Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

tom.vanratingen20 mei 2018, 21:31

 50
Heb zojuist alle afleveringen nog eens herbekeken. Valt het jullie toevallig ook op dat Pieter precies een boodschap wil overbrengen met zijn ogen na elke eliminatie? 😃
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 21:40

 2245  Uma
tom.vanratingen schreef:Heb zojuist alle afleveringen nog eens herbekeken. Valt het jullie toevallig ook op dat Pieter precies een boodschap wil overbrengen met zijn ogen na elke eliminatie? 😃
Schitterend toch he, wij hier maar met zijn allen zoeken naar verborgen hints en dan blijken ze er eigenlijk maar eentje ingestoken te hebben en die hebben we niet eens gevonden.

Dus nog even de juiste score herhalen:

MAKERS 1 - MOLLENJAGERS 0

Asjeblieft! Dank u wel! 😃
Gebruikersavatar

tom.vanratingen20 mei 2018, 21:42

 50
Klaartje schreef:Schitterend toch he, wij hier maar met zijn allen zoeken naar verborgen hints en dan blijken ze er eigenlijk maar eentje ingestoken te hebben en die hebben we niet eens gevonden.

Dus nog even de juiste score herhalen:

MAKERS 1 - MOLLENJAGERS 0

Asjeblieft! Dank u wel! 😃
Inderdaad, fantastische verborgen hint! Was ik nooit opgekomen, al keek ik 100 keer.
Jouw meesterlijke post was trouwens wel te zien in aflevering 9! Petje af, Klaartje 😃

EDIT: uiteraard mag ik Molpaca niet vergeten 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 21:49

 8153
Klaartje schreef:Schitterend toch he, wij hier maar met zijn allen zoeken naar verborgen hints en dan blijken ze er eigenlijk maar eentje ingestoken te hebben en die hebben we niet eens gevonden.

Dus nog even de juiste score herhalen:

MAKERS 1 - MOLLENJAGERS 0

Asjeblieft! Dank u wel! 😃
Maar jij en Molpaca zijn wel in beeld geweest! 😃
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 21:57

 2245  Uma
tom.vanratingen schreef:Inderdaad, fantastische verborgen hint! Was ik nooit opgekomen, al keek ik 100 keer.
Jouw meesterlijke post was trouwens wel te zien in aflevering 9! Petje af, Klaartje 😃

EDIT: uiteraard mag ik Molpaca niet vergeten 😉
Ja, leuk. Het forum is toch in beeld geweest in de overzichtsaflevering van dit seizoen. Dat is toch een beetje voor de eeuwigheid, dat staat erop, onuitwisbaar! 🙂
Gebruikersavatar

lucu20 mei 2018, 22:02

 551  Sven
Klaartje schreef:Schitterend toch he, wij hier maar met zijn allen zoeken naar verborgen hints en dan blijken ze er eigenlijk maar eentje ingestoken te hebben en die hebben we niet eens gevonden. Dus nog even de juiste score herhalen:
MAKERS 1 - MOLLENJAGERS 0 😃

Hmmm.
Toch een beetje kort door de bocht.

Die morsecode: geniaal...

Maar het is ondertussen genoegzaam bekend dat bij DE MOL quasi niets aan het toeval wordt overgelaten, dat alles meermaals wordt gecheckt.

De enige logische conclusie die ik hieruit kan trekken is dat men dit noch bij het kruiswoordraadsel noch bij het memorybord grondig genoeg heeft gedaan.

Ik moet die conclusie wel trekken, omdat GDC - en ik geloof de man oprecht - er in interviews meermaals op wijst dat er nooit valse hints in het programma worden gestoken.

Het is dus het een of het ander... 😉
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2018, 22:12

 2245  Uma
lucu schreef:Hmmm.
Toch een beetje kort door de bocht.

Die morsecode: geniaal...

Maar het is ondertussen genoegzaam bekend dat bij DE MOL quasi niets aan het toeval wordt overgelaten, dat alles meermaals wordt gecheckt.

De enige logische conclusie die ik hieruit kan trekken is dat men dit noch bij het kruiswoordraadsel noch bij het memorybord grondig genoeg heeft gedaan.

Ik moet die conclusie wel trekken, omdat GDC - en ik geloof de man oprecht - er in interviews meermaals op wijst dat er nooit valse hints in het programma worden gestoken.

Het is dus het een of het ander... 😉
Sommige puzzelaars zijn gewoon te straf, Lucu! 🙂
Zelfs in kruiswoordraadsels waarin de makers niks hebben gestoken of denken er niks ingestoken te hebben, vinden de puzzelaars toch nog biezondere verborgen boodschappen, die steek kunnen houden.

Misschien gaan de makers volgend seizoen geen risico's meer pakken en geen opdrachten kiezen waarin een kruiswoordpuzzel figureert.

