Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2019, 11:12

 3423  Yens
Gruwel :x Al moet ik toegeven toen ik hoorde dat het gesprek onder dictators doorging in Vietnam, De Mol ook even door mijn hoofd ging 😉.
Gebruikersavatar

MolWout02 mar 2019, 08:55

 348
https://m.kw.knack.be/west-vlaanderen/n ... 1551512852

Of het volledige artikel gekopieerd:

Is de West-Vlaamse Martijn de gedroomde Mol? "Ik ben er toe in staat, ja."
Bert Vanden Berghe
02/03/19 om 06:08 - Bijgewerkt om 06:22
Vanaf zondag 10 maart is het zover. Dan jaagt Vlaanderen samen met tien onbekende kandidaten op De Mol. Een van hen is de 23-jarige Martijn Loosvelt uit Ooigem. Wie is deze jongeman en kan hij de Mol óf de winnaar zijn?

1
Keer gedeeld

Vorig jaar kon je in De Mol niet naast de West-Vlamingen kijken. Halfweg de reeks waren er nog vier in de running voor de finaleplaats die uiteindelijk net geen West-Vlaams onderonsje werd. Niemand minder dan priester Pieter bleek De Mol, die werd ontmaskerd door student Lloyd, die met de overwinning én 27.665 euro naar huis mocht. De kans dat een West-Vlaming de editie 2019 kleurt is dit jaar een pak kleiner. Al blijkt uit de eerste beelden die de pers al te zien kreeg de 23-jarige kandidaat ook een kleurrijk figuur.

Martijn Loosvelt uit Ooigem is de zoon van Geert Loosvelt en Katelijn Callewaert. Hij heeft ook nog een broer Simon, die een jaar jonger is. In het dagelijks leven is Martijn als sinds 2017 actief als facility assistant bij de firma Freestone Group in Wemmel. Vanuit zijn job helpt hij bedrijven mee verhuizen en op poten zetten. Daarvoor studeerde hij bachelor facilitair management bij Odisee in Brussel. Hij deed zijn stage in het AZ Delta in Roeselare en Thermote en Vanhalst in Waregem. Martijn is een ondernemende figuur, net als zijn vriendin Cato Koslowski, die hij tijdens zijn studies leerde kennen. Zij runt haar eigen lingeriebedrijf Cato Essential.



Is de West-Vlaamse Martijn de gedroomde Mol? "Ik ben er toe in staat, ja."
Een select groepje journalisten kon al een fragment van zijn auditie én de eerste aflevering bekijken en daaruit blijkt dat hij een winnaarstype is maar toch ook een teamspeler, twee sterktes die goed zijn in een programma als De Mol. Het type dat sociaal is, snel op scherp staat en tegelijkertijd ook de kalmte kan bewaren. Een gadgetfreak ook, zo bleek uit een fragment van zijn auditie. "Die gasten die zo'n unboxingvideo's bekijken online? Ik ben daar één van." (lacht) Verder is Martijn verzot op auto's én is een fanatieke supporter van Zulte Waregem.

DELEN
Ik zou geen goede mol zijn omdat ze het zouden zien aan mijn gezicht
Martijn is ook van het sportieve type. In het verleden voetbalde hij bij SC Wielsbeke, terwijl zijn broer het mooi weer maakte bij SK Beveren-Leie. Toch gaat zijn voorkeur naar het tennis. Zo is hij al sinds 2005 verbonden aan tennisclub Waregem Gaver. Sinds 2012 is hij gediplomeerd tennisleraar bij Puur Sport Waregem, dat de jeugdwerking van tennisclub Waregem Gaver omhelst.

Is de West-Vlaamse Martijn de gedroomde Mol? "Ik ben er toe in staat, ja."
Aan inzet zal het duidelijk niet liggen tijdens het programma, maar hoever hij raakt, komen we pas vanaf zondag 10 maart te weten. Opvallend: voor het eerst in de geschiedenis van de reeks, begint het avontuur zonder mol. Hoe de programmamakers dat aanpakken, zien we in de eerste aflevering. En natuurlijk de vraag die op ieders lippen brandt: kan Martijn De Mol zijn? "Ja en nee", zo zegt hij zelf. "Ik zou een goede mol zijn omdat ik er toe in staat ben en de overtuigingskracht heb om mensen rond mijn vinger te draaien. Ik zou géén goede mol zijn omdat mensen het zouden zien aan mijn gelaatsuitdrukking, ik durf al wel eens een vapeurke te krijgen." (grijnst)
Gebruikersavatar

WalkingDead02 mar 2019, 14:26

 73
Ben verwonderd dat enkele journalisten de eerste aflevering al mochten bekijken :o
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2019, 14:37

 8153
WalkingDead schreef:Ben verwonderd dat enkele journalisten de eerste aflevering al mochten bekijken :o
Ben niet zo verwonderd dat ze die mochten bekijken, wel dat ze die nu al mochten bekijken.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2019, 15:49

 3423  Yens
Al blijkt uit de eerste beelden die de pers al te zien kreeg de 23-jarige kandidaat ook een kleurrijk figuur.
Betwijfel of dit wil zeggen dat ze al de eerste aflevering gezien hebben. Misschien een stukje ervan.
Gebruikersavatar

commisaris Witse02 mar 2019, 17:54

 260
Één van deze tien is DE MOL door MARK COENEGRACHT HLN van vandaag 2 maart 2019

VIER
"Ik vertrouw Eva niet" tot "Joeri ziet er een goede leugenaar uit." Het gokken kan weer beginnen, want VIER maakt de 10 kandidaten van 'De Mol' bekend. De 'molloten' krijgen het dit jaar echter nog wat moeilijker, want de mol wordt pas tijdens de eerste aflevering, op 10 maart, aangeduid.

Vorige week raakte al bekend dat Gilles De Coster en zijn team naar Vietnam waren getrokken zonder op voorhand een mol aan te duiden. De makers van 'De Mol', een ploegje freaks dat in een afgeschermd kantoorcomplex binnen Woestijnvis aan het VIER-programma werkt, bedachten die verrassende keuze enkele maanden geleden al.

De aanpassing moet voor meer verwarring zorgen, want vorig jaar kwamen veel mollenjagers en enkele kandidaten - onder wie finalist Bahador en winnaar Lloyd - pastoor Pieter meteen op het spoor. Wat anderen echter voor onmogelijk hielden, bleek uiteindelijk toch te kloppen: de priester had gelogen...

Gouden tip
Pas tijdens de eerste opnamedag in Vietnam krijgen de tien kandidaten, opnieuw vijf mannen en vijf vrouwen, te horen dat de saboteur nog niet aangeduid werd en dus ook onvoorbereid aan het spel start. Daardoor zou het weleens kunnen dat alle kandidaten nu om ter hardst gaan mollen. Een gouden tip: de mol is doorgaans een deelnemer die in de eerste aflevering, op zondag 10 maart, amper opvalt.

Kaat Van Steen (22)
Studente kinesitherapie uit Zoersel
Heeft een vriend, geen kinderen
Hobby's: dromenvangers en T-shirts maken
Goeie mol? "Ik kan mensen meetrekken in een verhaal en ik kan ook goed liegen."
Slechte mol? "Ik ben best een flapuit en zou bepaalde dingen te opvallend doen."

EVA Brijs (28)
Advocate uit Hoboken
Heeft een vriend, geen kinderen
Hobby's: lopen, dansen en naar trash-tv kijken
Goeie mol? "Veel mensen zouden me onderschatten, terwijl ik meer berekend ben dan ik overkom."
Slechte mol? "Ik zou heel zenuwachtig zijn en moeite hebben met de eenzaamheid van de rol."

Elisabet
Haesevoets (33)
Spoedarts AZ Heilige Familie Reet uit Edegem
Gehuwd, heeft twee zoontjes
Hobby's: piano spelen en recreatief sporten met vriendinnen
Goeie mol? "Ik ben het gewend om in team te werken en ben daardoor in staat om mensen te manipuleren."
Slechte mol? "Ik ben niet goed in liegen en doe dat ook niet vaak."

Liesbeth De Pillecyn (41)
HR-consulente uit Oostakker
Weduwe, heeft twee zoontjes
Hobby's: wandelen, lezen, films kijken, reizen, zwemmen, klimmen en fietsen
Goeie mol? "Ik kan heel goed liegen, kom met iedereen overeen en ga geen uitdaging uit de weg."
Slechte mol? "Ik ben impulsief en reageer te vaak vanuit de buik, in plaats van met mijn hoofd."

Ingrid Coucke (46)
Verdeler van rolluiken uit Westmalle
Gehuwd, heeft twee zonen
Hobby's: skiën, lezen, schilderen en knutselen
Goeie mol? "Niemand verwacht dat ik een goeie mol zou kunnen zijn."
Slechte mol? "Ik ben bang dat ik mezelf zou verspreken op een cruciaal moment."

Martijn Loosvelt (23)
Facility assistant uit Ooigem (Wielsbeke)
Heeft een vriendin, geen kinderen
Hobby's: competitietennis, fanatieke supporter van Zulte Waregem en geïnteresseerd in auto's
Goeie mol? "Ik heb de overtuigingskracht om mensen rond mijn vinger te draaien."
Slechte mol? "Mensen zouden het aan mijn gelaatsuitdrukking zien als ik zou mollen. Ik durf weleens een vapeurke te krijgen."

