Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 09:48

 3483  Uma
chicawah schreef:Ha, onze ex-ex is vroeg opgestaan om de revealaflevering te kunnen bekijken :mrgreen:
Nee, gisterenavond nog kunnen downloaden, en zelfs gekeken, maar het was dan al een beetje laat en een bespreking in intieme kring is dan dan toch wel prioritair. 😛
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 10:05

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Dat het niet opgevallen was op het forum?
Ik heb het 2x vermeld in het forum, 1x zelfs expliciet welke "beweging" (bij de eliminatie van Pascale). Het verband met een Morse code had ik niet door, maar dat de bewegingen voor mij net iets te veel toeval waren, was voor mij de reden om alle eliminaties te herbekijken en toen heb ik 3x (voor mij overtuigend) duidelijk dezelfde "bewegingen" vastgesteld). Ik ga zeker niet beweren dat ik ooit de Morse code zou herkend hebben, maar voor mij is het wel een echte voldoening dat ik mij deze keer niet heb laten beïnvloeden door "hints" die niet éénduidig waren.
Oesje, lijkt me dat ik die posts dan gemist heb of dat ik die verkeerd heb begrepen 😉. Alvast geweldig dat het je opgevallen is, ik in elk geval totaal niet 😉.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:13

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Oesje, lijkt me dat ik die posts dan gemist heb of dat ik die verkeerd heb begrepen 😉. Alvast geweldig dat het je opgevallen is, ik in elk geval totaal niet 😉.
Ik vind het niet meteen terug maar heb er naar verwezen in ex-molinator @ Aanwijzingen naar Pieter.
Ergens heb ik een post geplaatst waarin ik vermeld dat ik de eliminaties herbekeken heb en 3x duidelijk hetzelfde "onnatuurlijke" opgemerkt heb (ik heb het ook in andere eliminaties gezien maar daar viel het me niet op als ongewoon).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 10:17

 8153
ex-molinator schreef:Ik vind het niet meteen terug maar heb er naar verwezen in ex-molinator @ Aanwijzingen naar Pieter.
Ergens heb ik een post geplaatst waarin ik vermeld dat ik de eliminaties herbekeken heb en 3x duidelijk hetzelfde "onnatuurlijke" opgemerkt heb (ik heb het ook in andere eliminaties gezien maar daar viel het me niet op als ongewoon).
Ik herinner mij daar vaag iets van...
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:19

 3483  Uma
tom.vanratingen schreef:Heb zojuist alle afleveringen nog eens herbekeken. Valt het jullie toevallig ook op dat Pieter precies een boodschap wil overbrengen met zijn ogen na elke eliminatie? 😃
Ja, maar dit is toch geen openbaring meer zo vlak na de revealaflevering? Of had je dit al eerder vermeld?
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:24

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik herinner mij daar vaag iets van...
Voor zover ik me herinner heb ik zelfs gezegd dat ik niet al te expliciet wou zeggen wat mij opgevallen was omdat de makers er dan zullen voor zorgen dat dergelijke giveaways (voor zover dit woord toepasselijk zou zijn) niet meer voorkomen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 10:25

 8153
ex-molinator schreef:Voor zover ik me herinner heb ik zelfs gezegd dat ik niet al te expliciet wou zeggen wat mij opgevallen was omdat de makers er dan zullen voor zorgen dat dergelijke giveaways (voor zover dit woord toepasselijk zou zijn) niet meer voorkomen.
Ah ja, da's waar: jij bent er zo eentje dat op het forum A komt zeggen maar ons B (en C, D, E...) onthoudt 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 10:32

 8153
ex-molinator schreef:Ja, maar dit is toch geen openbaring meer zo vlak na de revealaflevering? Of had je dit al eerder vermeld?
:roll:
Wat is het toppunt van ironie? Ex-ex die niet begrijpt dat Tom het ironisch bedoelde :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:39

