Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

annelies-a.-a..vanbelle26 mar 2019, 20:00

263
bert.verhaegen schreef:Stél dat Eva de mol is: dat zou toch behoorlijk flauw en riskant zijn? Riskant: echt alle aandacht van de kijkers wordt door dit scenario vanaf nu en de volgende aflevering extra op Eva gericht. Dat wil je toch niet als maker? Flauw: je geeft aan de kandidaten eerst de tip dat ze een voordeel kunnen halen uit het snelst invullen van de test, en laat vervolgens de mol zelf de test supersnel invullen. Dit komt bij mij oneerlijk over want je ontneemt de gewone kandidaten dan de kans om het snelst te zijn. 1 van de ongetwijfeld beklijvendste emotionele momenten van dit seizoen (denken dat je eruit ligt hoewel nog het niet zo is) zou dan achteraf maar een afgesproken komediespelletje blijken...
Ik vond dat niet beklijvend, ik vond dat fake. Maar misschien zit ik in een tunnel (dan wel nog velen met mij die dat ook niet geloofwaardig vonden).

ex-molinator26 mar 2019, 20:56

3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Stél dat Eva de mol is: dat zou toch behoorlijk flauw en riskant zijn? Riskant: echt alle aandacht van de kijkers wordt door dit scenario vanaf nu en de volgende aflevering extra op Eva gericht. Dat wil je toch niet als maker? Flauw: je geeft aan de kandidaten eerst de tip dat ze een voordeel kunnen halen uit het snelst invullen van de test, en laat vervolgens de mol zelf de test supersnel invullen. Dit komt bij mij oneerlijk over want je ontneemt de gewone kandidaten dan de kans om het snelst te zijn. 1 van de ongetwijfeld beklijvendste emotionele momenten van dit seizoen (denken dat je eruit ligt hoewel nog het niet zo is) zou dan achteraf maar een afgesproken komediespelletje blijken...
Ja en Nee.
Je kan het op verschillende manieren bekijken. Als er beslist wordt de mol even op rust te stellen en om zo alle kandidaten een kans te geven om die "vrijstelling" te halen en als kijker aanvaardt je dat >>> fijn: Eva is alvast NIET de mol.
Ofwel, je laat De Mol ook meedoen aan een iets sneller dan normaal tempo zodat de kandidaten wel degelijk de vragenlijst snel moeten invullen om kans te maken op de "vrijstelling". Dan moet De Mol wel een hoge score halen om zeker niet in de gevarenzone terecht te komen (= geen probleem).

In dit topic lijkt er en consensus te zijn dat De Mol NIET het snelst de vragenlijst afwerkt. m.a.w welk nut heeft het nog om Eva in de gaten te houden?

Toch vond ik Eva haar reactie toen ze bij GDC stond niet echt overtuigend (het was natuurlijk ook buiten het gezichtsveld van de andere deelnemers) en dat is voldoende om nog ff te wachten alvorens conclusies te trekken.

mark.vandaele26 mar 2019, 21:11

178
Ik vond haar reactie juist wel overtuigend moest ik in haar plaats geweest zijn, ik zou echt zo in shock zijn en bijna niets van reactie of emotie naar buiten kunnen brengen. Maar dat ben ik uiteraard

Frolva26 mar 2019, 21:35

2204
Ook ik vond de reactie van Eva heel geloofwaardig.

chicawah.janssen26 mar 2019, 21:43

8153
Ik eigenlijk ook.
Bij het rode scherm leek ze mij in shock. Het gebeurt zelden dat het eerste scherm rood is, zeker als ze nog met veel over zijn. Waarschijnlijk heeft ze ook de vragenlijst razendsnel ingevuld om het voordeel in de wacht te kunnen slepen en was het dus een koude douche: geen voordeel maar rood.
Ik denk dat ze haar microfoon los wilde maken omdat ze wist dat ze een minuut later al in de auto op weg naar huis zou zitten. Bij Gilles verborg ze eerst haar gezicht achter haar haar, misschien om haar opkomende tranen weg te steken.

