Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

billie.holiday11 mar 2019, 09:35

 462  Bert
robbe.pinsart schreef:Ik vind het oprecht jammer dat we dit van tevoren al wisten. In Nederland (seizoen 2018) waren ze gestart in 5 verschillende landen, dit moment was intens!! Dit gevoel hadden ze wederom ook in België kunnen teweeg brengen door simpel weg te zwijgen... Oké, het gaf wat meer nieuwsgierigheid naar het komende seizoen, maar alsof dat er nog niet genoeg was.

Ik vond ook dat het verrassingseffect daardoor voor de kijker weg was. Ik vond het eerlijk gezegd een flauwe eerste aflevering.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 10:26

 8153
Ik ben het eens met de vorige posts. Ik ben toch ook wat teleurgesteld, al vond ik de proeven wel goed. Maar het was spannender geweest als we echt niets hadden geweten vooraf.
Gebruikersavatar

WalkingDead11 mar 2019, 16:18

 73
Ik vond het super spectaculair om te horen dat er geen mol was, toen Gilles dit aankondigde in de trailer.
In de aflevering vond ik het wat minder (ervan uitgaande dat ik het niet zou weten), omdat eerst 3 kandidaten het te weten komen, en daarna pas de 7 anderen, waarna pas de echte "shock" komt.

Misschien voelde het toch anders aan als ik het niet wist, maar in de trailer werd het veel spectaculairder aangekondigd.
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2019, 20:39

 2204
Ook ik vind het (achteraf) jammer dat vooraf reeds bekend werd gemaakt dat in den beginne nog geen mol is.

Dat zou zijn zoals bij seizoen 4 vooraf aankondigen dat er 11 kandidaten zijn, er maar 10 mogen vertrekken maar dat de 11de mogelijk nog kan aansluiten (oké, vergelijking loopt wat mank :mrgreen: ).

Het enige voordeel om het vooraf te weten is dat je wist dat elk vermeend molgedrag in het begin gespeeld was ...
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2019, 20:59

 3483  Uma
Frolva schreef:...
Dat zou zijn zoals bij seizoen 4 vooraf aankondigen dat er 11 kandidaten zijn, er maar 10 mogen vertrekken maar dat de 11de mogelijk nog kan aansluiten (oké, vergelijking loopt wat mank :mrgreen: ).
Ik vind de vergelijking helemaal niet spaak lopen.
In seizoen 4 zag je (en de deelnemers ook) de kandidaten in voituurkes rondrijden, euh? ow? helaba, klopt dat nu zijn er 11 of niet? ja toch 11. Shockeffect, en je begint TIJDENS DE UITZENDING al na te denken over hoe dit in mekaar zit en dan eens de eerste opdracht uitgelegd wordt, hoe erg het moet zijn om op het vliegveld zelf al af te vallen.

Dat is echt goeie televisie!

In de eerste aflevering van dit seizoen hadden ze ook wat cryptisch kunnen doen en een twist laten vermoeden en het opbouwen tot een climax. Zoals het gebracht is zaten we nu te wachten tot het moment dat de deelnemers de twist doorhadden (akkoord, de beelden van de voorselecties weren leuk, maar we wisten wel wat er ging komen en daardoor was de climax niet echt een hoogtepunt)
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mar 2019, 07:27

 3483  Uma
WalkingDead schreef:De 11 deelnemers was in seizoen 5, sorry voor mijn vrij irrelevante verbetering, maar het nageslacht heeft recht op juiste informatie :albino:
tja, dat foutje was me ontgaan (allez, om niet al te veel op te vallen is dat toch hetgeen ik zeg). :silent:
Gebruikersavatar

Davy13 mar 2019, 18:15

Site Admin  1167  Uma
ex-molinator schreef:Ik vind de vergelijking helemaal niet spaak lopen.
In seizoen 4 zag je (en de deelnemers ook) de kandidaten in voituurkes rondrijden, euh? ow? helaba, klopt dat nu zijn er 11 of niet? ja toch 11. Shockeffect, en je begint TIJDENS DE UITZENDING al na te denken over hoe dit in mekaar zit en dan eens de eerste opdracht uitgelegd wordt, hoe erg het moet zijn om op het vliegveld zelf al af te vallen.
Het feit dat er 11 kandidaten waren was dat jaar ook al bekend voor de start van het seizoen hoor.
De twist met de "afvaller" op de luchthaven inderdaad wel niet
Gebruikersavatar

WalkingDead13 mar 2019, 18:42

 73
Dju ge hebt gelijk, ben ik zo vergeetachtig? Of het was meer memorabel doordat we zagen hoe de kandidaten er zelf achter kwamen ("Zijn hier nu 11 auto's?").
Gebruikersavatar

Moldedju13 mar 2019, 23:15

 507  Yens
Tja, vandaag pas de eerste aflevering gezien.

- Vond het een beetje flauw, omdat we al wisten dat er nog geen mol was en dus die benjisprong er niet echt toe deed.
- Vond het een beetje flauw dat ze zogezegd de mol gingen kiezen uit de 10 kandidaten ter plekke en dan blijkt dat ze eigenlijk hebben gekozen uit drie vooraf bepaalde mollen.
- En vond het een beetje flauw dat ze op voorhand zeggen dat de mol gekozen wordt op basis van een proef en dat die proef dan een louter subjectieve beoordeling blijkt te zijn. Dan kies je nog altijd wie je wil natuurlijk.

Leuker en objectiever had ik het bijvoorbeeld gevonden om elke kandidaat één iemand te laten aanduiden die volgens hen een "misschien" schermen had gekregen. De "misschien-mol" die het minst ontdekt was werd dan de echte mol. En als de "niet" kandidaten allemaal een "misschien-mol" hebben ontmaskerd krijgen ze 5000€ . Iets in die zin althans ...

Soit, hopelijk volgende week beter!
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2019, 08:40

 2204
Moldedju schreef:Leuker en objectiever had ik het bijvoorbeeld gevonden om elke kandidaat één iemand te laten aanduiden die volgens hen een "misschien" schermen had gekregen. De "misschien-mol" die het minst ontdekt was werd dan de echte mol. En als de "niet" kandidaten allemaal een "misschien-mol" hebben ontmaskerd krijgen ze 5000€ . Iets in die zin althans ...
Proficiat, u bent aangenomen.

Mvg,
de mol-redactie
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10