joram.somers schreef:Er was ook 1 vraag bij waar de mol zat in de paintball proef:
* gevangen (Bas)
* bevrijders
* deed niet mee (Eva die ziek was dus)
Als Kaat alles op Eva gezet had heeft ze deze vraag sowieso fout, terwijl Eva veel kans had die vraag juist te hebben.
Tenzij de mol niet bij de bevrijders zat. Eva hoeft juist Bas niet te verdenken en ze hebben allebei de vraag fout. Ik geloof sterk dat de vraag die Kaat naar de volgende ronde heeft geleid de volgende was:
"Waar zat de mol tijdens de survivalproef?"
Kaat vult in: "Bij het vuur maken"
En voilà, als Eva Bas niet verdenkt , is dat meteen een punt voorsprong voor Kaat , wat zomaar genoeg kan geweest zijn.
Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat Kaat de mol is na gisteren. Het feit dat ze de quote van Kaat hebben gebruikt waarbij ze zegt alles op Eva gezet te hebben, is gewoon omdat dergelijke feiten bijna nooit gebeuren waarbij iemand alles inzet op de foute mol en toch doorgaat. Het toeval dat net die "foute mol" naar huis moet, zorgde voor een ongeziene opportuniteit bij de makers om dat te gebruiken.
Maar ze zouden volgens mij nooit de mol daar zo on the spot zetten door die zo iets te laten zeggen. Het zorgt gewoon voor wat extra suspens en verwarring.