Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

ex-molinator26 mar 2019, 12:19

3483  Uma
jos.jansen schreef:...
Ik ben er dus van overtuigt dat Eva niet de laagste score had, Gilles had makkelijk zijn leugen kunnen aanpassen als Eva zowel de snelste als de afvaller geweest was.
Laten we maar aannemen dat het spel eerlijk verloopt anders heeft deze discussie (of zelfs heel het forum) geen zin.
De regel = diegene die het snelst op de knop (of ander systeem) KLAAR bij de vragenlijst drukt, valt niet af en gaat naar de volgende aflevering.
De "designated" afvaller is dan diegene met de laagste score (waarbij geen rekening gehouden wordt met de score van de snelste).
Indien Eva niet De Mol is dan ben ik er vrijwel zeker van dat zij de laagste score had, immers het dilemma, veroorzaakt door het snelheid-gegeven, zal juist de kandidaat die heel onzeker is en weinig andere deelnemers als Mol kan uitsluiten, aanzetten tot het nemen van het risico.

Ik ben dan nu ook redelijk overtuigd dat Eva ofwel De Mol is, ofwel geen flauw idee heeft wie De Mol is.

Frolva26 mar 2019, 12:34

2204
ex-molinator schreef:Laten we maar aannemen dat het spel eerlijk verloopt anders heeft deze discussie (of zelfs heel het forum) geen zin.
De regel = diegene die het snelst op de knop (of ander systeem) KLAAR bij de vragenlijst drukt, valt niet af en gaat naar de volgende aflevering.
De "designated" afvaller is dan diegene met de laagste score (waarbij geen rekening gehouden wordt met de score van de snelste).
Akkoord met de eerste regel, maar niet met "de regel". :mrgreen:

Want dat is toch maar gewoon jouw interpretatie (die juist kan zijn, daar niet van :mrgreen: )?

Indien jouw interpretatie juist is, dan is er toch helemaal geen risico verbonden aan "veel te snel te gaan". 😉

chicawah.janssen26 mar 2019, 12:39

8153
ex-molinator schreef:Indien Eva niet De Mol is dan ben ik er vrijwel zeker van dat zij de laagste score had, immers het dilemma, veroorzaakt door het snelheid-gegeven, zal juist de kandidaat die heel onzeker is en weinig andere deelnemers als Mol kan uitsluiten, aanzetten tot het nemen van het risico.
Of ze is net zó zeker van haar mol dat ze niet meer hoeft na te denken en twijfelen, waardoor ze snelst is.

ex-molinator26 mar 2019, 12:49

3483  Uma
Frolva schreef:...
Indien jouw interpretatie juist is, dan is er toch helemaal geen risico verbonden aan "veel te snel te gaan". 😉
Er is geen onmiddellijk risico aan verbonden, op het eerste zicht, maar niettegenstaande je heel snel KLAAR drukt, kan je nooit op voorhand uitsluiten dat er iemand sneller was, en in dat geval zit je daar met de slechtste score (niet wetende dat je jezelf misschien nog kunt redden).

jos.jansen26 mar 2019, 12:50

328  Uma
ex-molinator schreef:Laten we maar aannemen dat het spel eerlijk verloopt anders heeft deze discussie (of zelfs heel het forum) geen zin.
Indien Eva niet De Mol is dan ben ik er vrijwel zeker van dat zij de laagste score had, immers het dilemma, veroorzaakt door het snelheid-gegeven, zal juist de kandidaat die heel onzeker is en weinig andere deelnemers als Mol kan uitsluiten, aanzetten tot het nemen van het risico.

