Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

astridm25 mar 2019, 16:30

287
De Nederlandse mol maakt niet persé de test hoor, het is aan de mol zelf wat hij doet. De meeste mollen kiezen er wel voor om in ieder geval naar de vragen te kijken, zodat je dan tenminste mee kunt praten met de groep. Het zou teveel opvallen als je iedere keer weer met een smoesje komt om geen antwoord te hoeven geven als iemand je iets vraagt over de test.

Tanne25 mar 2019, 17:10

3
Twee dingen die me opvielen:
1: niemand van de andere kandidaten lijkt aangedaan te zijn van Eva's vertrek, terwijl er bij Liesbeth denkik meer reactie was. Dit geeft mij de indruk dat de meeste kandidaten ook dachten dat de afvaller de leugen van Gilles zou zijn.
2: deze heb ik van twitter: hoe wisten de makers van de mol op voorhand dat degene die de test het snelst aflegde niet ook degene zou zijn die hem het slechtst aflegde? Er is toch een grote kans dat iemand die snel werkt het minder goed deed?

ex-molinator25 mar 2019, 17:19

3483  Uma
Tanne schreef:...
2: deze heb ik van twitter: hoe wisten de makers van de mol op voorhand dat degene die de test het snelst aflegde niet ook degene zou zijn die hem het slechtst aflegde? Er is toch een grote kans dat iemand die snel werkt het minder goed deed?
Ja, en het werd ook op voorhand gezegd dat snelheid wel eens van belang zou kunnen zijn.
En een kandidaat die nog geen flauw idee heeft over de identiteit van De Mol zou daarop kunnen inspelen en het risico nemen om de test als snelste in te vullen in de hoop ...

remcotorken25 mar 2019, 17:50

25  Yens
chicawah.janssen schreef:De mol moet de vragenlijst niet invullen. Gilles VB heeft het ooit wel eens gedaan omdat hij wilde zien hoe dat was, maar het moet dus niet.
Bedankt voor deze toelichting, zeer nuttig om te weten. Als dat waar is, lijkt het me onwaarschijnlijk dat Eva de mol is.

chicawah.janssen25 mar 2019, 18:18

8153
Eva is het gewoon om door dikke dossiers te gaan, dus waarom zou ze niet snel door een vragenlijst van 20 vragen kunnen gaan? Misschien is ze al (zo goed als) zeker van haar mol, waardoor ze het kon wagen het (zeer) snel te doen.
We weten ook niet hoeveel sneller ze was dan de anderen. Ze kunnen gerust met een aantal zeer dicht bij elkaar geëindigd zijn.

skred25 mar 2019, 18:31

110  Uma
"hoe wisten de makers van de mol op voorhand dat degene die de test het snelst aflegde niet ook degene zou zijn die hem het slechtst aflegde? Er is toch een grote kans dat iemand die snel werkt het minder goed deed?"

Moest de snelste ook de slechtste geweest zijn, was dit toch geen probleem. "Je valt af, maar omdat je de snelste was, ben je gered en kan je mee beslissen of de 2de slechtste afvalt".

Frolva25 mar 2019, 18:44

2204
Tanne schreef:2: deze heb ik van twitter: hoe wisten de makers van de mol op voorhand dat degene die de test het snelst aflegde niet ook degene zou zijn die hem het slechtst aflegde? Er is toch een grote kans dat iemand die snel werkt het minder goed deed?
Tja, dat is zoals bij Rabit Joke vorig jaar. Ze won de enveloppe maar was toen nog niet zeker dat ze er in ging blijven.

Jansen25 mar 2019, 18:58

3423  Yens
Klaartje schreef:Serieus, bij alle opdrachten?

Is dat dan zo'n klein kastje/zendertje of hoe ziet dat eruit? Dat moet toch dikwijls in de weg zitten? Bij opdrachten in water bvb gaat dat toch niet?

Bvb: waar zat het microfoontje van Elisabet in de opdracht aan de glibberige helling? Daar zie je toch nergens iets dat op een microfoontje of een kastje/zendertje lijkt.

Thibaud, los het mysterie op! 🙂
Toen Eva het "kastje" onder haar jurk vastnam, leek het mij een niet groter dan 2 op 4 cm (of zoiets) te zijn.

Vermoljoen25 mar 2019, 18:59

2354  Uma
Ik zou als Mol wel iedere keer de test maken, zodat je de vragen weet en dus kan meepraten met de andere kandidaten...

jos.jansen25 mar 2019, 19:21

328  Uma
Tanne schreef: 2: deze heb ik van twitter: hoe wisten de makers van de mol op voorhand dat degene die de test het snelst aflegde niet ook degene zou zijn die hem het slechtst aflegde? Er is toch een grote kans dat iemand die snel werkt het minder goed deed?
Dan past Gilles zijn leugen waarschijnlijk aan, door bijvoorbeeld na het rode scherm te zeggen: Dat Eva direct naar huis vertrekt (of iets dergelijks). Waarna ze later te horen krijgt dat ze wel degelijk de afvaller is maar ook de snelste en dus kan blijven als ze de opdracht juist uitvoeren

BeaVer25 mar 2019, 19:35

1293  Uma
Of nemen ze de 1 na snelste, want anders klopt het rode scherm niet meer.

chicawah.janssen25 mar 2019, 19:38

8153
Social schreef:Het kan toch ook "Inge" zijn?
Inge???
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17