Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2019, 11:14

 2204
Dit seizoen is in die zin anders dan de vorige dat er na aflevering 1 nog geen afvaller is.

Volgens mij zijn de interviews (ik heb er zelf geen gelezen) zeer strikt georkestreerd door de makers. De kandidaten mogen zeker niet op eigen houtje met de pers praten.

Blijkbaar is er ook een soort avant-première geweest, wat ook enkel maar mogelijk was omdat er geen afvaller was. Was dat (vooral) voor journalisten?
Vier heeft er uiteraard belang bij dat er veel geschreven wordt over het programma, dus in die zin begrijp ik het wel.

Achter de uitspraken van de kandidaten zou ik zelf niets zoeken om te gokken wie er snel uitgaat of lang in blijft.
Gebruikersavatar

salb12 mar 2019, 12:01

 352  Sven
Ik plaats het artikel om het overzicht te bewaren.

HLN 12/03

De Mol’-kandidate Liesbeth (41) verloor vier jaar geleden haar man: “We dachten echt dat hij de kanker overwonnen had”

Haar man zei altijd dat ze moest meedoen aan ‘Expeditie Robinson’, omdat ze zo graag haar grenzen verlegt. Het is ‘De Mol’ geworden voor Liesbeth De Pillecyn (41), en helaas als weduwe: haar echtgenoot overleed vier jaar geleden. Zijn as ging mee naar Vietnam: “Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk.”
Met ruim 953.000 kijkers kende ‘De Mol’ zondag een sterke start. Het spel moet natuurlijk nog op gang komen, een eerste aflevering is er vooral om kennis te maken met de tien kandidaten, die voor deze editie naar Vietnam zijn gevlogen. Doen mee: een advocate, een spoedarts, een ploegbaas, een piloot... Maar het opvallendste epitheton staat deze keer bij Liesbeth De Pillecyn uit Oostakker, die naast human resources-consultant ook jonge weduwe is. De knappe brunette verloor vier jaar geleden - toen hun twee zoontjes nog lagereschoolkinderen waren - haar echtgenoot Ilya. Kort tevoren was het koppel nog snel gehuwd, om meer administratieve zekerheid te hebben.

“Hij is in 2009 voor het eerst ziek geworden”, vertelt Liesbeth, die in latere afleveringen van ‘De Mol’ nog over haar man zal praten. “Het was een agressieve vorm van non-Hodgkin-lymfoom, een zeldzame vorm van lymfeklierkanker. Mijn jongste zoon was toen nog maar twee jaar, mijn oudste vier. Maar de chemotherapie sloeg heel goed aan en na vier maanden leek de ziekte overwonnen. Heel lang hebben we gedacht: dit komt goed. We hadden er echt op gehoopt dat hij niet zou hervallen.” Maar tweeënhalf jaar later ontdekte Ilya een gezwollen klier in zijn hals. “Daarna zijn we in een sukkelstraatje beland. De vele verschillende behandelingen sloegen niet meer aan. Uiteindelijk was de enige optie nog een transplantatie met donorstamcellen, maar een echt goede match werd niet gevonden. Daarom zou ik bij deze een warme oproep willen doen om je als donor te laten registreren. Het kan een leven redden.”

Snel getrouwd
Na het herval verbleef Ilya drie maanden in het ziekenhuis. “Een deel van mijn rouwproces heb ik daar al doorgemaakt. We zijn nog snel getrouwd voor hij binnenging, voor meer zekerheid voor de kinderen. Alles leek goed te gaan, tot hij plots door een complicatie op intensieve zorgen belandde. Daarna zag ik hem snel achteruitgaan. Toen hij niet meer kon, heeft hij euthanasie gevraagd. Hij was pas 39 jaar. Voor onze kinderen was het heel heftig, ze gingen dikwijls mee naar het ziekenhuis. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik meer open kaart had moeten spelen met de jongste. Hij is een dromer, terwijl zijn oudere broer heel realistisch is. Tegen de oudste ben ik altijd heel eerlijk geweest, maar mijn jongste zoon had geen idee hoe erg het met zijn vader gesteld was toen de euthanasie plaatsvond.”

Stressbestendig
“De oudste is nu 14 en is volop aan het puberen, de jongste is 12 en ik voel dat het gemis sterker wordt. Maar op zich stellen ze het goed: de veerkracht van kinderen is groter dan die van een volwassene, vind ik. Zelf ben ik ook erg stressbestendig moeten worden: als je niet met stress om kan, is het moeilijk te bolwerken, alleen twee kinderen opvoeden...”