Joeri Loos (32)
Ploegbaas uit Peer
Heeft een vriendin, twee dochtertjes
Hobby's: voetbal, trompet en toneel
Goeie mol? "Ik ben van alle markten thuis en vrij sociaal. En ik zou mijn mensenkennis goed gebruiken."
Slechte mol? "Ik zou moeite hebben met iets niet goed te doen. Ik ben een beetje een strever."

Bas Moeyaert (32)
Headhunter en weddingplanner uit Sint-Gillis (Brussel)
Vrijgezel
Hobby's: fitness, citytrips, theater en geocaching
Goeie mol? "Ik kan snel het vertrouwen van mensen winnen. Ik heb spelletjes tussen mensen vaak door en kan er dus ook op inspelen."
Slechte mol? "Ik reageer vaak heel impulsief en spontaan, niet zo beredeneerd."

Axel Pailler (40)
Piloot uit Kapellen
Heeft een vriendin, geen kinderen
Hobby's: theater, koken, tennissen, reizen en tuinieren
Goeie mol? "Ik ben iemand die de boel een beetje kan manipuleren en goed met druk om kan."
Slechte mol? "Ik ben soms te impulsief en te slordig. En de mol mag niet te veel steken laten vallen."

Bruno Hacour (54)
Businessmanager uit Outgaarden (Hoegaarden)
Gehuwd, heeft een dochter en een zoon
Hobby's: fietsen, lopen en salsa dansen
Goeie mol? "Ik zou dat schitterend doen. Ik denk dat ik vrij goed kan liegen."
Slechte mol? "Ze zouden thuis merken dat ik lieg. Anderen niet. Maar thuis wel."
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2019, 20:50

 3423  Yens
Wat ik heel straf vind van het artikel hierboven, is dat ze bij Het Laatste Nieuws de achternamen van de kandidaten al weten... Dat is toch nergens gepubliceerd geweest op de site van Vier of eender welk kanaal dat ze gebruiken (voor zover ik het kan beoordelen).
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mar 2019, 20:59

 2354  Uma
Jansen schreef:Wat ik heel straf vind van het artikel hierboven, is dat ze bij Het Laatste Nieuws de achternamen van de kandidaten al weten... Dat is toch nergens gepubliceerd geweest op de site van Vier of eender welk kanaal dat ze gebruiken (voor zover ik het kan beoordelen).
Viel me ook op!
Geen idee hoe ze er aan komen.....
Gebruikersavatar

WalkingDead03 mar 2019, 16:44

 73
Jansen schreef:Betwijfel of dit wil zeggen dat ze al de eerste aflevering gezien hebben. Misschien een stukje ervan.
"Een select groepje journalisten kon al een fragment van zijn auditie én de eerste aflevering bekijken"
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2019, 17:15

 2354  Uma
WalkingDead schreef:"Een select groepje journalisten kon al een fragment van zijn auditie én de eerste aflevering bekijken"
het is nog altijd de pers hé..... ik zou het niet meteen geloven. Waarom zou de redactie van De Mol de beelden aan journalisten zien?
Als ze dat aan een paar mensen zoals oud-presentator Michiel Devlieger, of andere oud-mollen/kandidaten, in ieder geval aan vertrouwelijke mensen laten zien begrijp ik dat. Maar aan journalisten? Ik denk het niet.
Gebruikersavatar

WalkingDead03 mar 2019, 18:11

 73
Benoemde journalisten zijn nu wel gebonden aan regels. In dat opzicht is het handig dat ze 10 maart direct na de aflevering een artikel online kunnen gooien, in de hoop nog meer kijkers voor aflevering 2 te trekken. Aangezien er in de eerste aflevering nog niet gemold zal worden (veronderstel ik). Win-win situatie.

Al ga ik mezelf verbeteren, de zin kan ook geïnterpreteerd worden als:
Een select groepje journalisten kon al een fragment van zijn auditie én [EEN FRAGMENT VAN] de eerste aflevering bekijken.

Lijkt me inderdaad logischer, kijkers genoeg, een artikel schrijven duurt niet zo lang, en weinig nut om slechts 1 aflevering te laten zien lijkt me.

Nuja maakt weinig verschil voor ons, nog een weekje wachten!
Gebruikersavatar

Heinz06 mar 2019, 16:14

Forum veteraan  427  Uma
Humo sprak met Gilles, Eline en Pieter!

In spoilertags vanwege grote scans:
SPOILER
Het vuiltje op de scanner zal ik de volgende keer verwijderen. Sorry Gilles! 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27