Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

tom.hoebrechts08 apr 2019, 13:10

20
De vragen gaan over de mol en waar hij bv zat tijdens een proef. Dus als Kaat Eva gekozen heeft en er toch in blijft gaat het beslist zijn over de overlappende vragen. Een voorbeeld maakt meer duidelijk: Eva en Bas doen een opdracht samen, Kaat geeft aan dat de mol in dit groepje zit. Kaat is dus mis met Eva maar heeft wel een punt. Dus mss is het handig om na te gaan welke mogelijke vragen overlappingen hebben met Eva en de mol.

V
Opdracht met Bas
Dinner: Opdracht niet uitgevoerd of niet laten slagen ( Joeri, Elisabeth, Eva)
...

remcotorken08 apr 2019, 15:15

25  Yens
joram.somers schreef:Er was ook 1 vraag bij waar de mol zat in de paintball proef:
* gevangen (Bas)
* bevrijders
* deed niet mee (Eva die ziek was dus)

Als Kaat alles op Eva gezet had heeft ze deze vraag sowieso fout, terwijl Eva veel kans had die vraag juist te hebben.
Tenzij de mol niet bij de bevrijders zat. Eva hoeft juist Bas niet te verdenken en ze hebben allebei de vraag fout. Ik geloof sterk dat de vraag die Kaat naar de volgende ronde heeft geleid de volgende was:

"Waar zat de mol tijdens de survivalproef?"
Kaat vult in: "Bij het vuur maken"

En voilà, als Eva Bas niet verdenkt , is dat meteen een punt voorsprong voor Kaat , wat zomaar genoeg kan geweest zijn.

Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat Kaat de mol is na gisteren. Het feit dat ze de quote van Kaat hebben gebruikt waarbij ze zegt alles op Eva gezet te hebben, is gewoon omdat dergelijke feiten bijna nooit gebeuren waarbij iemand alles inzet op de foute mol en toch doorgaat. Het toeval dat net die "foute mol" naar huis moet, zorgde voor een ongeziene opportuniteit bij de makers om dat te gebruiken.
Maar ze zouden volgens mij nooit de mol daar zo on the spot zetten door die zo iets te laten zeggen. Het zorgt gewoon voor wat extra suspens en verwarring.

Taupe07708 apr 2019, 15:23

767  Yens
remcotorken schreef:Tenzij de mol niet bij de bevrijders zat. Eva hoeft juist Bas niet te verdenken en ze hebben allebei de vraag fout. Ik geloof sterk dat de vraag die Kaat naar de volgende ronde heeft geleid de volgende was:

"Waar zat de mol tijdens de survivalproef?"
Kaat vult in: "Bij het vuur maken"

En voilà, als Eva Bas niet verdenkt , is dat meteen een punt voorsprong voor Kaat , wat zomaar genoeg kan geweest zijn
Maar dan ga je ervan uit dat Bas de mol is, wat niet zeker is.
Hier zijn al redelijk veel zaken over gezegd, mogelijk allemaal verkeerd uiteraard maar Bas lijkt op basis daarvan de mol niet. Tenzij ze terug een Gilleken doen en de mol zelf iedere keer alles doet voor vrijstelling maar dan had hij nooit moeten lopen naar de jeep ... 4000 euro verdiend? Nope

The hunter08 apr 2019, 16:21

282  Uma
Doet mij een beetje denken aan 'Wie is de mol?' dit jaar. In Nederland tonen ze de verdenkingen duidelijker dan bij ons. Niels die de finale gehaald heeft zat elke aflevering op een kandidaat die dan een rood scherm kreeg. Pas in de finale had hij door wie de mol was 😃

Mollenjager-DT08 apr 2019, 16:52

767  Yens
remcotorken schreef:Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat Kaat de mol is na gisteren. Het feit dat ze de quote van Kaat hebben gebruikt waarbij ze zegt alles op Eva gezet te hebben, is gewoon omdat dergelijke feiten bijna nooit gebeuren waarbij iemand alles inzet op de foute mol en toch doorgaat. Het toeval dat net die "foute mol" naar huis moet, zorgde voor een ongeziene opportuniteit bij de makers om dat te gebruiken.
Maar ze zouden volgens mij nooit de mol daar zo on the spot zetten door die zo iets te laten zeggen. Het zorgt gewoon voor wat extra suspens en verwarring.
Dan nog vind ik het raar dat ze dit tonen in de aflevering. Het is inderdaad ongezien dat een kandidaat alles op de foute mol inzet, er zelf toch inblijft en die mol dan moet vertrekken, maar ik zou dan denken dat ze dit pas in de reünie-aflevering laten zien. Er zit toch iets meer achter, denk ik.

magali.dereu08 apr 2019, 19:08

184  Sven
Zoals wat dan?

Mollenjager-DT08 apr 2019, 19:10

767  Yens
Dat weet ik zelf ook niet echt, maar ze willen ons volgens mij doen twijfelen, zoals ik eerder al op het forum postte. Ofwel willen ze duidelijk maken dat Kaat een kandidaat is, ofwel juist het tegenovergestelde.

remcotorken08 apr 2019, 19:16

25  Yens
Taupe077 schreef:Maar dan ga je ervan uit dat Bas de mol is, wat niet zeker is.
Hier zijn al redelijk veel zaken over gezegd, mogelijk allemaal verkeerd uiteraard maar Bas lijkt op basis daarvan de mol niet. Tenzij ze terug een Gilleken doen en de mol zelf iedere keer alles doet voor vrijstelling maar dan had hij nooit moeten lopen naar de jeep ... 4000 euro verdiend? Nope
Het net iets sneller lopen naar de jeep dan de andere twee kan perfect voor de vorm zijn. Even doen alsof je gretig bent voor de vrijstelling naar de andere kandidaten toe (en eventueel de camera's, altijd meegenomen) terwijl Joeri en Elisabet nauwelijks achterliggen. Hij kon moeilijk blijven stilstaan, dat zou pas echt verdacht geweest zijn.

Ook hoor ik velen hier zeggen dat de mol niet kan saboteren vanuit Bas zijn positie. Natuurlijk kon dat wel, bij het terugkeren naar de gevarenzone om de vrijstelling op te halen, kan je je laten raken. Weg, 4000€. Natuurlijk helpt het dan niet als iemand anders de sluipschutter afschiet. 🙂

chicawah.janssen08 apr 2019, 19:43

8153
Een mol die ervoor zorgt dat er zomaar even € 4000 (!) in de pot komt???

Social08 apr 2019, 23:25

353  Uma
die 4000 euro gaat er volgende aflevering misschien even snel terug uit dankzij Bas 🙂.

Mollenjager-DT09 apr 2019, 07:10

767  Yens
Maar dat zou ik toch enorm oneerlijk vinden. Het geweten dat de mol in het begin van de reis soms beter zijn best doet in de opdrachten, omdat er daarna toch nog wat geld verloren kan worden. We zijn ondertussen toch al aan aflevering 5, in de helft van de reis, en dan plots 4000 euro bijna op je eentje gaan verdienen, lijkt mij toch echt wel onmogelijk voor de mol. Zelfs al gaat er volgende keer door Bas terug 4000 euro uit de pot, had hij nog meer geld kunnen verliezen door nu net te laat in de jeep te zitten, maar hij spurtte ernaartoe.

julieke.vdw09 apr 2019, 07:58

106  Uma
Dominique schreef:Ja, het zou raar zijn als ze dit de mol laten zeggen. Maar als wij nu denken dat ze dit de mol nooit zouden laten doen, dan heeft de productie zo maar eventjes besloten om iemand die niet afvalt als kandidaat te 'outen'. Ik vind dat even raar.

Dus ik hou het op het volgende: het productiehuis heeft dit fragment erin gestoken speciaal voor dit forum, en zijn ten volste aant genieten van onze mindfuck!
Mijn excuses indien iemand dit al op het forum gepost zou hebben, maar ik vond het niet meteen terug.
Ik heb iets opgemerkt dat subtiel genoeg is voor de productie om het in de montage te steken, namelijk het beeld dat we zien juist na Kaat haar biecht over Eva (die voor haar de enige mol kan zijn). We zien dan heel kort Axel neerploffen op zijn bed. Precies of hij is 'opgelucht' dat hij niet ontdekt werd.
Het zou toch hilarisch zijn indien uiteindelijk blijkt dat Axel de mol was en wij allemaal focusten op de biecht van Kaat (die idd echt een mindfuck is) zonder op te merken dat het shot erna toch wel eens veelbetekenend had kunnen zijn?

😃
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 20