billie.holiday schreef:Wat mij opviel was dat Eva een hele tijd naar de grond stond te staren toen Gilles vertelde dat ze mocht blijven. Als iemand tegen je praat, kijk je toch de persoon aan . Eva lijkt mij nu niet het type die bedeesd is.
Dat komt inderdaad eigenaardig over.
Zelf doe ik het soms ook (en ik ben verre van verlegen). Ik doe het als ik mij echt heel goed wil concentreren op wat precies gezegd wordt omdat het over iets moeilijks en/of belangrijks gaat. Door de spreker aan te kijken word ik dan teveel afgeleid. Als ik iets hoor op de radio of aan de telefoon waarop ik mij wil focussen, doe ik zelfs mijn ogen dicht.
Vergelijk met wat BeaVer schrijft over het aantal toetsen die Gilles intikte: ze heeft 1x opnieuw gekeken en ook 1x alleen maar geluisterd.

Klaartje26 mar 2019, 22:00

2245  Uma
Zoals we het te zien kregen, kwam dat stukje tussen GDC en Eva mij heel gemaakt over. Dat GDC hier iets ging zeggen dat hij normaal niet zegt tegen de afvaller in het afscheidsgesprekje, dat zag je aan heel Gilles lichaamstaal.

Dat de reacties van Eva op mij, zoals we het te zien kregen, een "gemaakte" indruk nalieten, kan te maken hebben met het feit dat er nogal geknipt is in dat gesprekje. We zien maar een seconde of dertig, terwijl dat misschien twee minuten heeft geduurd. Daardoor lijkt Eva nogal snel van de ene emotie naar de andere te switchen en dat maakt dat je een onnatuurlijk geheel krijgt.

Eerst is ze verbijsterd (Oh, my God) als GDC haar proficiat wenst.
Daarna wil ze direct bevestiging en stelt ze een rationele vraag: "Dat was uw leugen?"
Daarna is ze weer verbijsterd als ze verneemt dat de echte afvaller daarginds nog zit.
Dan lijkt ze weer aandachtig te luisteren naar de info die GDC geeft over dat ze kan zorgen dat niemand naar huis moet.
En tenslotte lacht ze en is ze blij, nadat GDC haar zegt dat ze zo dadelijk instructies krijgt voor het vervolg en haar succes wenst.

Een rollercoaster-achtige opeenvolging van natuurlijke emoties in pakweg dertig seconden, tengevolge van het vele geknip en daardoor onnatuurlijk en gemaakt overkomend? Time will tell.

stef.vermeiren27 mar 2019, 07:05

79  Uma
Zoals we het te zien kregen, kwam dat stukje tussen GDC en Eva mij heel gemaakt over. Dat GDC hier iets ging zeggen dat hij normaal niet zegt tegen de afvaller in het afscheidsgesprekje, dat zag je aan heel Gilles lichaamstaal.
Dat was naar mijn mening een slecht stukje acteerwerk van Gilles. Het was dan ook een wat onwennige situatie: je weet namelijk niet hoe de "afvaller" hierop gaat reageren en misschien had Gilles daar a.h.w. stress voor.

Ook denk ik dat Eva vrijwel zeker niet afvalt in de volgende aflevering (of indien er 2 afvallen, ze niet de eerste is). GDC spreekt namelijk over een verfbom die ontploft bij de 'echte afvaller' en we zien een beeld van de tafel waaraan de overige 8 kandidaten zetelen met daaronder de bom. Het lijkt me dan ook vreemd om bij Eva een verfbom over heel het plein te laten ontploffen (ze kan op ieder moment uit de auto).

chicawah.janssen27 mar 2019, 17:08

8153
Wat ik mij afvraag: stél dat Eva de mol is (ik denk van niet, maar stél van wel), is het dan niet raar dat net zij ervoor kan zorgen dat de afvaller niet naar huis moet? Strikt genomen moet de mol er toch alleen maar voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld verdiend wordt? Misschien zal de groep moeten kiezen tussen geld verdienen of de afvaller laten blijven. In dat geval kan de mol er proberen voor zorgen dat ze de afvaller laten blijven zodat er geen geld verdiend wordt.
Toch lijkt het mij logischer dat bij deze opdracht de mol in de groep zit.

mark.vandaele27 mar 2019, 17:19

178
stef.vermeiren schreef: Ook denk ik dat Eva vrijwel zeker niet afvalt in de volgende aflevering (of indien er 2 afvallen, ze niet de eerste is). GDC spreekt namelijk over een verfbom die ontploft bij de 'echte afvaller' en we zien een beeld van de tafel waaraan de overige 8 kandidaten zetelen met daaronder de bom. Het lijkt me dan ook vreemd om bij Eva een verfbom over heel het plein te laten ontploffen (ze kan op ieder moment uit de auto).
Na dat Gilles zei gelogen te hebben heeft hij nogmaals bevestigd dat Eva niet de echte afvaller is maar dat die nog in de groep tussen de andere kandidaten zat, dat Eva niet de (in ieder geval eerste) afvaller is werd dus bevestigd.