Ik ben dan nu ook redelijk overtuigd dat Eva ofwel De Mol is, ofwel geen flauw idee heeft wie De Mol is.
Met aanpassen van de leugen bedoel ik dat ipv dat Gilles zeg: "Ik begin met Eva" (de leugen want hij typt een andere naam in), er gezegt word "Eva je moet nu vertrekken" (ja dit komt hier onnatuurlijk over maar ze kunnen er zeker iets van gemaakt hebben dat wel in de flow van de aflevering past). Er is nergens gezegt dat je niet de afvaller kan zijn als je de snelste tijd hebt en iedereen is in de volgende aflevering geraakt. Dus zelfs met deze logica zijn de regels van het spel gerespecteerd en moet er maar 1 leugen vertelt worden (Gilles zou dan wel als hij appart staat met Eva moeten toegeven dat ze wel de echte afvaller is maar dat ze haar plaats kan terugwinnen.)

ex-molinator26 mar 2019, 12:54

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Of ze is net zó zeker van haar mol dat ze niet meer hoeft na te denken en twijfelen, waardoor ze snelst is.
Dat is gevaarlijk indien er vragen zijn over details zoals bvb hoeveel poten had het dier in de kamer van De Mol - daar verlies je toch al snel een paar seconden mee.
Als je dan toch zo zeker bent van je mol, dan neem je het best geen risico en ga je toch voor de hoge score ipv het snelheidsrecord.

chicawah.janssen26 mar 2019, 12:56

8153
ex-molinator schreef:Dat is gevaarlijk indien er vragen zijn over details zoals bvb hoeveel poten had het dier in de kamer van De Mol - daar verlies je toch al snel een paar seconden mee.
Eva had 8 poten, dus ze kan al meteen 1 antwoord uitsluiten 😉

ex-molinator26 mar 2019, 13:10

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Eva had 8 poten, dus ze kan al meteen 1 antwoord uitsluiten 😉
hmm, is dit een hint? 😉

Frolva26 mar 2019, 13:49

2204
ex-molinator schreef:Er is geen onmiddellijk risico aan verbonden, op het eerste zicht, maar niettegenstaande je heel snel KLAAR drukt, kan je nooit op voorhand uitsluiten dat er iemand sneller was, en in dat geval zit je daar met de slechtste score (niet wetende dat je jezelf misschien nog kunt redden).
In dat geval ben je niet "te snel" geweest maar "te traag". 😉

Jansen26 mar 2019, 15:46

3423  Yens
Délégee schreef:Toch wel ! Werd zelfs door Gilles in café De mol toegegeven. Hij vulde de eerste keren zelfs alles juist in totdat de productie hem erop wees dat dit niet hoefde, daarna vulde hij zomaar iets in.
Dit klopt hoor. Je kan het trouwens nakijken:
https://www.vier.be/video/cafedemol/caf ... levering-3
Vanaf 01:45 tot 02:05 geeft Gilles Van Bouwel uitleg hoe hij de vragenlijst invulde.

chicawah.janssen schreef:Ik denk van niet. Ze hadden een plan B voor het geval Joke de afvaller was. En Joke had gerust de afvaller kunnen zijn, want het was ex-aequo met Kelly, alleen was Joke sneller geweest.
Helemaal correct collega 🙂

bert.verhaegen26 mar 2019, 19:14

129
Stél dat Eva de mol is: dat zou toch behoorlijk flauw en riskant zijn? Riskant: echt alle aandacht van de kijkers wordt door dit scenario vanaf nu en de volgende aflevering extra op Eva gericht. Dat wil je toch niet als maker? Flauw: je geeft aan de kandidaten eerst de tip dat ze een voordeel kunnen halen uit het snelst invullen van de test, en laat vervolgens de mol zelf de test supersnel invullen. Dit komt bij mij oneerlijk over want je ontneemt de gewone kandidaten dan de kans om het snelst te zijn. 1 van de ongetwijfeld beklijvendste emotionele momenten van dit seizoen (denken dat je eruit ligt hoewel nog het niet zo is) zou dan achteraf maar een afgesproken komediespelletje blijken...

Jay-Lo26 mar 2019, 19:25

1690  Sven
In de vorige seizoenen waren Hans en Joke, die apart van de groep werden gezet ook niet de mol. Ik geloof dat de mol binnen de groep de meeste invloed kan hebben om al dan niet iemand laten af te vallen, en vooral, voor het geval dat er geld verdient kan worden, dat niet te laten gebeuren.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17