Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 mei 2019, 09:33

 767  Yens
Ik zag ze ook tijdens het zappen en ben even blijven kijken. Ik heb maar een deeltje gezien, maar ik heb nog maar eens gezien hoe goed bevriend deze 3 (en dus ook de anderen) zijn dat het avontuur. Ook heeft Elisabet, hier nog maar eens bewezen wat voor een leuke vrouw ze is, gezegd dat ze aan de productie vroeg wie er haar op welk moment verdacht en zo Axel begon te vermijden sinds de bootproef.
Gebruikersavatar

masterveecee19 mei 2019, 11:21

 3547  Sven
ja, ze was wel spontaan, een stuk vrolijker dan tijdens de afleveringen. haar gewone zelve nu 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mei 2019, 11:22

 8153
Het zijn toffe mensen. Elisabet is een topvrouw en Axel heeft het hart op de juiste plaats. Ik heb enorm veel bewondering voor hoe hij de anderen door de tunnels loodste. En Bas? Dat is een schatje!

Wat ik heel mooi vind is dat de winnaars altijd iets schenken aan een goed doel.
Cathy gaf Hanne geld voor haar eenvrouwszaak, een groot feest voor gans de groep en schonk een bedrag aan een goed doel.
Davey schonk Annelies een grote cheque waarmee ze een project kon opzetten voor een schooltje in Zuid-Afrika.
Lloyd schonk geld aan Casa Hogar en aan het project van Pieter.
Axel organiseert een weekend voor de ganse groep en schenkt een bedrag aan een project in Nigeria opgezet door een stewardess (dus niet alle piloten en stewardeskes zijn losbollen, Eva 😉).
Mooie mensen allemaal.

Het valt mij ook op hoe sportief alle verliezende finalisten hun verlies opnemen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mei 2019, 07:25

 8153
Ik keek er ook van op hoe vlot Axel was met die kinderen. Ik had dat niet verwacht van iemand die er zelf geen heeft.
Gebruikersavatar

Jansen20 mei 2019, 08:41

 3423  Yens
Heinz schreef:Wat doen ze dat leuk en met name Axel. Hij kan het als kindervriend zo van Gert overnemen. :mrgreen:
Er is toch een vacature? Gert Verhulst stopt toch met Samson. Misschien iets voor Axel? 😂
Gebruikersavatar

Klaartje20 mei 2019, 17:18

 2245  Uma
Voor de fans:

De Mol gaat door met de verovering van het medialandschap. Gisteren nog op bezoek bij de kleine kinderen van Ketnet, vandaag bij het 'groot kind' Jani, met de inhoud van haar kleerkast:
Erik Van Looy, waar wacht je op om haar te vragen voor 'De Slimste Mens ter Wereld'?! Niet aarzelen, bellen Erik! 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje28 mei 2019, 16:19

 2245  Uma
De antwoorden van Elisabet op de vragen van Proust leren je wel heel veel over hoe zij als persoon in het diepste van haar ziel werkelijk is. Soms onverwachte, verrassende antwoorden. Op bepaalde vlakken voor mij ook heel herkenbaar, sommige van haar zieleroerselen zijn heel ontroerend, maar ook heel leerrijk. Elisabet geeft een heel eerlijke inkijk in het diepste van haar persoonlijkheid, die mij fascineert en inspireert. Een voorbeeld nemen aan haar als mens kan geen kwaad. Ze blijft boeien, ook na De Mol.
Gebruikersavatar

Klaartje01 jun 2019, 13:07

 2245  Uma
Transcriptie van het Interview uit Story (28 mei 2019)

‘DE MOL’ ELISABET IS SPOEDARTS EN MAMA VAN TWEE

‘Als werkende moeder voel je je vaak tekortschieten.’

Een maand geleden werd Elisabet Haesevoets (33) ontmaskerd als de Mol in het gelijknamige VIER-programma. Ze is blij met alle ervaringen die ze opdeed, maar wil haar bekendheid strikt gescheiden houden van haar job als spoedarts. ‘Op het werk ben ik de dokter. Dus geen selfies met mij’, lacht ze.

Elisabet gaat de tv-geschiedenis in als de eerste Mol die onvoorbereid vertrok. Pas tijdens de eerste dagen in Vietnam werd zij door de makers gekozen als ultieme saboteur. Als spoedarts is ze wel wat stress gewend, maar na drie weken hoogspanning in Vietnam kreeg ze thuis toch de weerbots. “Twee dagen na de finale moest ik aleer aan de slag. Dat was heel zwaar, want fysiek en mentaal was ik uitgeput en ik vond mijn energie niet meteen terug. Wekenlang was ik heel emotioneel en zo moe dat ik dacht dat ik een tropische ziekte had opgelopen. Ik vond het ook lastig om te moeten zwijgen tot De Mol op tv kwam, zeker omdat ik geen contact mocht hebben met de andere kandidaten.”

Op welke manier heeft De Mol je leven veranderd?

Ik ben tot bepaalde inzichten gekomen. Dat ik best fier mag zijn op wat ik al gerealiseerd heb. En dat je mensen die jou niet leuk vinden, gewoon links moet laten liggen – al geef ik toe dat negatieve reacties op sociale media mij in het begin hard raakten. Na een tijdje begon ik echt te denken dat ik een trut ben… Ik weet ook beter wat ik belangrijk vind: mijn werk ja, maar vooral mijn gezin.

Je klopt bewust minder uren. Terwijl artsen volgens het cliché ambitieus zijn.

