Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

ex-molinator28 mar 2019, 11:03

3483  Uma
janeen.janssens schreef:..
De leugen kan enkel de "Eva, ik begin met jou" zijn omdat de leugen hoorbaar moet zijn voor iedere deelnemer.
.
Een privé leugen enkel tov Eva beschadigt de integriteit van het spel.
Wat Eva te horen krijgt is een verklaring die ook getoond wordt aan de kijkers zodat ze het verloop van de uitdaging kunnen volgen en spanning wordt opgebouwd.
En ja, het woordje "net" kan verwarring zaaien, maar het is spreektaal met interpreteerbare tijdsanduiding.
cfr "subiet" dat in W-Vl "onmiddellijk" betekent en in Vl Brabant meer naar " later "verwijst
hmm, het zat al eerder ergens in mijn hoofd dat de leugen publiek MOET zijn, maar het kwartje is blijven steken, net voor het in de gleuf kon vallen.
Goeie aanvulling die wellicht alle twijfel wegneemt.

Frolva28 mar 2019, 11:27

2204
ex-molinator schreef:hmm, het zat al eerder ergens in mijn hoofd dat de leugen publiek MOET zijn
Dat lijkt inderdaad logisch (en het zal wel zo zijn), maar de kandidaten waren daar toch niet zo zeker van.

Afbeelding

Afbeelding

sanne.marico28 mar 2019, 11:54

3
De echte afvaller is Martijn, Ingrid of Bruno. Zij zijn de enige die niet in beeld kwamen voor de eliminatie en van wie we dus niet kunnen weten wie zij verdenken. Ze laten dat beeld van de afvaller nooit zien omdat we anders al iemand extra zouden kunnen schrappen. Wat me ook opviel is dat kaat bij de eliminatie (en dus ook de proef die nog komt) een geel vestje over een donkerblauw kleedje droeg. Molboekje eva=geel martijn=donkerblauw. Ik denk dus dat Martijn zal afvallen.

sara.pantoja28 mar 2019, 12:49

100
Maar dan ga je er vanuit dat de kandidaten in dat moment al hun verdenkingen zomaar uitspreken ? Volgens mij gaat een kandidaat daar nooit zo duidelijk over zijn. Plus het feit dat er ook hier bij de montage serieus in geknipt wordt, dit om alleen maar sommige kandidaten meer in de verdenking te laten komen bij de kijkers.

Dat Kaat iets geels met blauws aan heeft vind ik niet echt een link naar Martijn eerlijk gezegd. Sowieso is blauw een neutrale kleur en zal er altijd wel iemand zijn die dat aan heeft. Daarnaast gingen de kandidaten tijdens het inpakken van hun koffer er nog gewoon vanuit dat zij de mol niet waren.
Zoals al een aantal keer gezegd op het forum, denk ik niet dat we hints in de kleding moeten gaan zoeken. Tenzij de mol in Vietnam opdracht heeft gekregen om specifieke kleren te gaan kopen (wat ik niet denk dus).

chicawah.janssen28 mar 2019, 12:54

8153
janeen.janssens schreef: De leugen kan enkel de "Eva, ik begin met jou" zijn omdat de leugen hoorbaar moet zijn voor iedere deelnemer.
.
Inderdaad!
sanne.marico schreef:De echte afvaller is Martijn, Ingrid of Bruno. Zij zijn de enige die niet in beeld kwamen voor de eliminatie en van wie we dus niet kunnen weten wie zij verdenken. Ze laten dat beeld van de afvaller nooit zien omdat we anders al iemand extra zouden kunnen schrappen.
Ik begrijp het niet helemaal, maar wat ik ervan begrijp klopt toch niet volgens mij.
sanne.marico schreef:Wat me ook opviel is dat kaat bij de eliminatie (en dus ook de proef die nog komt) een geel vestje over een donkerblauw kleedje droeg. Molboekje eva=geel martijn=donkerblauw. Ik denk dus dat Martijn zal afvallen.
De mol weet nooit vooraf wie de afvaller is, behalve in het geval van Pieter in de luchthaven toen GDC hem met gebarentaal duidelijk maakte wie de afvaller was.
chicawah.janssen @ "No Idea Today" - verwijzingen naar S2016
Als Kaat de mol is, dan kwam ze dat maar in Vietnam te weten. De kleur van de molboekjes kon Kaat niet vooraf weten en het zou ook wel erg toevallig zijn dat ze net in die kleuren kleren meegenomen heeft naar Vietnam (ofwel nam ze voor alle zekerheid kleren mee in alle kleuren van de molboekjes hoewel ze op het moment dat ze vertrok ervan uitging dat ze een gewone kandidaat was.
Bovendien zou dergelijke hint opgewarmde kost zijn.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 28 mar 2019, 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.

BogersAsset28 mar 2019, 12:59

65
Bij het herbekijken van de aflevering viel mij nog iets op:

Op minuut 1:06 zegt GDC: "want vanavond volgt er opnieuw een eliminatie." Maar dat is toch een leugen want hij weet dat er niemand naar huis moet?

Ofwel bedoelen ze met eliminatie gewoon het proces met de schermen? Iemand die hier meer info over heeft?

Daarna verteld hij ook over het voordeel in de volgende aflevering en het 'risico' van té snel te gaan, volgens mij verwijst dit wel allemaal naar wat we zondag te weten gaan komen :')

Alsook de kandidaten zeggen het daarna ook zelf 'hoe maar hij heeft nog ni gelogen', wat toch ook wel vrij opvallend is?

