Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Vermoljoen26 mar 2019, 20:50

2354  Uma
Frolva schreef:
Ik sluit dat wel uit.

Eva is niet de 'echte afvaller'; zij 'overleeft de aflevering'.
GDC heeft de naam van de 'echte afvaller' ingetypt; de 'echte afvaller' zit nog bij de anderen.
Eva kan ervoor zorgen dat er vanavond niemand naar huis moet.

Als er iemand naar huis moet is dat volgens mij de 'echte afvaller' (die kreeg namelijk een rood scherm).
Eva kan er mee voor zorgen dat die niet naar huis moet.

Hoe het zou kunnen dat plots Eva naar huis moet i.p.v. de 'echte afvaller' is mij een raadsel.

Dus (voor mij) ofwel de 'echte afvaller' naar huis, ofwel niemand. 😉
In die situatie zou ik altijd voor een afvaller gaan. Als iedereen doorgaat, dan geraak je ook niet veel verder in je zoektocht.

Frolva26 mar 2019, 21:31

2204
Vermoljoen schreef:In die situatie zou ik altijd voor een afvaller gaan. Als iedereen doorgaat, dan geraak je ook niet veel verder in je zoektocht.
Eva zijnde, bedoel je?
Want de anderen weten natuurlijk niet wie van hen de 'echte afvaller' is, dus die kiezen voor 'geen afvaller'.

En Eva moet dan in gaan tegen de wens van 8 anderen. Moeilijk. 😉

chicawah.janssen26 mar 2019, 22:00

8153
De anderen kiezen wel voor een afvaller. Eva moet van hen maar een Ruthje doen.

ex-molinator26 mar 2019, 22:03

3483  Uma
Frolva schreef:...
Dus (voor mij) ofwel de 'echte afvaller' naar huis, ofwel niemand. 😉
GDC: Eva
Eva: Ja?
GDC: Proficiat. Jij bent niet de afvaller vanavond.
Eva: OMG, Meen je dat, meendet echt?
GDC: Jij overleeft
Eva: Is dit de leugen?
GDC:Jij overleeft de aflevering.
GDC: Ik heb gezegd dat ik 1 keer ging liegen. En dat heb ik net gedaan.

Tot daar het belangrijkste.
De timing van wat GDC zegt lijkt me hier een bepalend. Hij heeft net zijn leugen verteld, zegt hij. Strikt gezien slaat dat dus op wat eraan vooraf ging : Ik heb gezegd dat ik 1 keer ging liegen. wat dus een leugen zou zijn. En daar kan je verschillende interpretaties aan geven: a) hij heeft dus helemaal niet gelogen of b) hij kan meer dan 1 keer liegen.

Piste a) is interessant, of beter leuk, want dit houdt in dat er geen leugen is en dan kom je in een kringredenering terecht.
Piste b) (meer dan 1 keer liegen) maakt het helemaal verwarrend en die piste wil ik niet uitwerken omdat het oneindig veel vertakkingen heeft en je er van alles mee kunt "bewijzen'.

Een andere "logische" redenering is dat "net gedaan" slaat op "Jij overleeft de aflevering" maar dit is lastig omdat het duidelijk is dat Eva de aflevering reeds overleefd heeft.

En hier moet ik het erbij laten: morgen verder nadenken over wat nu precies de leugen is. (teaser :study: ).

Frolva26 mar 2019, 22:20

2204
chicawah.janssen schreef:De anderen kiezen wel voor een afvaller. Eva moet van hen maar een Ruthje doen.
(wat ik uit het voorstukje meen te kunnen afleiden)

De anderen krijgen de boodschap dat er bij de afvaller (zij denken Eva) een verfbom gaat ontploffen en dat die dan naar huis moet.
Ze kiezen dus niet voor 'een afvaller', maar voor Eva als afvaller.

Tot Eva hen belt ...

Mollenjager-DT26 mar 2019, 22:29

767  Yens
ex-molinator schreef:GDC: Eva
Eva: Ja?
GDC: Proficiat. Jij bent niet de afvaller vanavond.
Eva: OMG, Meen je dat, meendet echt?
GDC: Jij overleeft
GDC:Jij overleeft de aflevering.
GDC: Ik heb gezegd dat ik 1 keer ging liegen. En dat heb ik net gedaan.

Tot daar het belangrijkste.
De timing van wat GDC zegt lijkt me hier een bepalend. Hij heeft net zijn leugen verteld, zegt hij. Strikt gezien slaat dat dus op wat eraan vooraf ging : Ik heb gezegd dat ik 1 keer ging liegen. wat dus een leugen zou zijn. En daar kan je verschillende interpretaties aan geven: a) hij heeft dus helemaal niet gelogen of b) hij kan meer dan 1 keer liegen.

Piste a) is interessant, of beter leuk, want dit houdt in dat er geen leugen is en dan kom je in een kringredenering terecht.
Piste b) (meer dan 1 keer liegen) maakt het helemaal verwarrend en die piste wil ik niet uitwerken omdat het oneindig veel vertakkingen heeft en je er van alle...
Hij zegt toch duidelijk voor ze vertrekt dat hij haar morgen zeker terugziet. Ik veronderstel dat de echte afvaller die avond na het aflopen van de opdracht, indien de afvaller zal moeten vertrekken, het spel nog zal moeten verlaten. Dan kan dit toch onmogelijk Eva zijn. Volgens mij zoeken jullie er gewoon te veel achter. 😉

Curio26 mar 2019, 22:38

53
Zo denk ik er ook over.

Na een aantal keer de preview bekeken te hebben, lijkt het mij zo te gaan:

