Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2019, 23:20

 2834  Uma
‘Ik had het voordeel dat hij twee vrijstellingen had gekregen. Hij heeft dus twee keer de vragenlijst niét ingevuld. Omdat sommige vragen terugkwamen, kon ik die dus sneller invullen.’
Interessante insteek! Ik had er nog nooit op die manier over gedacht, maar het kan dus ook een voordeel zijn om géén vrijstelling te hebben...
Gillesisemol hoeft ook op niets te rekenen, al vind ik haar heel sympathiek.
Aaaaah ahahahahahaa 😃 Good one, Gillesisdemol! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Gillesisdemol05 mei 2019, 23:23

 373
Dju, typfoutje uit enthousiasme 😂 Ik ga een uiltje knappen, tot morgen.
Gebruikersavatar

Mola Lisa06 mei 2019, 10:27

 328  Uma
Even deze link posten :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190506_04378990

Veel van wat er te lezen is hebben we al ergens anders gelezen maar in het filmfragment/interview zegt Elisabet dat Kaat ook bij haar als mol is uitgekomen omdat Kaat alles op Eva had gezet en dan de vragen en antwoorden kon linken aan Elisabet. Dan zal het toch aan Kaat haar concentratie gelegen hebben dat ze er uit ging.
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2019, 11:43

 2834  Uma
Dju zeg. Jammer dat Kaat dan toch niet langer is kunnen blijven. Dus zij zat op het juiste spoor, maar toch bleef Joeri er langer in terwijl blijkbaar enkel Axel zeker was dat Elisabet de Mol was.. Er zat voor haar meer in dus. Nu ja, mooi parcours afgelegd toch.
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2019, 12:05

 3423  Yens
Cedric schreef:Dju zeg. Jammer dat Kaat dan toch niet langer is kunnen blijven. Dus zij zat op het juiste spoor, maar toch bleef Joeri er langer in terwijl blijkbaar enkel Axel zeker was dat Elisabet de Mol was.. Er zat voor haar meer in dus. Nu ja, mooi parcours afgelegd toch.
Dan kan het toch bijna niet anders dat Joeri ook op haar spoor zat. Dan is "de hint" die hij geeft in het interview in CDM vorige week, naar "de mol zijn schoenen" door mij (en waarschijnlijk nog anderen) verkeerd geïnterpreteerd is en slaat het dan toch op het geslacht van het woord "de mol". Anders is het toch volledig onbegrijpelijk waarom Joeri er in blijft en Kaat niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2019, 12:28

 8153
Gillesisdemol schreef:Gillesisemol hoeft ook op niets te rekenen.
😂 😂 😂 😂 😂
Hij weet jou nochtans wonen. Elke keer als hij overvliegt wuift hij. Maar jij zwaait nooit terug. Geen wonder dat er dan geen traktatie af kan 😛
Gebruikersavatar

Davy06 mei 2019, 13:00

Site Admin  1167  Uma
Voor wie het nog niet gelezen heeft op de homepage 🙂

De Mol is ontmaskerd
"Je voelt je achtervolgd. Er wordt op je gejaagd"

➡️ https://www.wieisdemol.be/nieuws/103/de ... ontmaskerd

Afbeelding

De Mol is ontmaskerd. Na weken speuren weten we eindelijk welke deelnemer dit jaar in Vietnam tot Mol werd gebombardeerd: Elisabet! Zij kreeg in aflevering 1 de hoofdrol toevertrouwd, en moest sindsdien de groep niet meer helpen bij de opdrachten maar tegenwerken om de groepspot zo laag mogelijk te houden.

Meer lezen
Gebruikersavatar

Mola Lisa06 mei 2019, 13:10

 328  Uma
Uit Het Nieuwsblad van 06/05/2019

Aan mooie momenten geen gebrek tijdens de finale van De mol. Elisabet bleek niet alleen de mol te zijn, ze bleek ook nog eens over een paar fantastische stembanden te beschikken. Qua zang liep Axel dan weer tegen zijn beperkingen aan, maar hij ging wel met het prijzengeld lopen. Elisabet heeft wel iets goed te maken in Limburg, vermoeden we.

1. Axel laat zijn “werkpuntje” zien

Toen we Axel vorige week in de aanloop naar de finale vroegen wat hem was opgevallen toen hij naar zichzelf keek in het programma, zei hij twee dingen: “Ik moet op mijn taalgebruik letten, want ik vloek te veel”. En: “Mijn buikje, daar moet ik dringend iets aan doen”. Zondagavond kreeg Vlaanderen dat “werkpuntje” van Axel nog eens goed te zien, toen hij zich klaarmaakte voor de meest bizarre massage die hij ooit in zijn leven zal krijgen. Als het een troost kan zijn: er zijn vrouwen di e zo’n buikje schattig vinden.

Afbeelding
Axel en zijn buikje: hij wil er werk van maken

2. Elisabet kan zó naar ‘The voice’

Dat Elisabet een vrouw van vele talenten is, werd in de finale nog eens duidelijk. De spoedarts zette in de karaokebar loepzuivere versies neer van Hit me baby one more time van Britney Spears en van Angels van Robin Williams. Mooi om te zien ook hoe vlotjes Elisabet de titels van de liedjes uitbeeldde: bij Hit me baby one more time gaf ze een mep in het luchtledige en maakte ze het cijfer één met haar wijsvinger, bij Angels maakte ze het cirkeltje van een aureool boven haar hoofd en met wapperende handjes beeldde ze vleugeltjes uit. Op de spoeddienst van Elisabet zijn ze nú al een karaokeavond aan het voorbereiden.

Afbeelding
Elisabet maakt een cirkeltje boven haar hoofd: mooie hint naar het liedje Angels

Elisabet maakt een cirkeltje boven haar hoofd: mooie hint naar het liedje Angels
Afbeelding
Elisabet beeldt de vleugels van een engeltje uit.

3. Zó mooi kan ‘De mol’ dus zijn

Na de proef met de karaoke die duizend euro opleverde, mochten de drie finalisten nog één keer voor de lol samen een liedje zingen. Dat werd het voor De mol heel toepasselijke nummer Would i lie to you van Charles & Eddie. Tijdens het liedje kregen Bas, Axel en Elisabet opbeurende boodschappen van het thuisfront te zien, die uiteraard tot traantjes leidden. Het leverde een prachtig beeld op: het trio dat met natte oogjes een samenzang deed, met de microfoon ter hoogte van het borstbeen van Axel, die met zijn dubbele meter hoog boven Bas en Elisabet uittorende.

Afbeelding
De drie finalisten zingen karaoke. De microfoon komt niet in de buurt van de mond van Axel, wat gelet op zijn zangtalent niet zo erg is.


4. ‘De mol’ is nu ook een videospel. En een film

De makers van De mol hebben hun ogen niet in hun zakken zitten. Tijdens een razend spannende proef moesten de drie finalisten in een verlaten gebouw kokers met geld zien te bemachtigen zonder betrapt te worden door twee spiedende drones. Daarmee leek De mol wel een computerspel, waarin heel vaak in sluipmodus moet gewerkt worden. De scène waarin Axel en Elisabet door een wirwar van rode draden moesten sluipen, is ook een knipoog naar videospelletjes en films waarin iemand een beveiligingssysteem met laserstralen moet zien te omzeilen. Dat was onder meer te zien met Catherine Zeta-Jones in de film Entrapment en met Tom Cruise in de film Ocean’s twelve.

Afbeelding
Axel (l.) en Elisabet tussen de rode draden. In de films doen ze dat met laser

5. Elisabet heeft iets goed te maken in Limburg

Altijd een mooi moment in De mol: de identiteit van de mol die onthuld wordt. Elisabet kwam door de rook gestapt, waarop ze felicitaties kreeg van winnaar Axel en presentator Gilles De Coster. “Ik ben wel een beetje fier”, zei ze. Waarop Axel: “Ik ben ook fier op u, echt wel. En heel Limburg nu ook hè.” Elisabet keek hem lachend aan en zei corrigerend: “Ik woon in Antwerpen.” Axel wist duidelijk dat Elisabet afkomstig is van Hasselt. Ook al woont ze nu in Edegem, je Limburgse roots zweer je niet zomaar af


Afbeelding
Axel feliciteert Elisabet. En heel Limburg.
Afbeelding
Elisabet zet nog even de puntjes op de i




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ANDER TOPIC



Jansen schreef:
Dan kan het toch bijna niet anders dat Joeri ook op haar spoor zat. Dan is "de hint" die hij geeft in het interview in CDM vorige week, naar "de mol zijn schoenen" door mij (en waarschijnlijk nog anderen) verkeerd geïnterpreteerd is en slaat het dan toch op het geslacht van het woord "de mol". Anders is het toch volledig onbegrijpelijk waarom Joeri er in blijft en Kaat niet.

Ik weet dat in de Antwerpse Kempen ze het niet zo nauw nemen als het op seksen aankomt. Mijn schoonmoeder zou dus als ze over de schoenen van mijn dochter spreekt zeggen "zijn schoenen". Misschien is dat in de Limburgse Kempen ook zo ?
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2019, 15:13

 3423  Yens
Mola Lisa schreef:5. Elisabet heeft iets goed te maken in Limburg

Altijd een mooi moment in De mol: de identiteit van de mol die onthuld wordt. Elisabet kwam door de rook gestapt, waarop ze felicitaties kreeg van winnaar Axel en presentator Gilles De Coster. “Ik ben wel een beetje fier”, zei ze. Waarop Axel: “Ik ben ook fier op u, echt wel. En heel Limburg nu ook hè.” Elisabet keek hem lachend aan en zei corrigerend: “Ik woon in Antwerpen.” Axel wist duidelijk dat Elisabet afkomstig is van Hasselt. Ook al woont ze nu in Edegem, je Limburgse roots zweer je niet zomaar af.
Ge moogt gerust zijn. Ik was heel verontwaardigd toen ze dat zei... Ik heb zelf in zowel de provincie Antwerpen als in Vlaams-Brabant gewoond (telkens omwille van mijn werk, zoals Elisabet :x ) en zelfs jarenlang in het buitenland, maar ik heb nooit mijn Limburgse roots verloochend 😉. Dat is trouwens ook niet mogelijk, zelfs na jarenlang verblijf buiten Limburg, geraak je het accent toch niet kwijt. En 11 jaar geleden ben ik teruggekeerd naar "de heimat" 😉.
Mola Lisa schreef: Ik weet dat in de Antwerpse Kempen ze het niet zo nauw nemen als het op seksen aankomt. Mijn schoonmoeder zou dus als ze over de schoenen van mijn dochter spreekt zeggen "zijn schoenen". Misschien is dat in de Limburgse Kempen ook zo ?
Kan best zijn en Peer kan je inderdaad tot de Limburgse Kempen rekenen 🙂.
Gebruikersavatar

Klaartje06 mei 2019, 15:45

 2245  Uma
Mwa, die ene kleine "uitschuiver" vergeef ik haar. Het is ook niet zo bedoeld, denk ik. Het is niet omdat ze zegt dat ze nu in Antwerpen woont dat ze daarmee haar roots verloochent. Haar man is volgens mij wel een geboren Antwerpenaar (dat hoorde ik precies toch aan zijn accent), dus Elisabet zal ook wel veel familie in Antwerpen hebben. Ze wou die mensen niet tekort doen.

Maar ja, als Limburgse is het onmogelijk om je roots te ontkennen. Ik ben ook geboren in Limburg, maar heb jarenlang in het Leuvense gewoond en gewerkt. En dan ga je ook automatisch het lokale accent overnemen. Als mensen mij toen tegenkwamen, dachten ze echt dat ik een Leuvense was aan mijn taal te horen. Maar sinds een aantal jaren ben ik terug verhuisd naar Limburg en nu spreek ik weer met hetzelfde accent van toen ik klein was.

Michaël heeft zijn meisje dan wel uit Limburg gekregen, maar hij gaat Limburg nooit uit zijn meisje krijgen. Dat merk je ook eenvoudig weg nog helemaal aan Elisabets taal qua accent en woordkeuze. Ze blijft een Limburgse, ook al zal ze de rest van haar leven in Antwerpen wonen en werken. Ze is namelijk zoals vele vrouwen uit Limburg: vlot, sympathiek, goedlachs, vriendelijk, aangenaam in de omgang, intelligent en op de koop toe nog eens heel knap en aantrekkelijk. Zeg maar gerust dat Michaël een uitstekende keuze heeft gemaakt om deze geboren Hasseltse tot zijn echtgenote te maken!
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2019, 16:15

 3423  Yens
Klaartje schreef:Michaël heeft zijn meisje dan wel uit Limburg gekregen, maar hij gaat Limburg nooit uit zijn meisje krijgen. Dat merk je ook eenvoudig weg nog helemaal aan Elisabets taal qua accent en woordkeuze. Ze blijft een Limburgse, ook al zal ze de rest van haar leven in Antwerpen wonen en werken. Ze is namelijk zoals vele vrouwen uit Limburg: vlot, sympathiek, goedlachs, vriendelijk, aangenaam in de omgang, intelligent en op de koop toe nog eens heel knap en aantrekkelijk. Zeg maar gerust dat Michaël een uitstekende keuze heeft gemaakt om deze geboren Hasseltse tot zijn echtgenote te maken!
Zeker, het accent is onmiskenbaar en ze is buiten kijf een zeer intelligente en aantrekkelijke vrouw! En Michaël ziet er ook wel een lieve man uit 😉.
Gebruikersavatar

Davy10 mei 2019, 17:07

Site Admin  1167  Uma
Waarschijnlijk mijn laatste nieuwsitem voor dit seizoen :|
Nog wat interessante info van GDC in aanloop naar de allerlaatste aflevering.

Het seizoen loopt op zijn einde
"De Mol was dit jaar op een ander niveau te zoeken"

➡️ https://www.wieisdemol.be/nieuws/107/he ... zijn-einde

Afbeelding

Wie is De Mol? De vraag die ons 9 weken lang in de ban hield werd afgelopen zondag beantwoord. Bijna 1.250.000 Vlamingen zagen Elisabet langzaam doorheen de rook verschijnen, en keken De Mol eindelijk recht in de ogen. De ontknoping van alweer een schitterende reeks waar ook presentator Gilles De Coster trots op terugkijkt.

Meer lezen
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 27