Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 11:11

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Je zei toen dat je tot twee keer toe Pieter iets zag doen toen Pascale wegliep.
Dat was dus iets anders dan dat knipperen met zijn ogen?
Nee, dat was juist wel dat knipperen met de ogen, en waarom het opviel voor mij ?
a) omdat er juist een lange tussen zat
b) omdat hij zij hoofd draaide zodat het in beeld kwam, en die hoofddraai past niet in de situatie waarbij iedereen naar de afvaller zou kijken of in zichzelf keert (dit is nogal subjectief maar ik probeer me in de plaats te stellen van een kandidaat, of van de mol en beeld me in hoe ik zou reageren).
c) omdat het afweek van andere knipperbewegingen kort ervoor of erna (ook heel subjectief).
Gebruikersavatar

Klaartje21 mei 2018, 11:22

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Nee, dat was juist wel dat knipperen met de ogen, en waarom het opviel voor mij ?
a) omdat er juist een lange tussen zat
b) omdat hij zij hoofd draaide zodat het in beeld kwam, en die hoofddraai past niet in de situatie waarbij iedereen naar de afvaller zou kijken of in zichzelf keert (dit is nogal subjectief maar ik probeer me in de plaats te stellen van een kandidaat, of van de mol en beeld me in hoe ik zou reageren).
c) omdat het afweek van andere knipperbewegingen kort ervoor of erna (ook heel subjectief).
Allez jong, had dat dan hier uitdrukkelijk gezegd van dat knipperen! Zeker als je had opgemerkt dat er lange en kortere knipperingen bij waren, ben ik er bijna zeker van dat iemand de link met morse had kunnen leggen. En eenmaal dat gebeurd was, zou de oplossing heel dichtbij zijn geweest.

Ik had gedacht dat je met die "beweging" doelde op iets wat Pieter met zijn handen deed, hij kneep een paar keer met zijn ene hand in zijn andere, had ik gezien. Maar je doelde dus wel degelijk op dat knipperen.

De ontdekking van de morsecode-hint had zo dichtbij kunnen zijn!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 21:13

 3483  Uma
Klaartje schreef:Allez jong, had dat dan hier uitdrukkelijk gezegd van dat knipperen! Zeker als je had opgemerkt dat er lange en kortere knipperingen bij waren, ben ik er bijna zeker van dat iemand de link met morse had kunnen leggen. En eenmaal dat gebeurd was, zou de oplossing heel dichtbij zijn geweest.
Misschien wel, en ik geef toe dat ik wel iets duidelijker had kunnen zijn.
Anderzijds zat ik met een flard van een herinnering in mijn hoofd van Aflevering 1 van Seizoen 5 waar ik vermeld had dat ik Eline's reactie op Davey (na het vinden van The Swallow of London) volledig onnatuurlijk en geforceerd vond. In hindsight had ik toen toch ook beter mijn initieel buikgevoel moeten volgen (immers ik had haar daarna uitgesloten als mol omwille van andere zeer overtuigende reacties bij eliminaties en had nagelaten om ff terug te keren na de eliminatie van Robin). Dus was mijn concentratie waarschijnlijk voor 100% gericht op het onderzoeken en controleren van mijn observaties (omdat ik Pieter ook al uitgesloten had na Afl 1 en 2).
De omstandigheden waren ook niet bepaald in mijn voordeel : Afl1, 2 en 3 in realtime gezien + herbekijken, Afl 4 en 5 pas meer dan een week na de uitzending en zonder herbekijken en ik had eigenlijk geen echt geüpdatet verdachtenlijstje kunnen maken tot na Afl 6 (waarin ik me realiseerde dat ik Pieter toch veel te snel buiten verdenking gesteld had).
En wie weet heb ik mijn verdenkingen opzettelijk niet geuit om sabotage van het lopend onderzoek te vermijden.

Hoe dan ook , na Afl 7 (dus wanneer er maar 3 deelnemers overblijven) was er eigenlijk geen reden meer om cryptisch te zijn en had ik de aanwijzingen gerust klaar en duidelijk mogen voorleggen.
Ik beloof hierbij plechtig (Pieter is my witness 😉 ) dat ik volgend jaar na aflevering 6 mijn vermoedens naar de mol 2019 op het forum zal gooien, en na Aflevering 7 ook de (sterke) aanwijzingen. :mrgreen: