Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

tom.vanratingen10 mei 2018, 20:26

 50
eveline.vanhemel schreef:Dit lijkt toch wel veelbelovend... misschien moeten we de beelden van Pieter en Baha tijdens de lucha libre proef eens herbekijken (of herbeluisteren) of we het tunetje niet ergens horen? Misschien kunnen we het dan aan iemand linken?
Door die potentiële aanwijzing op het bord heb ik de Lucha Libre proef nog eens herbekeken. Op het moment dat Pieter en Bahador de show voorbereiden is me niet echt veel opgevallen, maar één ding sprong me alleszins in het oog (of eerder: in het oor 😃 ).

In aflevering 4 op 32:35 - als Lloyd en Baha aan het oefenen zijn - wordt er een achtergrondmuziekje gebruikt waarin gefloten wordt. Natuurlijk niet in het deuntje van de moltune, maar er wordt wel gefloten.

Wat denken jullie? Zit hier een aanwijzing in of is dit stom toeval?

Voor een aantal mensen op dit forum (ik noem geen namen) in de Lloyd tunnel weet ik het antwoord al op die vraag 😂

EDIT: ik zei eerst aflevering 5, bedoel uiteraard aflevering 4 🙂
Gebruikersavatar

Laleia10 mei 2018, 22:05

 306
tom.vanratingen schreef:Door die potentiële aanwijzing op het bord heb ik de Lucha Libre proef nog eens herbekeken. Op het moment dat Pieter en Bahador de show voorbereiden is me niet echt veel opgevallen, maar één ding sprong me alleszins in het oog (of eerder: in het oor 😃 ).

In aflevering 4 op 32:35 - als Lloyd en Baha aan het oefenen zijn - wordt er een achtergrondmuziekje gebruikt waarin gefloten wordt. Natuurlijk niet in het deuntje van de moltune, maar er wordt wel gefloten.

Wat denken jullie? Zit hier een aanwijzing in of is dit stom toeval?

Voor een aantal mensen op dit forum (ik noem geen namen) in de Lloyd tunnel weet ik het antwoord al op die vraag 😂

EDIT: ik zei eerst aflevering 5, bedoel uiteraard aflevering 4 🙂
Ik weet het niet, misschien zit er wel iets in. Misschien moeten we op zoek naar alle muziekjes met gefluit en kijken wie er dan te zien is...
Als ik het goed begrijp zijn er al twee: tijdens het trainen voor lucha libre en tijdens de verborgen camera bij Pieter in de bar.
Probleem is natuurlijk dat dit geen tip kan zijn voor de kandidaat die mag bellen, enkel voor de kijker...
Gebruikersavatar

Moldedju10 mei 2018, 22:40

 507  Yens
Laleia schreef:Ik weet het niet, misschien zit er wel iets in. Misschien moeten we op zoek naar alle muziekjes met gefluit en kijken wie er dan te zien is...
Als ik het goed begrijp zijn er al twee: tijdens het trainen voor lucha libre en tijdens de verborgen camera bij Pieter in de bar.
Probleem is natuurlijk dat dit geen tip kan zijn voor de kandidaat die mag bellen, enkel voor de kijker...
Er zit ook een gefloten liedje in het filmpje van Pascale in de auto vanaf 1:00
Daarnaast ook eentje als ze bij de geitenproef de blikken gaan afschieten (muziek van Morricone). Het laatste liedje staat ook in de soundtrack van De Mol op Spotify.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 07:44

 8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik lees dat als: de mol (rode telefoon) zat in de lucha libre proef
Zo moet het ook gelezen worden denk ik. Dat is tenminste eenduidig. Het masker op het memorybord was noch blauw noch rood, maar vaag lichtbruinig.
Ook over de kleur van de telefoon is discussie.
Dus, zoals je schrijft: de telefoon maakt ons duidelijk dat de mol in de Lucha Libre proef zat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 08:25

 8153
Laleia schreef:Probleem is natuurlijk dat dit geen tip kan zijn voor de kandidaat die mag bellen, enkel voor de kijker...
Maar de meeste hints, zeker degene die doorheen verschillende afleveringen lopen zoals het telefoonnummer, zijn toch net voor de kijker in het programma gestoken? De QR-code vorig jaar, Gilles die als enige in de camera keek bij een gebouwtje waarop "El topo" stond (de kandidaten zagen die el topo niet, want die stond op een muur die alleen voor de kijker zichtbaar was)...
Een aantal hints zijn zowel voor ons als voor de kandidaten zichtbaar (letters waarmee je "Eline" kon maken op het scrabblebord bv.) en een aantal hints zijn zaken die de mol zelf bedenkt (de sloefen van Hugo, de petten van Marc, de kledij en het zoutvaatje van Gilles...).
Gebruikersavatar

skred12 mei 2018, 08:16

 110  Uma
chicawah schreef:Zo moet het ook gelezen worden denk ik. Dat is tenminste eenduidig. Het masker op het memorybord was noch blauw noch rood, maar vaag lichtbruinig.
Ook over de kleur van de telefoon is discussie.
Dus, zoals je schrijft: de telefoon maakt ons duidelijk dat de mol in de Lucha Libre proef zat.
Toch kan Lloyd niet uitgesloten worden. Hij heeft ook lucha libre gespeeld. En wat me toen opviel was dat er een mooie overgang was tussen zijn game en Pieter die in het echt aan het oefenen was... Alsof Lloyd Pieter aan het 'bespelen' is...
Gebruikersavatar

Jansen12 mei 2018, 08:44

 3423  Yens
skred schreef:Toch kan Lloyd niet uitgesloten worden. Hij heeft ook lucha libre gespeeld. En wat me toen opviel was dat er een mooie overgang was tussen zijn game en Pieter die in het echt aan het oefenen was... Alsof Lloyd Pieter aan het 'bespelen' is...
Ja, heb hier ook al over gedacht, maar uiteindelijk, waar ik over val is het feit dat Lloyd een spel in "combat mode" (klopt dat, ik ben niet zo'n gamer?) speelt terwijl Pieter en Baha op geen enkel moment een gevecht met mekaar aangaan? Ze leren gewoon grepen uitvoeren die de andere kandidaten later moeten raden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2018, 09:27

 8153
eveline.vanhemel schreef:Pieter en Baha ... leren gewoon grepen uitvoeren die de andere kandidaten later moeten raden.
En dat leverde hilaaaaaaaarische TV op! Pieter die als een soort Christus op de touwen stond voor hij zijn tegenstander besprong, Bahahahahahahahaha! 😂