Voor mij is Eva ook niet de mol, ik zou het zo ongunstig vinden om de mol voor deze opdracht te gebruiken tenzij Eva er alles aandoet om die kandidaat terug te halen. Daarmee win je toch veel vertrouwen denk ik als mol zijnde, maar dat zou ik dan ook weer gewoon stom vinden.

jos.jansen27 mar 2019, 20:44

328  Uma
mark.vandaele schreef: Voor mij is Eva ook niet de mol, ik zou het zo ongunstig vinden om de mol voor deze opdracht te gebruiken tenzij Eva er alles aandoet om die kandidaat terug te halen. Daarmee win je toch veel vertrouwen denk ik als mol zijnde, maar dat zou ik dan ook weer gewoon stom vinden.
Het is natuurlijk wel een zeer dankbare positie voor de productie om te vergaderen met de mol zonder dat het opvalt. Heb ook wel eerder een vermoeden dat de mol liever in de groep zou zitten, maar de vreemde situatie (mol zonder voorbereiding) zorgt mogelijks voor andere keuzes

Jay-Lo28 mar 2019, 12:39

1690  Sven
Aan het eind zegt Axel dat Eva bijzonder rustig was tijdens de eliminatie. Er werd gezegd dat ze dacht dat ze zeker was van haar mol. Bij de eerste eliminatie zegt Eva dat ze een aantal kandidaten kan schrappen, waarvan ze zeker weet dat zij nooit de mol kunnen zijn. Bij deze geeft Eva geen verdenking, als Eva het erop gewaagd heeft op 1 of 2 personen haar test in te vullen, is het ergens ook logisch dat ze de snelste was.

Taupe07728 mar 2019, 14:41

767  Yens
chicawah.janssen schreef:Wat ik mij afvraag: stél dat Eva de mol is (ik denk van niet, maar stél van wel), is het dan niet raar dat net zij ervoor kan zorgen dat de afvaller niet naar huis moet? Strikt genomen moet de mol er toch alleen maar voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld verdiend wordt? Misschien zal de groep moeten kiezen tussen geld verdienen of de afvaller laten blijven. In dat geval kan de mol er proberen voor zorgen dat ze de afvaller laten blijven zodat er geen geld verdiend wordt.
Toch lijkt het mij logischer dat bij deze opdracht de mol in de groep zit.
Dat is ook wat ik denk en hiervoor al gezegd heb. Ze krijgen de vraag of ze de afvaller Eva willen terughalen en dat kost geld... Wellicht doen ze dat niet. Dat is tenminste de indruk van de korte trailer. Lijkt dat Alex consensus wil, Ingrid weigert en Bruno denkt dat het een leugen is.
Tot ze horen dat het wel één van hun is die afvalt.
Enkel de mol, dus imo niet Eva, is zeker en dan zou je moeten kijken of er zijn die zich erna (volledig) anders gaan gedragen maar hierdoor ook laten blijken dat ze NIET de mol zijn! Dus op dat moment moet je als kandidaat denken, ga ik voor geld en riskeer dat ik weg moet of blijf ik en verdienen we niks... de mol weet wat doen :mrgreen:

jos.jansen schreef:Het is natuurlijk wel een zeer dankbare positie voor de productie om te vergaderen met de mol zonder dat het opvalt. Heb ook wel eerder een vermoeden dat de mol liever in de groep zou zitten, maar de vreemde situatie (mol zonder voorbereiding) zorgt mogelijks voor andere keuzes
Daar geloof ik niet in. De opdrachten zijn al lang op voorhand gemaakt en gecontroleerd. Daar dan plots ipv de echt snelste, je mol zetten om hem te kunnen info geven? Nee, daar geloof ik niet in, er zijn betere methodes en de mol moet zeker bij de anderen zitten imo
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17