Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

katrin.schäfer09 mei 2018, 12:12

 24
...er was toch nog een memory spel in de aflevering met de piñatas, bij de sombreros, hebben we daar een foto van?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 12:23

 8153
katrin.schäfer schreef:...er was toch nog een memory spel in de aflevering met de piñatas, bij de sombreros, hebben we daar een foto van?
Die memory had allemaal prentjes die met de proeven te maken hadden.
Zie Afl 3 - Opdracht 3: Sombrero dansers
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 09 mei 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elle.moe09 mei 2018, 12:24

 6
Holmes schreef:De bijhorende afbeelding... voor wie wil zoeken...
Afbeelding
Het is waarschijnlijk al vermeld geweest, maar de 00 van het telefoonnummer staat wel ostentatief bij de rode telefoon. Een verwijzing naar de 0 van het zwarte boekje van Lloyd?

Die Samson en Gert "De wereld is mooi" met Mexico-remix heb ik ook altijd een prachtige hint gevonden. 🙂 En er komen inderdaad wat symbolen in terug. Ook die "Fluit fluit, fluit, fluit fluit"... Het is toch allemaal wat teveel om puur toeval te zijn, ik kan enkel het fluiten linken aan de fluiten van Lloyd. Verder is het als mol toch belangrijk om het finalespel te spelen om een mooie som geld uit te pot te taffelen. 😃

En nee ik zit niet in een Lloyd-tunnel. Hij is gewoon de mol, dat is alles. 😉
Gebruikersavatar

Holmes09 mei 2018, 12:27

 395
elle.moe schreef:Het is waarschijnlijk al vermeld geweest, maar de 00 van het telefoonnummer staat wel ostentatief bij de rode telefoon. Een verwijzing naar de 0 van het zwarte boekje van Lloyd?
Het getoonde beeld is maar een stuk van het totaalbeeld (ik heb geknipt). En ze moesten de klok toch ergens plaatsen en meestal/altijd doen ze dat rechtsbovenaan... 😉
Gebruikersavatar

elle.moe09 mei 2018, 12:38

 6
Holmes schreef:Het getoonde beeld is maar een stuk van het totaalbeeld (ik heb geknipt). En ze moesten de klok toch ergens plaatsen en meestal/altijd doen ze dat rechtsbovenaan... 😉
Ja dat weet ik wel, maar in de aflevering staat die 00 toch bijna altijd bij de telefoon, na dat eerste shot krijgen we trouwens meteen ook Lloyd te zien! 😂
Gebruikersavatar

Klaartje09 mei 2018, 12:39

 2245  Uma
Wat me bij het herbekijken van dit spel opviel is een bepaalde camerabeweging als dat bord in beeld wordt gebracht.

Je ziet de camera de verschillende symbolen op dat bord aflopen en op een bepaald moment staat hij stil bij de rode telefoon rechtsboven en dan zet hij een diagonale lijn in en stopt wanneer het rode lucha-libremasker centraal in beeld staat.

Een hint dat er een verband is tussen de rode telefoon waarmee Pascale naar de mol belt en het rode masker, dat gedragen werd door Pieter in de Lucha del Topo? Of weer gewoon toeval en denk ik er onterecht een aanwijzing in te zien?

(PS het zou kunnen dat iemand anders dat al heeft aangehaald in het topic van de opdracht zelf)
Gebruikersavatar

Mola Lisa09 mei 2018, 13:15

 328  Uma
Ik heb een poging gedaan om elk symbool aan een ander te koppelen, wat Lloyd als hulpmiddel bij het memoriseren ook duidelijk gedaan heeft (of al gedaan had ?). Wel vreemd dat hij lang twijfelde na zijn leeg flesje (waarom hij daar leeg aan toevoegt ?) om glas bier te zeggen, maar dit even terzijde. Hoopte om dan een link te kunnen maken tussen de overgebleven symbolen maar daar zitten zulke vreemde dingen bij (sigaar ? spin ? fototoestel ? snor ?). Heeft iemand dit al geprobeerd ?
Gebruikersavatar

Cedric09 mei 2018, 13:20

 2834  Uma
Ik zou als kandidaat eigenlijk gewoon in die 20 seconden 1 rij van buiten blokken. Eén van de 2 onderste rijen ook, wegens minst voor de hand liggend. Dan heb je 10 icoontjes die kent, de rest negeer je. En zelfs als die op geraken, dan heb je bij je eerste blik op het volledige bord wel al doorgehad dat alle symbolen een link met Mexico hebben. Dus dan kan je nog altijd random dingen zoals stier, sombrero, tequila, peper, ... zeggen en vrij zeker zijn dat ze op het bord zullen hebben gestaan.
Gebruikersavatar

JKpowned09 mei 2018, 13:37

 259
Klaartje schreef:Wat me bij het herbekijken van dit spel opviel is een bepaalde camerabeweging als dat bord in beeld wordt gebracht.

Je ziet de camera de verschillende symbolen op dat bord aflopen en op een bepaald moment staat hij stil bij de rode telefoon rechtsboven en dan zet hij een diagonale lijn in en stopt wanneer het rode lucha-libremasker centraal in beeld staat.

Een hint dat er een verband is tussen de rode telefoon waarmee Pascale naar de mol belt en het rode masker, dat gedragen werd door Pieter in de Lucha del Topo? Of weer gewoon toeval en denk ik er onterecht een aanwijzing in te zien?

(PS het zou kunnen dat iemand anders dat al heeft aangehaald in het topic van de opdracht zelf)
Lucha masker kan ook naar Lloyd wijzen aangezien hij in zijn playlist een liedje heeft van een game waar de grote vijand luchador is een groepering misdadigers die lucha maskers draagt. Dus het kan naar alle 3 wijzen in zekere zin.

Moest de kleur uitmaken kan je het misschien wel uitsluiten tot Pieter alleen dat weet ik nu niet.
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 13:47

 3423  Yens
JKpowned schreef:Lucha masker kan ook naar Lloyd wijzen aangezien hij in zijn playlist een liedje heeft van een game waar de grote vijand luchador is een groepering misdadigers die lucha maskers draagt. Dus het kan naar alle 3 wijzen in zekere zin.

Moest de kleur uitmaken kan je het misschien wel uitsluiten tot Pieter alleen dat weet ik nu niet.
Hij heeft toch ook het spel gespeeld in de escape rooms? Bedenk me net iets: ook in dat spel was er toch iemand opgevallen dat er een verwisseling van de worstelaars was? Net zoals de verwisseling van de kleuren bij Pieter en Baha tov de affiche? Moeten we hier iets achter zoeken? Hangt de kleur van Pieter en Baha af van het spel van Lloyd in de escape room? 😲
Gebruikersavatar

JKpowned09 mei 2018, 13:50

 259
eveline.vanhemel schreef:Hij heeft toch ook het spel gespeeld in de escape rooms? Bedenk me net iets: ook in dat spel was er toch iemand opgevallen dat er een verwisseling van de worstelaars was? Net zoals de verwisseling van de kleuren bij Pieter en Baha tov de affiche? Moeten we hier iets achter zoeken? Hangt de kleur van Pieter en Baha af van het spel van Lloyd in de escape room? 😲
Klopt was ik zelfs al vergeten. Zou wel eens kunnen zou het moeten herbekijken om het te weten. Ik vind het nu een ambetante periode alles is gokken nu alles wijst naar iedereen het is wachten tot zondag 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 14:01

 8153
JKpowned schreef:alles is gokken nu alles wijst naar iedereen het is wachten tot zondag 😛
Inderdaad. Heel verwarrend allemaal. Ik twijfel steeds meer wie de mol is :?