Gilles wil de overige 8 kandidaten laten geloven dat ze een situatie krijgen met een verfbom gelijkaardig aan die van Ruth 3 jaar geleden, met nu Eva in de rol van Ruth. Hierdoor ontstaat een discussie die Eva kan volgen op het scherm in de auto. Martijn lijkt ervoor te kiezen om Eva te laten afvallen. Ondertussen krijgt Eva een opdracht met konijnen in een kot waarmee ze denk ik een telefoonnummer kan vormen om de groep te bellen. De groep is aan het discussiëren over het feit dat er overlegd moet worden voordat er een beslissing gemaakt wordt, een paar mensen zeggen dat het dan al duidelijk is, dus zou je denken dat er snel een meerderheid is voor het helpen of niet helpen. Ingrid lijkt tegen de groep in te gaan op een bepaald moment. Bruno lijkt ook tegen de rest in te gaan omdat hij denkt dat er iets niet klopt aan het verhaal van Gilles. Wat ergens wel logisch is natuurlijk want iedereen herinnert zich hoe het afgelopen is met Ruth, dus vermoeden ze ook wel dat er een addertje onder het gras zit. Dan belt Eva om te zeggen dat zij niet de afvaller is maar één van de anderen. Dan zegt Kaat: " Hoe denk je er nu over?" op een manier die mij doet denken dat zij op dat punt voor het helpen van de afvaller was.

Grote kans dat het zondag toch compleet anders loopt dan wat ik hieruit kan afleiden, maar ik kan maar gissen 😃

ex-molinator26 mar 2019, 22:47

3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:...
Hij zegt toch duidelijk voor ze vertrekt dat hij haar morgen zeker terugziet. Ik veronderstel dat de echte afvaller die avond na het aflopen van de opdracht, indien de afvaller zal moeten vertrekken, het spel nog zal moeten verlaten. Dan kan dit toch onmogelijk Eva zijn. Volgens mij zoeken jullie er gewoon te veel achter. 😉
Eva kan "deze avond " niet afvallen.
Waar ik op zoek naar ben is
a) wat is de leugen?
b) hoe zit het in mekaar zodat het niet een vaststaand feit is dat Eva de mol niet kan zijn (immers er wordt uitgegaan van een stelling dat de Mol de eliminatietest niet aflegt en dus ook nooit de snelste tijd kan neerzetten). En indien dit überhaupt zo is, dan kan Eva niet De Mol zijn en krijgen we onnodige info.

jos.jansen26 mar 2019, 22:57

328  Uma
ex-molinator schreef: b) hoe zit het in mekaar zodat het niet een vaststaand feit is dat Eva de mol niet kan zijn (immers er wordt uitgegaan van een stelling dat de Mol de eliminatietest niet aflegt en dus ook nooit de snelste tijd kan neerzetten). En indien dit überhaupt zo is, dan kan Eva niet De Mol zijn en krijgen we onnodige info.
Ik vermoed dat ze gewoon gevraagt hebben aan de mol om deze keer wel te test in te vullen (met de nadruk op het ook effectief in te vullen en niet gewoon te skippen). Of ze hebben voor de mol een vooropgesteld tijd genomen (bvb afgeleid van wat de gemiddelde kandidaat nodig had in vorige seizoenen)

ex-molinator26 mar 2019, 23:04

3483  Uma
jos.jansen schreef:...
Ik vermoed dat ze gewoon gevraagt hebben aan de mol om deze keer wel te test in te vullen (met de nadruk op het ook effectief in te vullen en niet gewoon te skippen). Of ze hebben voor de mol een vooropgesteld tijd genomen (bvb afgeleid van wat de gemiddelde kandidaat nodig had in vorige seizoenen)
En hiermee bevestig je de stelling van anderen dat De Mol niet in de situatie van Eva terecht komt, m.a.w. Eva is niet de mol en indien het effectief ook zo opgesteld is, dan (zoals ik eerder zei), krijgen we meer info dan nodig.

Jay-Lo26 mar 2019, 23:14

1690  Sven
ex-molinator schreef:Eva kan "deze avond " niet afvallen.
Waar ik op zoek naar ben is
a) wat is de leugen?
b) hoe zit het in mekaar zodat het niet een vaststaand feit is dat Eva de mol niet kan zijn (immers er wordt uitgegaan van een stelling dat de Mol de eliminatietest niet aflegt en dus ook nooit de snelste tijd kan neerzetten). En indien dit überhaupt zo is, dan kan Eva niet De Mol zijn en krijgen we onnodige info.
Gilles zegt: "De kandidaat ...enzoverder", in het andere geval zegt hij: "1 van jullie...", ik denk dat de mol bij het eerste niet kan meedoen, bij het tweede vb wel.
Waar de leugen zit? Misschien wel zoals het wordt uitgelegd, ik ben geneigd dat te geloven, net het omgekeerde van met Ruth. Niet Ruth moet zichzelf redden, maar iemand aan die tafel moet rekenen op de hulp van Eva om gered te kunnen worden. Omgekeerd he, zoals alles dit seizoen. Hahaha

jos.jansen26 mar 2019, 23:26

328  Uma
ex-molinator schreef:En hiermee bevestig je de stelling van anderen dat De Mol niet in de situatie van Eva terecht komt, m.a.w. Eva is niet de mol en indien het effectief ook zo opgesteld is, dan (zoals ik eerder zei), krijgen we meer info dan nodig.
de 2e situatie die ik geeft sluit meer dan waarschijnlijk uit dat de mol in Eva haar positie komt. De eerste niet perse (tenzij dat Eva gewoon heeft zitten doorklikken), het is namelijk niet zo omdat alle vragen over jou gaan dat je deze snel kan invullen (bvb naast wie zat de mol tijdens het ontbijt, is iets waar je zelfs als mol over zou moeten nadenken)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8