Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lotte.bracke07 mei 2018, 20:42

 11
Sorry als dit al gezegd is. In de luchthaven stond flight number 0904. Ook in afl 7 kwam 9004 in beeld (molboekjes). Ook draaide de aflevering rond omdraaien, de spelers moesten bvb het omgekeerde doen wat ze normaal zouden moeten doen. Als je 0904 in lucifers zou leggen, en dat zou omdraaien, kan je mits twee lucifers te verplaatsen Baha vormen. Ik weet dat er een topic was dat dit ten tijde van het lucifer raadsel was dat zei dat je baha kon vormen met de lucifers, maar met al deze andere aanwijzingen denk ik echt dat dit een serieuze tip is.
Gebruikersavatar

lotte.bracke07 mei 2018, 21:59

 11
Baha is niet mijn mol hoor, dat was pascale.
Maar als ik hier verder over nadenk: uit je graf komen = eigenlijk op het einde van je leven. De lucifers moesten ze omdraaien, de liedjes waren achterste voren, de kleuren bij big baha en holy pieter waren omgewisseld met hun masker. Maar kan ook allemaal toeval zijn 🙂
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 23:27

 229  Bert
je moet toch veel meer dan 2 lucifers verleggen?
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2018, 08:19

 3423  Yens
lotte.bracke schreef:Baha is niet mijn mol hoor, dat was pascale.
Maar als ik hier verder over nadenk: uit je graf komen = eigenlijk op het einde van je leven. De lucifers moesten ze omdraaien, de liedjes waren achterste voren, de kleuren bij big baha en holy pieter waren omgewisseld met hun masker. Maar kan ook allemaal toeval zijn 🙂
Ik vind het alleszins goed gevonden 🙂. Of het een hint is, weet ik niet, maar het is alleszins zo dat ze veel hebben moeten "omdraaien" in dit seizoen.
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 13:23

 417
9040 is natuurlijk ook de postcode van Bahador

er zijn idd wel veel verwijzingen naar omdraaien, wellicht zit dit ook wel in hints verborgen...
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 13:44

 417
masterveecee schreef:Over omdraaien gesproken, zijnde volgens de techniek van seizoen 4:
9004 = hoog (cfr. https://nl.wikihow.com/Woorden-maken-me ... kenmachine)


voor de rest is er niks aan te vangen met 0474900424 = hshooghlho
als je deze techniek toepast op 0904 krijg je hobo, da's een fluit ...
Gebruikersavatar

lotte.bracke08 mei 2018, 14:50

 11
james.waker schreef:als je deze techniek toepast op 0904 krijg je hobo, da's een fluit ...
En dan twee ‘lucifers’ verplaatsen, dan wordt de 0 en hoofdletter A zogezegd. En dan de twee van plek wisselen is Baha. Het zal wel toeval zijn maar t viel mij gewoon op 😃
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 14:57

 417
lotte.bracke schreef:En dan twee ‘lucifers’ verplaatsen, dan wordt de 0 en hoofdletter A zogezegd. En dan de twee van plek wisselen is Baha. Het zal wel toeval zijn maar t viel mij gewoon op 😃
of dat toeval is weet ik niet, een link met de lucifers zou natuurlijk niet onlogisch zijn...
Gebruikersavatar

Kleintje08 mei 2018, 15:49

 125  Sven
9004 komt inderdaad weleens terug. 9004 is ook de kleurcode voor zwart. Net zoals de kleur van het logo van VIER. En ook de kleur van het molboekje van Lloyd.

Lloyd is de mol 😛