Maar als ze er wel ergens een puzzel insteken, dan zijn ze gewaarschuwd! 🙂
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt20 mei 2018, 22:31

 84  Sven
Ik vermoed dat er nog hints inzaten, maar aangezien die toch niet gevonden werden gaan ze die nu niet verklappen en gewoon volgend seizoen gebruiken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2018, 22:33

 8153
hannes.bossuyt schreef:Ik vermoed dat er nog hints inzaten, maar aangezien die toch niet gevonden werden gaan ze die nu niet verklappen en gewoon volgend seizoen gebruiken. :mrgreen:
Dat zou echt something wicked zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 08:37

 3423  Yens
chicawah schreef:Je eerste mogelijkheid lijkt mij het meest plausibel, maar misschien was het kruiswoordraadsel gewoon een kruiswoordraadsel en niet meer dan dat. Met een hele hoop letters kan je altijd wel iets vormen - alleen voor Lloyd zou je er met opzet een woord met een y in moeten steken.
Voor Pieter heb je maar 5 letters nodig - in elk Nederlandstalig kruiswoordraadsel zitten sowieso verschillende e's, ook de t, de r en de i komen veel voor in het Nederlands en het zou al moeten lukken dat er nergens een p te vinden is.
Zelfs als Bahador niet de bedoeling was: je hebt al de r van Pieter en de a zit doorgaans ook (meer dan eens) in een kruiswoordraadsel. Een d is een letter die veel voorkomt in het Nederlands en de b en h zijn ook niet echt uitzonderlijke letters.
Voor een hint is het natuurlijk wel nodig dat je de juiste letters op een rij krijgt door te schuiven. Dat lukte voor Pieter, maar ook voor Bahador. Dat ze totaal niet gezien hebben dat zoiets mogelijk was, kan ik niet geloven, maar ...
Artikel in De Morgen:
https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-piet ... -b8b02275/
Ze schrijven er ook in dat ze elk jaar voorzichtiger worden wat betreft hints en dat bv. de hint in morse code bijna niet te vinden is. Ik zou zelfs durven zeggen dat deze hint door een gewone kijker onmogelijk te vinden is. Het is ons zelfs hier op het forum nooit opgevallen. Volgend jaar ga ik gewoon focussen op gedrag en gewoon niemand meer uitsluiten. Ik heb dit jaar Pieter heel lang uitgesloten omdat ik me niet kon inbeelden dat een priester de mol kon zijn. Als je dan gisteren de revealuitzending zag, dan zie je toch dat hij constant aan het sturen was. Hij heeft dat echt fantastisch gedaan 😃.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 09:19

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Artikel in De Morgen:
https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-piet ... -b8b02275/
Ze schrijven er ook in dat ze elk jaar voorzichtiger worden wat betreft hints en dat bv. de hint in morse code bijna niet te vinden is. Ik zou zelfs durven zeggen dat deze hint door een gewone kijker onmogelijk te vinden is. Het is ons zelfs hier op het forum nooit opgevallen. Volgend jaar ga ik gewoon focussen op gedrag en gewoon niemand meer uitsluiten. Ik heb dit jaar Pieter heel lang uitgesloten omdat ik me niet kon inbeelden dat een priester de mol kon zijn. Als je dan gisteren de revealuitzending zag, dan zie je toch dat hij constant aan het sturen was. Hij heeft dat echt fantastisch gedaan 😃.
Dat het niet opgevallen was op het forum?
Ik heb het 2x vermeld in het forum, 1x zelfs expliciet welke "beweging" (bij de eliminatie van Pascale). Het verband met een Morse code had ik niet door, maar dat de bewegingen voor mij net iets te veel toeval waren, was voor mij de reden om alle eliminaties te herbekijken en toen heb ik 3x (voor mij overtuigend) duidelijk dezelfde "bewegingen" vastgesteld). Ik ga zeker niet beweren dat ik ooit de Morse code zou herkend hebben, maar voor mij is het wel een echte voldoening dat ik mij deze keer niet heb laten beïnvloeden door "hints" die niet éénduidig waren.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 09:35

 8153
ex-molinator schreef:Dat het niet opgevallen was op het forum?
Ik heb het 2x vermeld in het forum, 1x zelfs expliciet welke "beweging" (bij de eliminatie van Pascale). Het verband met een Morse code had ik niet door, maar dat de bewegingen voor mij net iets te veel toeval waren, was voor mij de reden om alle eliminaties te herbekijken en toen heb ik 3x (voor mij overtuigend) duidelijk dezelfde "bewegingen" vastgesteld). Ik ga zeker niet beweren dat ik ooit de Morse code zou herkend hebben, maar voor mij is het wel een echte voldoening dat ik mij deze keer niet heb laten beïnvloeden door "hints" die niet éénduidig waren.
Ha, onze ex-ex is vroeg opgestaan om de revealaflevering te kunnen bekijken :mrgreen: