Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

tom.vanratingen09 mei 2018, 14:04

 50
Klaartje schreef:Wat me bij het herbekijken van dit spel opviel is een bepaalde camerabeweging als dat bord in beeld wordt gebracht.

Je ziet de camera de verschillende symbolen op dat bord aflopen en op een bepaald moment staat hij stil bij de rode telefoon rechtsboven en dan zet hij een diagonale lijn in en stopt wanneer het rode lucha-libremasker centraal in beeld staat.

Een hint dat er een verband is tussen de rode telefoon waarmee Pascale naar de mol belt en het rode masker, dat gedragen werd door Pieter in de Lucha del Topo? Of weer gewoon toeval en denk ik er onterecht een aanwijzing in te zien?

(PS het zou kunnen dat iemand anders dat al heeft aangehaald in het topic van de opdracht zelf)
Ja inderdaad, ik vond dit ook best verdacht. Heb er even een GIF van gemaakt ter verduidelijking:

https://i.makeagif.com/media/5-09-2018/Pl9YbR.gif

Deze camerabeweging is toch erg verdacht? Zou hier iets meer achter kunnen zitten?

EDIT: ze beginnen duidelijk met de rode telefoon. Geeft deze verbinding naar het Lucha Libre masker? Dus Pieter/Bahador?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 14:10

 8153
tom.vanratingen schreef:ze beginnen duidelijk met de rode telefoon. Geeft deze verbinding naar het Lucha Libre masker? Dus Pieter/Bahador?
Het valt echt op. Ik vroeg mij af waarom die rode telefoon zo benadrukt werd, maar toen wist ik nog niet wat daarna nog zou komen... 😉
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 14:14

 3423  Yens
chicawah schreef:Het valt echt op. Ik vroeg mij af waarom die rode telefoon zo benadrukt werd, maar toen wist ik nog niet wat daarna nog zou komen... 😉
Dit lijkt toch wel veelbelovend... misschien moeten we de beelden van Pieter en Baha tijdens de lucha libre proef eens herbekijken (of herbeluisteren) of we het tunetje niet ergens horen? Misschien kunnen we het dan aan iemand linken?
Gebruikersavatar

Frolva09 mei 2018, 14:21

 2204
tom.vanratingen schreef:Heb er even een GIF van gemaakt ter verduidelijking:

Waarvoor dank. 👍🏻

Als je het zo ziet zonder geluid kan je je perfect inbeelden dat een voice over zegt: "de uiteindelijke winnaar van deze proef zal straks met een rode telefoon kunnen telefoneren naar het nummer van degene die het rode lucha libre masker droeg.".

Of klinkt dat in een andere tunnel anders? :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee09 mei 2018, 16:07

 3547  Sven
Hou er rekening mee dat Lloyd in de escape room ook een spelletje lucha libre gespeeld heeft ^^
Gebruikersavatar

emielvsb09 mei 2018, 16:54

 6
dus eigenlijk kunnen we het linken aan alle finalisten 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 16:55

 8153
emiel.vansteenbrugge schreef:dus eigenlijk kunnen we het linken aan alle finalisten 😃
Ja :?
Gebruikersavatar

james.waker09 mei 2018, 17:42

 417
eveline.vanhemel schreef:Hij heeft toch ook het spel gespeeld in de escape rooms? Bedenk me net iets: ook in dat spel was er toch iemand opgevallen dat er een verwisseling van de worstelaars was? Net zoals de verwisseling van de kleuren bij Pieter en Baha tov de affiche? Moeten we hier iets achter zoeken? Hangt de kleur van Pieter en Baha af van het spel van Lloyd in de escape room? 😲
ja, dat was ik 😉 één van mijn belangrijkste hints richting Lloyd, bewuste manipulatie van de beelden...
Gebruikersavatar

Cedric09 mei 2018, 18:02

 2834  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik lees dat als: de mol (rode telefoon) zat in de lucha libre proef
Dat denk ik er ook van. En niet meer dan dat. De Mol zat in de Lucha Libre proef, dat is wat wordt "gezegd", niet wie van beiden de Mol is.
Gebruikersavatar

james.waker09 mei 2018, 18:10

 417
Cedric schreef:Dat denk ik er ook van. En niet meer dan dat. De Mol zat in de Lucha Libre proef, dat is wat wordt "gezegd", niet wie van beiden de Mol is.
Lucha Libre = "L L" = LLoyd :mrgreen: + hij speelde ook LL op de ps game, dus ik zou hem zeker niet uitsluiten op deze basis 😉
Gebruikersavatar

lucu10 mei 2018, 13:44

 551  Sven
Frolva schreef:Alle symbolen staan tegen een witte achtergrond, behalve:

BIER
PIRAMIDE
FRIDA KAHLO

Met die letters kan je één naam maken?

BIER
PIRAMIDE
FRIDA KAHLO


Had een tip kunnen zijn, indien Pieter niet de mol was. :mrgreen:
Mooie vondst!

Hierbij aansluitend: er is nog een verwijzing naar BA-HA-DOR in het memorybord,
ditmaal in de lettergrepen van volgende drie symbolen:

BALLONNEN
HANGMAT
TOREADOR


Dat laatste woord misschien als 😉 naar SABOTEADOR?