Sinds september heeft Liesbeth een nieuwe vriend. “Maar ik zeg af en toe tegen hem: ‘Er gaat geen dag voorbij dat ik niet opsta of ga slapen zonder aan mijn man te denken.’ Ik praat soms tegen Ilya. Ook over ‘De Mol’, ja. Ilya zei altijd dat ‘Expeditie Robinson’ iets voor mij was, omdat ik geen uitdaging uit de weg ga, en mijn twee zonen waren al twee jaar aan het zagen dat ik mij moest inschrijven voor ‘De Mol’. Ik zei dus tegen Ilya: ‘Doe daarboven eens goed je best zodat ik erbij ben’. (lacht) De kinderen en ik hebben elk een doosje met een beetje van zijn as in. Dat doosje neem ik sowieso mee als ik op reis ga, ook naar Vietnam, dus. Daar heb ik wat van zijn as uitgestrooid. Ik hoop dat hij fier is.”

https://www.hln.be/showbizz/tv/-de-mol- ... ~ab7047a7/
Gebruikersavatar

salb12 mar 2019, 12:30

 352  Sven
Dag Allemaal 12/03

Afbeelding


Afbeelding

Vandaag is er trouwens ook een groot artikel in Humo en Story. Hier kan ik niet meteen aan geraken. Misschien kan iemand dit posten?
Gebruikersavatar

Cedric12 mar 2019, 13:12

 2834  Uma
Ik ben blij dat de producers dit forum ook volgen, want ik ga akkoord met wat hier allemaal al werd gezegd over de interviews.
Erg jammer dat dit gebeurt en dat we zo al dingen weten die we niet zouden willen weten.

Anderzijds, 2 dingen:
1. In de Café De Mol voor de uitzending werd gezegd "straks ontvangen we de afvaller", maar er was geen afvaller. Dus misschien is die uitspraak van Liesbeth die er nog enkele afleveringen in blijft op dezelfde manier te begrijpen. Misschien spreekt ze in volgende aflevering over haar overleden man, maar gaat ze in volgende aflevering ook naar huis. Dan heeft ze in het interview niet gelogen en hebben wij te vroeg conclusies getrokken.
2. Zoals iemand hier ook al zei: er was dit keer geen afvaller, terwijl die er normaal elke aflevering is en de pers dan de dag erna met die afvaller kan/mag praten. Dit keer niet, dus waarschijnlijk daarom dat ze - hopelijk met toestemming van de producers - bij enkele kandidaten al eens mochten polsen naar een reactie ivm de eerste aflevering.
Gebruikersavatar

commisaris Witse12 mar 2019, 13:45

 260
Humo van vandaag 12 maart :

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 mar 2019, 19:02

 767  Yens
Ik denk niet dat je uit het artikel van HLN met Liesbeth conclusies moet trekken. Hoe kunnen zij nu weten wie er de volgende aflevering zal afvallen en ik geloof nooit dat kandidaten zich over zoiets belangrijks verspreken. Zie het maar gewoon weer als een slordigheidje van een krant... 😉
Gebruikersavatar

WalkingDead13 mar 2019, 01:49

 73
De kandidaten zijn wel alledaagse mensen die (waarschijnlijk) voor het eerst overstelpt worden door journalisten. Kan me voorstellen dat die aandacht leuk is en er dan te vlot gesproken wordt.
Gebruikersavatar

Jansen13 mar 2019, 17:35

 3423  Yens
Mola Lisa schreef:Ik merk de laatste tijd toch een trend in de kranten online om reeds dingen te “verklappen” van programma’s die nog moeten uitgezonden worden. Wat ik sowieso heel jammer vind, maar in het geval van De Mol onaanvaardbaar :evil: .
Wel vraag ik mij af hoe ze weten dat dit de volgende afleveringen nog aan bod zal komen als die afleveringen nog moeten gemonteerd worden :? ?
Als deze uitspraken in kwaliteitskranten zouden staan, zou ik vreselijk ontgoocheld en verontwaardigd zijn. Het feit dat het in HLN staat, maakt toch dat ik nog een slag om de arm hou...
Gebruikersavatar

salb14 mar 2019, 07:51

 352  Sven
Story 12/03


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2019, 10:08

 8153
Dus Kaat en Bruno hebben ook al met de pers gepraat.
Ik vind het eigenlijk niet leuk dat we hen daardoor al beter kennen.
Gebruikersavatar

BeaVer14 mar 2019, 10:14

 1293  Uma
Ik weiger al deze artikels te lezen 😛
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2019, 10:23

 2245  Uma
Ik blijf me verbazen dat dit nu allemaal al in de pers verschijnt!

Toch een radicale ommezwaai op het niveau van de geheimhouding en zwijgplicht van de molkandidaten zolang ze in het spel zitten, in vergelijking met de vorige jaren.

Echt bizar. Facebookpagina's en andere sociale media zijn ze verplicht "uit" te zetten en dan praten ze wel gewoon met de pers??

Ik vraag me af wat de kernploeg van de makers van de Mol hiervan vindt. Die kunnen daar toch niet gelukkig mee zijn?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27