Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

TRZNTRX15 mei 2018, 11:47

 46  Uma
Hoewel ik me niet ga inschrijven voor het volgend seizoen (om het in de woorden van Bertrand te zeggen: “mensenkennis: nul”), ben ik wel al benieuwd waar de opnames voor De Mol 2019 zullen plaatsvinden.

Mogelijke locaties:
- Azië: China, India, Indonesië (telkens groot genoeg om geen Belgen tegen te komen)
- Noord-Amerika: Canada, USA
- Oceanië: denk ik niet wegens te ver en te duur
- Afrika: Zambia, Madagascar
- Zuid-Amerika: vermoed ik niet (al twee seizoenen)
-Europa: Scandinavië, Polen, Roemenië of wie weet gewoon Nederland of Luxemburg 😛

Maar de grootste uitdaging voor de productie is niet om prachtige filmlocaties te vinden waar ze niet al teveel Belgen tegen kunnen komen, maar om een mol te vinden dat Pieter kan overtreffen.
Gebruikersavatar

Cedric15 mei 2018, 12:07

 2834  Uma
TRZNTRX schreef:Hoewel ik me niet ga inschrijven voor het volgend seizoen (om het in de woorden van Bertrand te zeggen: “mensenkennis: nul”), ben ik wel al benieuwd waar de opnames voor De Mol 2019 zullen plaatsvinden.

Mogelijke locaties:
- Azië: China, India, Indonesië (telkens groot genoeg om geen Belgen tegen te komen)
- Noord-Amerika: Canada, USA
- Oceanië: denk ik niet wegens te ver en te duur
- Afrika: Zambia, Madagascar
- Zuid-Amerika: vermoed ik niet (al twee seizoenen)
-Europa: Scandinavië, Polen, Roemenië of wie weet gewoon Nederland of Luxemburg 😛
Madagascar lijkt me niet meteen aangewezen om gezondheidsredenen. Ik las onlangs ergens dat de pest daar blijkbaar nog vrij vaak voorkomt..
Canada zou de max zijn, maar waarschijnlijk iets te koud. Het lijkt me dat men toch eerder voor zonnige bestemmingen kiest.
Europa zou ik ook uitsluiten, wegens een veel grotere kans om Belgen tegen te komen. Trouwens, ik zou het een enorme afknapper vinden als deelnemer mocht je in ocharme Nederland of Luxemburg belanden. Please no.

Oceanië zal inderdaad wel te duur zijn en te ver. Als je bijvoorbeeld familie moet laten overkomen voor 2 dagen terwijl het al 1 dag duurt om ginder te geraken.. Maar zelfs zou ik het niet erg vinden natuurlijk. Mocht ik ooit mogen deelnemen, ik begin meteen te dromen van Nieuw-Zeeland.. But that probably won't happen.

Indonesië is prachtig, maar logistiek misschien moeilijker door de vele eilanden.

Ik zou aan het lijstje misschien nog landen als Vietnam, Cambodia, Costa Rica, Brazilië, Chili toevoegen. Dacht ook al aan Cuba, maar dat lijkt me te klein en te beperkt aan mogelijkheden. Kenia en Tanzania mogen sowieso ook, maar zijn misschien te sterk op safari (de Serengeti) gefocust.
Jordanië of Israël zou ik ook leuk vinden, maar zijn op dit moment absoluut niet aangewezen gezien de huidige situatie daar.
Gebruikersavatar

TRZNTRX15 mei 2018, 12:14

 46  Uma
Cedric schreef: Canada zou de max zijn, maar waarschijnlijk iets te koud. Het lijkt me dat men toch eerder voor zonnige bestemmingen kiest.
Ik vind niet dat ze zich per se moeten houden aan warme bestemmingen. Landen als Canada of heel Scandinavië zijn wijds en prachtig genoeg voor mooie shots. Natuurlijk, regen is iets anders, dat kan wel een issue zijn voor de productie. Maar opdrachten in de sneeuw daarentegen kunnen wel leuke scènes opleveren 😃
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2018, 13:41

 3547  Sven
ik denk dat ze niet naar het noorden gaan: GDC zegt hier dat het beter is als het langer klaar blijft. En in november is het vlugger donker 😉 en zon werkt op goed humeur.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mei 2018, 16:42

