Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2019, 14:54

 8153
yevo schreef:Ik denk er nu pas over na, maar als de mol pas gekozen wordt op het einde van de aflevering is het logisch dat er de eerste aflevering geen test is en dus geen eliminatie aangezien er nog geen mol was.

Dus daarom dat er waarschijnlijk 10 afleveringen zijn.
Maar Yevo toch, dat is hier op het forum al ergens gezegd hoor. Zie maar dat je tegen zondag die kleine inzinking te boven komt, want dan begint het écht :mrgreen:
Gebruikersavatar

Taupe07707 mar 2019, 11:34

 767  Yens
Dit jaar wat later gestart met volgen van het forum en dus moet ik een serieuse inhaalbeweing maken. Mocht dit hier dus al staan mea culpa.

Wie zegt dat de mol inderdaad niet weet dat hij/zij de mol is?
Het zou echt top geweest zijn mochten ze geen mol hebben en niks zeggen tot op moment van de proef waarbij de mol gekend is. Nu kondigen ze het al aan om wellicht nog meer kijkers te lokken ...
maar wie weet is er toch een mol en speelt die gewoon het spelletje mee ...?
Of ben ik nu stekeblind en zie ik overal spoken!
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2019, 11:52

 3423  Yens
Taupe077 schreef:Dit jaar wat later gestart met volgen van het forum en dus moet ik een serieuse inhaalbeweing maken. Mocht dit hier dus al staan mea culpa.

Wie zegt dat de mol inderdaad niet weet dat hij/zij de mol is?
Het zou echt top geweest zijn mochten ze geen mol hebben en niks zeggen tot op moment van de proef waarbij de mol gekend is. Nu kondigen ze het al aan om wellicht nog meer kijkers te lokken ...
maar wie weet is er toch een mol en speelt die gewoon het spelletje mee ...?
Of ben ik nu stekeblind en zie ik overal spoken!
Gilles De Coster heeft in een interview gezegd dat ze iemand op het oog hadden, die volgens hen de meest geschikte mol zou zijn. Maar bij de uitvoering van de proef in de 1e aflevering, is iemand anders als mol er uit gekomen.
Gebruikersavatar

Taupe07707 mar 2019, 11:53

 767  Yens
Jansen schreef:Gilles De Coster heeft in een interview gezegd dat ze iemand op het oog hadden, die volgens hen de meest geschikte mol zou zijn. Maar bij de uitvoering van de proef in de 1e aflevering, is iemand anders als mol er uit gekomen.
Ja dat weet ik ook maar ... "jij weet niets" zou toch kunnen betekenen dat ze ons weer eens op het verkeerde spoor zetten? future will tell .
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2019, 13:07

 3483  Uma
Het is me nu eigenlijk niet duidelijk.

Zijn de 10 deelnemers er eigenlijk aan begonnen, allemaal in de veronderstelling dat zij geselecteerd waren als MOL, en wordt dan op basis van die eerste proef bekend gemaakt dat er slechts 1 persoon de status van mol behoudt, of ...
Zijn de 10 deelnemers in de waan gelaten dat er 1 mol is (dus niemand was aangeduid als MOL) en wordt dan pas na de opdracht verteld dat er eigenlijk nog geen mol was en dat er nu, op basis van die eerste opdracht, beslist is wie als Mol aangeduid is?
Gebruikersavatar

Cedric07 mar 2019, 13:20

 2834  Uma
Ik denk dat ze alle 10 deelnemen in de veronderstelling dat zij zelf NIET de Mol zijn.
Voor zover ik weet is dat sowieso het enige wat je weet: of je bent de Mol, of je bent hem niet. Zo was het toch vorige seizoenen. Als je niet werd verteld dat je de Mol bent, dan ben je hem niet.
Dus deze 10 zijn allen op reis vertrokken in de veronderstelling dat ze niet de Mol zijn maar de Mol moeten zoeken. En dan krijgen ze ter plaatse te horen dat de Mol nog gekozen moet worden, door de eerste opdracht en dat ze dus zelf ook nog Mol kunnen worden.
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2019, 13:36

 3423  Yens
Cedric schreef:Ik denk dat ze alle 10 deelnemen in de veronderstelling dat zij zelf NIET de Mol zijn.
Voor zover ik weet is dat sowieso het enige wat je weet: of je bent de Mol, of je bent hem niet. Zo was het toch vorige seizoenen. Als je niet werd verteld dat je de Mol bent, dan ben je hem niet.
Dus deze 10 zijn allen op reis vertrokken in de veronderstelling dat ze niet de Mol zijn maar de Mol moeten zoeken. En dan krijgen ze ter plaatse te horen dat de Mol nog gekozen moet worden, door de eerste opdracht en dat ze dus zelf ook nog Mol kunnen worden.
Volledig mee akkoord 💡 :!:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2019, 13:49

 8153
Jansen schreef:Volledig mee akkoord 💡 :!:
Beste collega, andermaal ben ik het ontroerend met je eens 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 mar 2019, 15:49

 2354  Uma
Cedric schreef:Ik denk dat ze alle 10 deelnemen in de veronderstelling dat zij zelf NIET de Mol zijn.
Voor zover ik weet is dat sowieso het enige wat je weet: of je bent de Mol, of je bent hem niet. Zo was het toch vorige seizoenen. Als je niet werd verteld dat je de Mol bent, dan ben je hem niet.
Dus deze 10 zijn allen op reis vertrokken in de veronderstelling dat ze niet de Mol zijn maar de Mol moeten zoeken. En dan krijgen ze ter plaatse te horen dat de Mol nog gekozen moet worden, door de eerste opdracht en dat ze dus zelf ook nog Mol kunnen worden.
Extra toevoeging: in de trailer hoor je Gilles tegen de kandidaten zeggen dat De Mol nog niet is gekozen, dus ze zijn op dat moment allemaal een kandidaat.
Gilles zei in een interview dat hij de productie het spel eerlijk wou laten verlopen, dus dat ze echt niemand hadden aangeduid. Ik geloof hem wel.
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 mar 2019, 16:24

 1690  Sven
Cedric schreef:Ik denk dat ze alle 10 deelnemen in de veronderstelling dat zij zelf NIET de Mol zijn.
Voor zover ik weet is dat sowieso het enige wat je weet: of je bent de Mol, of je bent hem niet. Zo was het toch vorige seizoenen. Als je niet werd verteld dat je de Mol bent, dan ben je hem niet.
Dus deze 10 zijn allen op reis vertrokken in de veronderstelling dat ze niet de Mol zijn maar de Mol moeten zoeken. En dan krijgen ze ter plaatse te horen dat de Mol nog gekozen moet worden, door de eerste opdracht en dat ze dus zelf ook nog Mol kunnen worden.
Dit. Iemand van de kandidaten maakte ook nog de opmerking dat de mol dan niet voorbereid is.
Gebruikersavatar

Cedric07 mar 2019, 19:21

 2834  Uma
Jay-Lo schreef:Dit. Iemand van de kandidaten maakte ook nog de opmerking dat de mol dan niet voorbereid is.
Ik vond dat om een of andere reden een erg opvallende zin eigenlijk.
"We zijn niet voorbereid om de mol te zijn dan."
(Komt dus uit dit filmpje.)

1/ Ik denk dat Ingrid het zegt.
2/ "We"? Er worden toch nooit meerdere mensen voorbereid om de Mol te zijn? Er is toch altijd maar één, dus waarom begint ze dan over "we"?
3/ Of zouden er zowaar meerdere mensen kunnen Mol worden in die eerste opdracht? En indien ja, hoe weet zij dat dan?
4/ Als GDC zegt van "Er is geen mol gekozen; nog niet", weet zij dus meteen dat er een opdracht aankomt? Of bedoelt ze gewoon dat die nog gekozen is en niemand dit wist?
5/ Die "dan". As in: "dus". We zijn "dus" niet voorbereid om de Mol te zijn. Zij denkt bij "Er is nog geen Mol" niet meteen aan "Aha, er moet nog een Mol aangeduid worden" maar wel aan "Niemand is erop voorbereid".

Enfin, misschien is hier helemaal niets aan, maar ik vind het gewoon een rare uitspraak om een of andere reden. Al kan het ook liggen aan de manier waarop het filmpje werd ge-edit natuurlijk. Misschien is die reactie niet zo spontaan als het lijkt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 mar 2019, 19:37

 2354  Uma
Cedric schreef:Ik vond dat om een of andere reden een erg opvallende zin eigenlijk.
"We zijn niet voorbereid om de mol te zijn dan."
(Komt dus uit dit filmpje.)

1/ Ik denk dat Ingrid het zegt.
2/ "We"? Er worden toch nooit meerdere mensen voorbereid om de Mol te zijn? Er is toch altijd maar één, dus waarom begint ze dan over "we"?
3/ Of zouden er zowaar meerdere mensen kunnen Mol worden in die eerste opdracht? En indien ja, hoe weet zij dat dan?
4/ Als GDC zegt van "Er is geen mol gekozen; nog niet", weet zij dus meteen dat er een opdracht aankomt? Of bedoelt ze gewoon dat die nog gekozen is en niemand dit wist?
5/ Die "dan". As in: "dus". We zijn "dus" niet voorbereid om de Mol te zijn. Zij denkt bij "Er is nog geen Mol" niet meteen aan "Aha, er moet nog een Mol aangeduid worden" maar wel aan "Niemand is erop voorbereid".

Enfin, mis...
Volgens mij is het gewoon een normale reactie. Ik zou het erg vinden als ze De Mol op voorhand hebben gekozen en dat allemaal doen om het leuk te laten lijken.... Dan hadden ze dit niet moeten doen en iets anders moeten bedenken.
Maar ik geloof Gilles erin dat ze het spel eerlijk wilden laten verlopen.
Ik denk ook nog altijd dat de 10 kandidaten als 10 mollen zijn gekozen en dus allemaal een goede mol kunnen zijn.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10