Na De Mol heb ik inderdaad beslist om het kalmer aan te doen. Omdat mijn man en ik een derde kind willen, en omdat ik niet op mijn vijftigste wil denken: ik ken mijn zonen eigenlijk niet en ik ben uit elkaar gegroeid met mijn man. Nu werk ik één shift per week, maar wel een van vierentwintig uur. Even doorzetten, maar de overige dagen kan ik er wel zijn voor mijn kinderen, en dat vind ik belangrijk. Ik zou veel moeite hebben met een nanny. Tegelijk voel je je als werkende moeder vaak tekortschieten: tegenover je kinderen of in je carrière. Een dag met de kinderen vind ik overigens vermoeiender dan een dag op spoed (lacht).

Wat is het moeilijkste aan een job als spoedarts?

Ouders moeten vertellen dat ze hun kind kwijt zijn, dat went nooit… Wat ik wel fijn vind, is de uitdaging: niets weten van een patiënt en dus heel snel moeten denken en handelen om hem of haar te kunnen helpen. Elke dag is ook anders en je ontmoet veel mensen. Maar deze job voltijds doen zou te uitputtend zijn. Niet voor niets hebben veel artsen een burn-out.

Ben je als moeder extra bezorgd door de ellende die je ziet op spoed?

Eerder het tegenovergestelde. Als mijn kinderen vallen, weet k wat ik moet doen, hé. En met vallen en opstaan worden ze groot. Moeder zijn vind ik wel de moeilijkste job die er is. Mijn oudste zoon zat tot voor kort in zijn peuterpuberteit. Hij wilde niet luisteren, waarop ik dan heel streng optrad en hij nog meer het varken ging uithangen. Dan vraag je je toch automatisch af of je wel goed bezig bent? Zeker omdat al die opvoedingsboeken je tegenstrijdige methodes voorschotelen. Ach, het belangrijkste is dat ze met liefde opgroeien, denk ik dan.

Je jongste zoon was maar zes maanden toen je voor De Mol drie weken naar Vietnam trok. Vieldat je niet zwaar?

Ik heb lang getwijfeld om mee te gaan, ja. Maar mijn man heeft me over de streep getrokken. Zoiets maak je maar één keer in je leven mee, hé. En die periode had een extra voordeel: Michaël beseft nu heel goed wat ik allemaal in het huishouden doe (lacht). Ik vreesde wel dat ik negatieven reacties zou krijgen omdat ik mijn kindjes had achtergelaten, maar die zijn gelukkig uitgebleven. Vrienden en collega’s reageerden zelfs heel enthousiast toen ze hoorden dat ik deelnam. Ik was ook wat beducht voor de reactie van patiënten, maar ze respecteren mijn wens om dat luik van mijn leven gescheiden te houden. Op het werk ben ik de dokter. Dus geen selfies met mij. Al durf ik sinds De Mol amper buitenkomen zonder make-up. Als er dan toch een foto genomen wordt, wil er mooi opstaan (lacht).

Je man is radioloog en werkt in hetzelfde ziekenhuis.

Op het werk staan we inderdaad vaak in communicatie, dat is heel tof. Het gebeurt natuurlijk dat we onze miserie van in het ziekenhuis mee naar huis nemen, maar dat stoort ons niet. Integendeel, het is fijn dat we elkaar zo goed begrijpen. We hebben elkaar trouwens tijdens mijn opleiding in het ziekenhuis leren kennen. Ik vond hem een knappe man en op Facebook las ik dat hij vrijgezel was (lacht). We zijn nu zes jaar samen.

Het was dus liefde op het eerste gezicht?

Toch niet. Toen ik Michaël leerde kennen had ik enkele slechte relaties achter de rug, die me hadden opgezadeld met bindingsangst. Michaël was niet alleen aantrekkelijk, maar ook heel lief, en dat was ik niet gewoon. Liefde aanvaarden was aanvankelijk moeilijk. Dus hield ik eerst afstand en bleven we gewoon vrienden. Maar oop een bepaald moment besefte ik: hij de man van mijn leven!

Is dit eeuwige liefde?

Daar ga ik wel van uit, anders was ik niet met hem getrouwd. Soms ben ik een doemdenker, en lezen hoeveel mannen en vrouwen vreemdgaan, maakt dat er niet beter op… In mijn vorige relaties ben ik immers vaak bedrogen. Ik was een onzeker en naïef meisje en viel op foute mannen: charmeurs die me overlaadden met complimenten. Maar Michaël is momenteel mijn ideale man: geduldig, lief, zorgzaam, attent… Een huwelijk is volgens mij nooit een makkelijk pad, ook wij hebben ups en downs. Het komt eropaan te durven zeggen waar het misloopt. Op een bepaald moment zei hij bijvoorbeeld tegen mij: “Ik wil niets meer over De Mol horen, ik ben het beu.” (lacht) Jezelf durven zijn is superbelangrijk in een relatie.

En hoe ziet ‘jezelf zijn’ er voor jou uit op professioneel vlak? Ambieer je een mediacarrière à la Gilles Van Bouwel, een van je Mol-voorgangers?

Nee, met mijn Limburgs accent is een tv-job niet evident. Maar wie weet wat er nog op mij pad komt: een talkshow à la Dr. Phil (lacht)? Nee, naast mijn job als spoedarts wil ik vooral verre reizen maken met mijn gezin, als de kinderen wat ouder zijn. Ik van ook van plan om opnieuw muziek te maken. Ik heb piano gespeeld en zat vroeger in verschillende coverbands. Ik wil een piano kopen en, wie weet, eigen nummers schrijven. Ik zing ook graag, maar ik heb niet de ambitie om professioneel zangeres te worden of zo. Het lijkt me moeilijk te combineren met een gezin en je verdient er ook geen bakken geld mee. Laat muziek maar gewoon een dierbare uitlaatklep blijven.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 27