 2018, 13:54

 353  Uma
Ik ben ook al vanaf aflevering 3 in de Pieter tunnel, nu denk ik eerder aan Baha door die tip, het zal allesinds Baha of Pieter zijn, winner en mol.
Gebruikersavatar

rolhad07 mei 2018, 13:56

 434
james.waker schreef:ah, nu zie ik Gilles ook.... dus we zien Gilles fkes in beeld met het logo naast hem, dat maakt het compleet

de finale met : pieter, de mol , gilles en baha

besluit : Lloyd is de mol 😃
Zo werkt dat niet he 😛
Logo bij Baha = Baha de mol. (indien het een hint is)
Gebruikersavatar

Lodewijk07 mei 2018, 14:01

 146
james.waker schreef:zie vorige pagina, dat zijn de finalisten :
Pieter, Gilles, de mol & Baha
Hmm, dat vind ik wel vergezocht...