 3483  Uma
chicawah schreef:Ah ja, da's waar: jij bent er zo eentje dat op het forum A komt zeggen maar ons B (en C, D, E...) onthoudt 😛
Ja, omdat ik niets wil verklappen waardoor ik zelf iemand het het plezier aan de zoektocht wil ontnemen (en eigenlijk bedoel ik daarmee dat ik geen ontegensprekelijk bewijs zou verklappen - behalve na de voorlaatste aflevering).
Hierbij vermeld ik toch dat het op dat moment voor mij nog geen ontegensprekelijk bewijs was hoor - maar wel iets waardoor mijn keuze definitief vastgelegd werd.
Stel dat ik zou meegedaan hebben aan De Mol 2018, dan denk ik toch dat de kans groot was dat ik geëlimineerd zou zijn in Afl 3 of 4 (gezien ik mij de eerste 2 afleveringen 100% in de luren heb laten leggen door Pieter, tenzij ik het geluk gehad zou hebben dat het feit mijn mol op dat moment een man was, geen kinderen had en jong was mij nog een voorsprong zou gegeven hebben op Steve, Katrien en Joke).
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:42

 3483  Uma
chicawah schreef::roll:
Wat is het toppunt van ironie? Ex-ex die niet begrijpt dat Tom het ironisch bedoelde :mrgreen:
True, ik ben (nog) niet echt helder vandaag. :?
Excuses aan Tom (die echt gemeend zijn - ik zie de smiley ook pas nu :oops: )
Gebruikersavatar

Klaartje21 mei 2018, 10:54

 2245  Uma
ex-molinator schreef:True, ik ben (nog) niet echt helder vandaag. :?
Excuses aan Tom (die echt gemeend zijn - ik zie de smiley ook pas nu :oops: )
En jij had nog wel al de eliminaties herbekeken met de focus op Pieters gedrag! En ik herinner me dat ik je toen vroeg of je iets had opgemerkt tijdens die eliminaties wat erop kon wijzen dat Pieter de mol zou kunnen zijn.

Je zei toen dat je tot twee keer toe Pieter iets zag doen toen Pascale wegliep.
Dat was dus iets anders dan dat knipperen met zijn ogen?

Misschien moeten we in de toekomst toch nog dieper ingaan op elkaars opmerkingen. Wie weet hadden we toch nog iets opgemerkt als verscheidene forumleden al de eliminaties terug hadden bestudeerd, zoals jij aanvankelijk had gedaan. Ik zeg niet dat we dan de morsecode hadden ontdekt, maar je weet maar nooit als er een paar tientallen mensen zich erop smijten. Samenwerking en elkaar inspiratie geven kan soms tot verrassende resultaten leiden, zo bleek elders al ivm het telefoonnummer van de mol. 🙂
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 11:08

 3423  Yens
Klaartje schreef:Misschien moeten we in de toekomst toch nog dieper ingaan op elkaars opmerkingen. Wie weet hadden we toch nog iets opgemerkt als verscheidene forumleden al de eliminaties terug hadden bestudeerd, zoals jij aanvankelijk had gedaan. Ik zeg niet dat we dan de morsecode hadden ontdekt, maar je weet maar nooit als er een paar tientallen mensen zich erop smijten. Samenwerking en elkaar inspiratie geven kan soms tot verrassende resultaten leiden, zo bleek elders al ivm het telefoonnummer van de mol. 🙂
Klopt, maar ik vrees dat als we dit type van hints in de toekomst gaan terugvinden, dat ze er dan helemaal mee stoppen om er hints in te steken. Ze kunnen het echt niet riskeren dat zoiets al common knowledge wordt in het begin van de reeks. Ik denk trouwens dat ze toch ook wel zwaar opgekeken hebben dat hier op het forum de hint naar het telefoonnummer van de mol al een week voordat het nummer werd bekendgemaakt in de 7e aflevering, werd gevonden. We zijn gewoon te goed aan het worden 😉.