Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Vermoljoen03 apr 2019, 11:12

2354  Uma
UPDATE:
Afbeelding
Afbeelding

UITLEG:

De verfbom:
De verloren 3000 is verdeeld over de hele groep. We weten niet of de gebruikte letter V de juiste was en het is door het gedrag van de groep dat Eva voor de pasvragen ging. Eva deelt hier ook in omdat ze foute info doorgaf. De verloren 2000 door de pasvragen is volledig op Eva gezet.
Vissen vangen:
De gewonnen 2400 over de 4 deelnemers verdeeld.
Silent disco:
De gewonnen 1000 over de 4 deelnemers verdeeld, de gemiste 500 ook.
De Scheepsraadsels:
De gewonnen 4500 over alle deelnemers verdeeld.

Het enige waar een beetje discussie zou kunnen zijn, is bij de verfbom-opdracht. Maar mij lijkt het het best dat de verloren 3.000 euro is verdeeld over de hele groep. Maar de 2.000 euro die uit de pot ging is alleen op Eva gezet omdat ze expres de foute getallen heeft doorgegeven voor de pasvragen.

Taupe07703 apr 2019, 11:47

767  Yens
Als dit klopt en iedereen kan ermee akkoord gaan dat de -2000 voor Eva is, moeten we dan nog verder zoeken?
We gaan dat zeker doen, ook al om het plezier van vele, nutteloze zaken te vinden MAAR is het niet wat te vroeg om nu al zo'n verschil te hebben tussen de kandidaten? Vorig jaar was het veel spannender, jaar Gilles heb ik de topic (of forum) niet gevolgd.
Als je dit samenlegt met de andere zaken elders op het forum zoals de eerste zinnen van dit seizoen, de selectie etc. dan kan er maar één conclusie zijn en de mol is bekend!

Moldedju03 apr 2019, 12:01

507  Yens
Taupe077 schreef:Als dit klopt en iedereen kan ermee akkoord gaan dat de -2000 voor Eva is, moeten we dan nog verder zoeken? We gaan dat zeker doen, ook al om het plezier van vele, nutteloze zaken te vinden MAAR is het niet wat te vroeg om nu al zo'n verschil te hebben tussen de kandidaten? Vorig jaar was het veel spannender, jaar Gilles heb ik de topic (of forum) niet gevolgd. Als je dit samenlegt met de andere zaken elders op het forum zoals de eerste zinnen van dit seizoen, de selectie etc. dan kan er maar één conclusie zijn en de mol is bekend!
Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.

Frolva03 apr 2019, 12:12

2204
Bijkomende moeilijkheid bij de - 2000 is (vind ik) ook dat dit op zich niet puur mollen is, maar dat een kandidaat (Eva) er iets voor heeft gekocht (twee pasvragen).

BeaVer03 apr 2019, 12:17

1293  Uma
Moldedju schreef:Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.
Eva kon alleen maar proberen om ze pogingen te laten doen. het was de groep die besliste om de knopjes in te duwen. Dus ik ben ook van mening om 2000 te delen door de hele groep.

ex-molinator03 apr 2019, 12:20

3483  Uma
Moldedju schreef: Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.
Dit is het soort opdracht waarbij het onmogelijk is om de financiële gevolgen over de deelnemers te verdelen op een manier die iedereen tevreden stelt.

Initieel was er (als groep) gekozen om de "afvaller" niet terug te halen , en dan zou het het mogelijks te winnen bedrag over heel de groep (zonder Eva) gespreid moeten worden. Het is ook de groep die uiteindelijk beslist om toch te proberen de afvaller terug te brengen en in die beslissing heeft Eva wel een rol gespeeld, maar niet gestemd, dus strikt gezien kan dat haar niet in rekening gebracht worden.
Het verlies aan geld is echter wel volledig te wijten aan Eva en dan lijkt het me ook eerlijk om dat haar aan te rekenen immers we weten niet of M/V juist was.

De follow the money methode vertoonde al barsten in Zuid Afrika en heb ik trouwens nooit als criterium gebruikt, en in deze Molreeks zijn nog meer opdrachten zo opgesteld dat een "eerlijke" verdeling bijna onmogelijk te maken is.

koen.willen03 apr 2019, 23:51

187  Uma
Als Eva niet die 2000 euro had gekost is het vrij duidelijk dat Kaat de groep tot nu toe het meeste heeft gekocht!

Gillesisdemol04 apr 2019, 08:00

373
En Ingrid dan? Ik follow de Follow-the-moneytheorie niet meer, handdoek in de ring :cry:

koen.willen04 apr 2019, 09:16

187  Uma
Gillesisdemol schreef:En Ingrid dan? Ik follow de Follow-the-moneytheorie niet meer, handdoek in de ring :cry:
>

Ingrid heeft inderdaad ook de groep veel gekost, maar zij ligt eruit natuurlijk.

Gillesisdemol04 apr 2019, 09:26

373
Inderdaad, dat is mijn punt.

Mollenjager-DT09 apr 2019, 07:29

767  Yens
Ik hou ook voor mezelf een klein overzichtje bij van wie hoeveel geld verdient, zodat ik de verdeling van het geld ook volledig kan doen zoals ik zelf wil. Normaal deel ik dit hier niet, maar hier is nog altijd geen nieuw overzicht verschenen en ik heb voor het eerst eens naar het totaalbedrag gekeken dat de kandidaten nu al binnengebracht hebben en dit is wat ik uitkom:

Afbeelding

Taupe07709 apr 2019, 08:34

767  Yens
Mollenjager-DT schreef:Ik hou ook voor mezelf een klein overzichtje bij van wie hoeveel geld verdient, zodat ik de verdeling van het geld ook volledig kan doen zoals ik zelf wil. Normaal deel ik dit hier niet, maar hier is nog altijd geen nieuw overzicht verschenen en ik heb voor het eerst eens naar het totaalbedrag gekeken dat de kandidaten nu al binnengebracht hebben en dit is wat ik uitkom:
Mooi overzicht dat bevestigt wat ik zeg sinds aflevering 2 (dus met mol). Echter de meerderheid denkt er ook zo over en is raar.
Anderzijds zie ik rare bedragen bij laatste aflevering, heb je extra geld verdeeld voor degenen die een pasvraag hadden? Hoe dan ook verschil zal op einde rit niet zo groot zijn
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13