Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07720 apr 2019, 16:43

 767  Yens
Jay-Lo schreef:Oei, wat doet Elisabet nu? 😲
Alles is beïnvloed door verdeling bij de avatars....
als je dit wat aanpast en anders verdeelt dan krijg je toch ander resultaat.
Ik begrijp het wel maar dergelijke verdeling is, dacht ik, ook niet gedaan bij de kookproef?
Ik heb voor mezelf gewoon de 5000 verdeeld in 5.
Als je dergelijke verdeling doet dan kan dat ook bij de brommers waar veel meer kon genomen worden en dus verloren.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 16:58

 2354  Uma
Bij de kookproef ( ➡️ Vermoljoen @ Theorie: Follow the money) hebben we de 3.000 euro over de hele groep verdeeld.
De reden dat we de 5.000 niet gewoon over de 5 hebben verdeeld is omdat de ene groep voor het geld ging en de andere niet. Daarom vind ik dat zij minder verlies mogen krijgen (dus maar 1.000 euro). Deze theorie is voor interpretatie vatbaar en ik heb het zo gedaan. Hoe jij het hebt gedaan kan ook.
Gebruikersavatar

BeaVer20 apr 2019, 17:08

 1293  Uma
Die theorie klopt... tot en met einde ronde 2. Wij weten niet of er na die ronde nog voor het geld zou gegaan zijn. Indien dan die 4000 euro die ze konden verzameld hebben lieten staan, dan blijft er van jouw theorie niets meer over.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 17:09

 2354  Uma
Dat klopt... Ik ga het denk ik wel zo laten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 20:57

 2354  Uma
Het is misschien ook wel interessant om te weten dat in ieder seizoen na aflevering 5 de kandidaat die het minste geld verdiende uiteindelijk De Mol bleek te zijn. Als je naar het gewonnen geld kijkt, zou dat dus dit jaar Kaat moeten zijn...
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2019, 22:09

 1690  Sven
Vorig jaar anders niet hoor. Daar stond Joke lang op kop, gevolgd door Pascale en Lloyd. En Baha bracht ook niet veel in kas. Het was pas naar de finale dat het plaatje begon te kloppen.
Bij deze follow the money durf ik enkel besluiten dat Bas niet de mol is.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 22:37

 2354  Uma
Jay-Lo schreef:Vorig jaar anders niet hoor. Daar stond Joke lang op kop, gevolgd door Pascale en Lloyd. En Baha bracht ook niet veel in kas. Het was pas naar de finale dat het plaatje begon te kloppen.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2019, 22:47

 1690  Sven
Dat is van 1 aflevering, ik heb het over het totaalplaatje.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 22:53

 2354  Uma
Aah zo. Dan heb je wel gelijk. Maar het was wel zo dat na aflevering 5 Pieter onderaan stond.
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2019, 23:17

 3423  Yens
Je kan dat totaalplaatje ook gemakkelijk berekenen als je via de follow the money theorie van ons eigen forum gaat kijken (persoonlijk vind ik het ook weinig fijngevoelig dat je hier een theorie plaatst van de mollengroep, ook al heb je die zelf gemaakt). Ik heb even de bedragen van onze eigen follow the money (https://www.wieisdemol.be/archief/2018/ ... emoney.php) in een excel sheet gezet:

Afbeelding
Hier zie je de gecumuleerde bedragen (gewonnen + verloren) van de laatste 5 kandidaten.
Hier hebben Pieter en Joke exact hetzelfde bedrag verdiend.

Afbeelding
In dit overzicht zie je enkel de gewonnen bedragen (dus alle negatieve bedragen op 0 gezet om een vergelijking te maken met jou cijfers).
Hier zie je toch dat Joke veel minder verdiend heeft dan Pieter en komen de bedragen niet overeen met die van jou.

Ik wil met deze post vooral zeggen dat Follow The Money onderhevig is aan interpretatie. Ik zal nooit me alleen baseren op deze theorie. Het kan wel dienen als een manier om een verdenking te ondersteunen.
Gebruikersavatar

Paraceta21 apr 2019, 23:32

 717  Sven
Update:
Afbeelding
1. Het eerste kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend:
Aflevering 7
- Kunstgalerie: €0 verdeeld over Axel, Bas en Kaat
- Dikke Bertha en Quiz: €2100 verdeeld over Axel, Bas, Elisabet, Joeri en Kaat
- Tunnels: €750 voor Bas; €1000 voor Axel; €1250 voor Joeri
2. Het tweede kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend min het geld dat die kandidaat verloren heeft doen gaan:
Aflevering 7
- Kunstgalerie: -€4000 verdeeld over Axel, Bas en Kaat
- Dikke Bertha en Quiz: €2100 verdeeld over Axel, Bas, Elisabet, Joeri en Kaat; -€900 verdeeld over Axel, Bas, Elisabet, Joeri en Kaat
- Tunnels: €750 voor Bas; €1000 voor Axel; €1250 voor Joeri; -€500 voor Elisabet
Gebruikersavatar

koen.willen22 apr 2019, 01:50

 187  Uma
Nu Kaat eruit ligt mooi bewijs dat heel die follow the money theorie een huis is dat elk moment kan instorten... :roll:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13