Kwestie van zeker te zijn dat de leugen niet elders in de aflevering voor kwam eh!

sanne.marico schreef:De echte afvaller is Martijn, Ingrid of Bruno. Zij zijn de enige die niet in beeld kwamen voor de eliminatie en van wie we dus niet kunnen weten wie zij verdenken. Ze laten dat beeld van de afvaller nooit zien omdat we anders al iemand extra zouden kunnen schrappen. Wat me ook opviel is dat kaat bij de eliminatie (en dus ook de proef die nog komt) een geel vestje over een donkerblauw kleedje droeg. Molboekje eva=geel martijn=donkerblauw. Ik denk dus dat Martijn zal afvallen.
Dit is niet waar, ik heb dat één van de vorige seizoenen ook gedacht en heb dan zo wat gevolgd van wie er afviel en wie ze in de afleveringen ervoor verdachten en er zat echt geen duidelijk lijn in. Ze nemen (denk ik) van élke kandidaat 2 of 3 verdenkingen op per aflevering en dan monteren ze dat naarmate wie ze meer of minder in de spotlight willen zetten of waar ze een tof beeld van hebben enzo.

Maar ik kan mij vergissen uiteraard 😃, als het zo simpel toch was :p

chicawah.janssen28 mar 2019, 13:08

8153
BogersAsset schreef:Op minuut 1:06 zegt GDC: "want vanavond volgt er opnieuw een eliminatie." Maar dat is toch een leugen want hij weet dat er niemand naar huis moet?

Ofwel bedoelen ze met eliminatie gewoon het proces met de schermen? Iemand die hier meer info over heeft?
Misschien komt er nog voor middernacht, na afloop van de opdracht met de verfbom, een echte eliminatie. Dan heeft GDC niet gelogen.

BogersAsset28 mar 2019, 13:12

65
Ja de volgende aflevering zal veel duidelijk maken maar toch, hij zegt tegen Eva dat zij ervoor kan zorgen dat de afvaller niet naar huis moet en dan zou er dus geen eliminatie zijn. Voor de avondlijke opdracht (met de verfbom) plaatsvindt, is dat een onzekerheid en dat voorstellen als een zekerheid kan ook gezien worden als een leugen?

Hij kan immers niet zeker zijn dat de afvaller geëlimineerd wordt.. Het zou mij sterk lijken moest er in 1 aflevering 2 eliminaties zitten maar dat moet wel haast anders gaan ze niet aan het aantal afleveringen geraken om in de finale met 3 over te blijven dusja haha 😃

chicawah.janssen28 mar 2019, 13:34

8153
GDC heeft gezegd dat er een risico verbonden was aan het snelste de vragenlijst invullen.
Eva kan ervoor zorgen dat de afvaller niet naar huis moet, maar stel dat dit mislukt? Misschien moet dan de voorlaatste naar huis (zoals Marzena i.p.v. Bertrand), of wie weet: misschien Eva zelf.
GDC heeft gezegd dat ze de aflevering zou overleven en ze heeft inderdaad aflevering 3 overleefd. GDC heeft niet gezegd dat ze de volgende aflevering, dus aflevering 4, zou overleven.
Volgens mij is het dus perfect mogelijk dat er een eliminatie komt na de proef met de verfbom en op het einde van de aflevering nog een eliminatie. Dan zitten we na aflevering 4 netjes aan het juiste aantal overblijvers.

Frolva28 mar 2019, 13:45

2204
chicawah.janssen schreef:GDC heeft gezegd dat er een risico verbonden was aan het snelste de vragenlijst invullen.
Dat heeft GDC volgens mij niet gezegd.

Wel
Afbeelding

Risico om veel te snel te gaan is (m.i.) dat je weinig vragen juist beantwoordt en dus afvalt.
Aan het neerzetten van de snelste tijd op zich is enkel een mogelijk voordeel verbonden, geen risico. 😉

chicawah.janssen28 mar 2019, 13:52

8153
:oops: Ah ja, OK. Ik zat blijkbaar te slapen :roll:

ex-molinator28 mar 2019, 13:55

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
GDC heeft gezegd dat ze de aflevering zou overleven en ze heeft inderdaad aflevering 3 overleefd.
...
Dit ongeveer wat ik ergens in eerder bericht ook op een of andere manier geschreven heb, maar veel beter verwoord.
Eva heeft de aflevering overleefd en kan ervoor zorgen dat er niemand weggestuurd wordt tijdens deze eliminatie (die nog bezig is). Er is niet expliciet gezegd dat zij de eliminatie zal overleven, en misschien is er wel een twist mogelijk waarbij haar lot ook nog afhangt van de interactie tussen Eva en de groep, maar ik betwijfel het.

Ik denk dus dat het wel vast staat dat Eva tot het eind van de volgende aflevering aanwezig is (en dus pas op het eind van Aflevering 4 kan geëlimineerd worden).

Frolva schreef:...
Risico om veel te snel te gaan is (m.i.) dat je weinig vragen juist beantwoordt en dus afvalt.
Aan het neerzetten van de snelste tijd op zich is enkel een mogelijk voordeel verbonden, geen risico. 😉
Ik interpreteer het als:
Snel de vragen beantwoorden houdt een risico in dat je score heel laag is (wegens lukraak invullen) maar iemand anders toch sneller is waardoor je met je lage score het risico loopt geëlimineerd te worden. Dit in contrast met traag maar zo correct mogelijk invullen waardoor je score niet de laagste is (geen rekening houdend met de (lage) score van de snelste) en je niet de "echte" afvaller bent.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8