Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 12:42

 2834  Uma
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het gepleegde telefoontje veeeeeeeel te voor de hand liggend is.
Je hoort gefluit, Lloyd heeft een blokfluit, Lloyd is de Mol.
Dat is te simpel, toch?

Wat als de "extra info", de "ultieme tip" iets anders was dan het voor de hand liggende?

Enkele mogelijke scenario's:
- De Molboekjes omdraaien en aan de andere kant ervan staan nog wat letters of misschien gewoon de naam van de Mol... (De productie had al enkele boekjes gezet, maar wie zegt dat die juist stonden? Waarom niet wat meer moeite doen? In de boekjes kijken mag niet, ze omdraaien wel..)
- De telefoon is rood... Misschien een verwijzing naar het rode t-shirt van Pieter eerder in de aflevering? Of naar de rode geit van.. alweer Pieter? Heeft Pieter iets met de kleur rood eigenlijk?
- Het telefoonnummer an sich vind ik trouwens ook raar. Het lijkt me sterk dat je vanuit Mexico met een vaste lijn naar een Belgisch nummer kan bellen zonder 0032 voor het telefoonnummer te plaatsen. Gewoon 0474900424 lukt? Kan dat?

Maar wat mij het meeste opviel was de deur naar de bewuste kamer..

Afbeelding

Ben ik de enige die de positionering van de tekst op die deur wat opvallend vind? Om niet te zeggen raar?
Ben ik de enige die het raar vond dat Pascale dat bordje met tekst compleet negeerde en gewoon de kamer binnen wandelde? Ze wierp zelfs geen blik op die tekst. Iets wat ik zeker zou doen..

Zit er meer achter dit bordje? Is er een geheime boodschap in verborgen? Of misschien een hint naar iets binnen in de kamer waar men extra aandacht moet aan besteden of net negeren of anders aanpakken?
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 12:56

 417
Cedric schreef: - De telefoon is rood... .
correctie : oranje, net als de fluit van Lloyd...

voor de rest : dé hint was het telefoongesprek volgens mij .
ze moest de molboekjes in de juiste volgorde zetten dan krijgt ze het nummer te zien.
meer is er hier niet

link naar de fluit van Lloyd te simpel? ze is maar 1x te zien geweest in de aflevering en 1 maal online...

denk dat ze gewoon veel onder de aandacht gekomen is door allerlei links oa naar titanic, mollenhauer etc

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 12:59

 417
ik merk nu wel dat er achter die telefoon bordjes staan met schrijfsels, misschien ben je daar nog iets mee
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 13:00

 3483  Uma
Cedric schreef:...
- Het telefoonnummer an sich vind ik trouwens ook raar. Het lijkt me sterk dat je vanuit Mexico met een vaste lijn naar een Belgisch nummer kan bellen zonder 0032 voor het telefoonnummer t...
Dat is technisch zeer makkelijk op te lossen. Waarschijnlijk is die specifieke telefoon daar geplaatst door Woestijnvis en wordt er zelfs helemaal niet naar België gebeld, maar kan een technicus op het juiste moment een verbinding maken, het geluidsfragment laten afspelen en dan weer de verbinding verbreken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 13:09

 8153
Cedric schreef:Heeft Pieter iets met de kleur rood eigenlijk?
Zijn masker in de Lucha del Topo was ook rood.
Eigenlijk heeft Pieter meer met blauw/zwart.

Wat de Lucho del Topo betreft: ik vind het raar dat op de affiche Pieter de "blauwe" worstelaar is en Baha de "rode", terwijl het voor hun Lucha andersom is.

Ik denk dat ik intussen overal spoken zie. Ik begin zowaar te denken dat Pieter en Baha samen de mol zijn :roll:
Misschien speelden ze samen, misschien molde de ene in de even uitzendingen en de ander in de oneven...
Ik durf gewoon niet meer voorspellen wie nu echt de mol is :?
Gebruikersavatar

masterveecee07 mei 2018, 14:02

 3547  Sven
Afbeelding

Ik kan er niet zoveel van maken, buiten de "atentamente"
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 14:04

 2834  Uma
"Hotel la Cena"?
"Compañeros"?
iets van "La Bodega"?
En idd, "Attentamente".

Waarschijnlijk is dit gewoon zo'n algemeen bericht van veiligheidsvoorschriften van dat hotel of zo (het lijkt eerder een ruïne van een vroeger motel), maar goed, ik zou het toch eens hebben bekeken mocht ik Pascale geweest zijn..
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 14:06

 2204
Cedric schreef:Ben ik de enige die de positionering van de tekst op die deur wat opvallend vind? Om niet te zeggen raar?
Ben ik de enige die het raar vond dat Pascale dat bordje met tekst compleet negeerde en gewoon de kamer binnen wandelde? Ze wierp zelfs geen blik op die tekst. Iets wat ik zeker zou doen..

Zit er meer achter dit bordje? Is er een geheime boodschap in verborgen? Of misschien een hint naar iets binnen in de kamer waar men extra aandacht moet aan besteden of net negeren of anders aanpakken?
Ik vind het niet vreemd of opvallend. De proef werd gespeeld in een verlaten/vervallen hotel. Er staan her en der nog tekens, nummers, teksten, ...

Maar in 'de mol' kan alles een hint zijn. :mrgreen: Online vind ik het niet scherp genoeg om te kunnen lezen, op een TV moet dat duidelijk leesbaar zijn.

Ik zie (vertaling door google :mrgreen: ):

La bodga = de kelder
Los cuartos = de kamers
ATENTAMENTE = aandachtig

Wie meer kan lezen mag gerust aanvullen.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 14:11

 3483  Uma
Hotel la ????
????                                               ?????
???
de la ropa sucia que
sale de los cuartos
???
Lijkt wat info te zijn over de ophaling van vuile was uit de kamers
Gebruikersavatar

happyfello07 mei 2018, 14:14

 326  Uma
Zeer algemeen bericht...

Companeros. Favor de dejar la bodega en orden... la ropa... que salga de los cuartos. Attentamente. La administracion. Gracias.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 14:15

 8153
Het doet mij denken aan dat bordje met uitleg over de klokkentoren bij de proef van Bertrand en Annelies. Daar zat ergens een tenor in en dat was een hint naar Sam, maar uiteindelijk bleek het een bordje te zijn met uitleg over de klokken en niet meer dan dat :mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 mei 2018, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 14:16

 2834  Uma
Alrighty, niks van aan dus. Dank voor de opheldering, people!