 3483  Uma
Cedric schreef:Dacht ook al aan Cuba, maar dat lijkt me te klein en te beperkt aan mogelijkheden.
Ik denk dat je Cuba onderschat in dat opzicht. Cuba heeft ongeveer 3x de oppervlakte van België, toch redelijk wat variatie in landschappen. Het is een veilig land. Met het budget van Woestjnvis zullen ze geen honger lijden en met $$ is alles mogelijk. Spaans is de voertaal en communicatie zal dus ook redelijk simpel zijn. Wat wel een (ernstig) probleem is in Cuba, is de mentaliteit dat deadlines niet bestaan en het Spaanse "a las horas de Canarias" is het grootste eufemisme dat er is : een afspraak om 10u betekent gewoon dat er een afspraak is m.a.w. iets moet gedaan worden en zal gedaan worden maar wanneer? No sé.
Cedric schreef:Kenia en Tanzania mogen sowieso ook, maar zijn misschien te sterk op safari (de Serengeti) gefocust.
In Afrika is het altijd moeilijk. Zuid Afrika is nog het meest betrouwbare land met de beste infrastructuur maar dat hebben we al gehad. Zimbabwe zou nog te doen zijn denk ik, maar ik ben niet meer op de hoogte van huidige veiligheidssituatie daar. Verder zijn Namibië en Botswana te doen qua veiligheid maar de afstanden zijn groot en zonder de Zuid Afrikaanse infrastructuur zie ik dat niet haalbaar. Swaziland is te klein, Lesotho ook, maar een rally opdracht op de Sana-pass zou wellicht leuke beelden opleveren 😲 .
Equatoriaal Afrika? Mijden als de pest!! En hetzelfde geldt voor Noord en West Afrika met 1 uitzondering: Cabo Verde maar dat zijn 8 eilandjes en dus te klein.
De Hoorn van Afrika: No Way!!
Ik gok op Australië of Nieuw Zeeland, of Hawaï, of iets dichterbij: Griekenland of een ander mediterraan land.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2018, 16:58

 3547  Sven
In het online interview met GDC zei hij dat op dit moment het land dat voorgesteld is, 1 van zijn top locaties is. En hij wou wel eens naar Ijsland of Nieuw-Zeeland gaan. Mss is het 1 van de 2?
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mei 2018, 17:03

 3483  Uma
masterveecee schreef:In het online interview met GDC zei hij dat op dit moment het land dat voorgesteld is, 1 van zijn top locaties is. En hij wou wel eens naar Ijsland of Nieuw-Zeeland gaan. Mss is het 1 van de 2?
IJsland is wel wat Noordelijk en zo laat op het jaar kan het weer serieus tegenvallen. Anderzijds heeft het 2 totaal verschillende helften (en de Golfstroom tempert het klimaat aan 1 kant).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mei 2018, 17:59

 8153
IJsland is prachtig, maar zelfs in de zomer nooit echt warm en in oktober-november heb je maar enkele uurtjes per dag licht. Een opdracht in het mooie, maar verschrikkelijk naar zwavel stinkende Duivelsgebergte zou wel tof zijn :mrgreen:
Maar aangezien het binnenland van IJsland alleen toegankelijk is van ongeveer half juni tot ongeveer half september (4x4 verplicht) en er nauwelijks overnachtingsmogelijkheid is, denk ik niet dat het haalbaar is.
Gebruikersavatar

Jansen15 mei 2018, 20:21

 3423  Yens
masterveecee schreef:In het online interview met GDC zei hij dat op dit moment het land dat voorgesteld is, 1 van zijn top locaties is. En hij wou wel eens naar Ijsland of Nieuw-Zeeland gaan. Mss is het 1 van de 2?
Ik hoop al jaren op Nieuw-Zeeland 😃. Ik weet het, heel ver, en hoe het dan met de familie moet geregeld worden? Misschien ze langer daar laten blijven? Maar Nieuw-Zeeland biedt zoveel mogelijkheden denk ik, dat het een echte toplocatie zal zijn 😃.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mei 2018, 20:34

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik hoop al jaren op Nieuw-Zeeland 😃. Ik weet het, heel ver, en hoe het dan met de familie moet geregeld worden? Misschien ze langer daar laten blijven? Maar Nieuw-Zeeland biedt zoveel mogelijkheden denk ik, dat het een echte toplocatie zal zijn 😃.
Dan moet er zeker een opdracht bij in het thema van De ban van de ring 🙂
Gebruikersavatar

BeaVer15 mei 2018, 20:36

 1293  Uma
Ik moet eerlijk zeggen, Georgie, de locatie van widm NL, vond ik echt niet slecht gekozen. En ook al zat het weer niet altijd mee, het zag er daar prachtig uit.

Dus waarom niet eens oost-europa?
Gebruikersavatar

BeaVer15 mei 2018, 20:37

 1293  Uma
chicawah schreef:Dan moet er zeker een opdracht bij in het thema van De ban van de ring 🙂
de mol mag dan gollum zijn :p
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7