Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2019, 11:44

 2245  Uma
Ah, de konijntjes komen nog terug! Hun rol is nog niet uitgespeeld, lees ik hierboven in het dagboek van GDC in Dag Allemaal! 🙂
Gebruikersavatar

salb30 mar 2019, 14:18

 352  Sven
Het Belang van Limburg 30/03

MOLWATCHTER CHANNY: “Om zo’n emoties te faken, moet je verdomd goed kunnen liegen”

Tunnelvisie bezorgde Channy de Windt (27) uit Hechtel vorig jaar een rood scherm in Mexico. Dit seizoen speurt ze met open vizier naar de mol in Vietnam.

Afbeelding

Bij ‘De Mol’ houden ze precies van opdrachten met dieren.
“Vorig jaar had ik het al niet zo op de kippen, maar ik was toch blij dat ik niet bij een vogelspin moest slapen. Dit was een opdracht die wij op voorhand hebben mogen testen, maar dan met steppen. Ik vond dat de kandidaten weinig teamspirit toonden tijdens het roeien en pinda’s pellen, vooral Martijn en Elisabet. Ze hebben daar veel kansen laten liggen. Als ik de mol zou zijn, zou ik wel zorgen dat ik in dat team zat. De roeiers bepaalden immers het geldbedrag tijdens hun eigen opdracht en bij de vechtopdracht. Bij dat laatste nam Axel veel risico. Ik vond het zeer raar toen hij voorstelde om op het einde toch twee keer op de gong te tikken ‘om hen een goed gevoel te geven’. Elisabet drong haar mening ook erg op en sprong nogal snel bij Axel op de kar.”

Eva kreeg een rood scherm.
“Ik was verbaasd dat het rode scherm als eerste kwam en vond het ook wat raar dat Eva meteen naar haar geluidskastje greep. Aan de andere kant toonde ze volgens mij oprechte emotie toen ze hoorde dat ze toch mocht blijven. Zoiets kan je niet faken. Of je moet echt verdomd goed kunnen acteren. Vorige aflevering hebben de kandidaten geen enkele nacht alleen geslapen, dus briefen zat er dan niet in. Als Eva de mol zou zijn, zou dit wel de ideale gelegenheid zijn om haar eens uitgebreid in te lichten. De mol kan ook gemakkelijk de test het snelst invullen. Maar toch heb ik Eva eerder uitgesloten als mol.”

Heb je er nog uitgesloten?
“Ingrid en Kaat. Bas heb ik niet geschrapt, maar hij is toch wat minder verdacht. Toen ze de sleutel onder de steen moesten uithalen, lag het er iets te dik op dat hij tijd aan het rekken was. Hij heeft toegegeven dat hij soms kan doen alsof hij simpel is en dat was hier precies het geval. Het leek eerder een tactiek om verdacht over te komen.”

Jij ging er als tweede uit. Zondag zitten we aan aflevering vier en de tweede kandidaat moet nog afvallen.
“Ja, die mag precies langer meedraaien. Bij mijn eliminatie hoopte ik stiekem dat Gilles zou zeggen dat ik niet naar huis moest, maar helaas. (lacht) Dat wil natuurlijk wel zeggen dat er waarschijnlijk meerdere kandidaten in één aflevering zullen moeten afvallen.” (nco)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2019, 15:41

 8153
Channy is toch een schatteke he. Jammer dat ze er zo snel uit lag.

Klaartje schreef:Ah, de konijntjes komen nog terug! Hun rol is nog niet uitgespeeld, lees ik hierboven in het dagboek van GDC in Dag Allemaal! 🙂
Wat had je dan gedacht? Ze moeten de konijntjes nog in het vizier krijgen he! Ik hoop alleen dat dat alleen figuurlijk is en ze niet de trekker moeten overhalen om dan later konijn met pruimen te eten (en Axel alleen maar lijst want hij lust geen konijn).
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2019, 22:28

Site Admin  1167  Uma
De Mol maakt nieuwe slachtoffers
Hier eindigt voor hen het avontuur

➡️ https://www.wieisdemol.be/nieuws/91/de- ... achtoffers

Afbeelding

Vanavond kregen we het vervolg van de cliffhanger waarmee de aflevering van vorige week eindigde.
In de vooruitblik naar de aflevering van vanavond zagen we al dat de beruchte verfbom opnieuw haar intrede zou doen in De Mol.
En stiekem zaten we allemaal toch wat te wachten op de ontknoping daarvan.

Meer lezen
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 apr 2019, 21:52

 767  Yens
Iemand die aan het artikel van Humo met de makers van 'De Mol' kan. Het zijn toch altijd wel leuke artikels met een kijke achter de schermen en in de voorbereiding van het programma.
Gebruikersavatar

salb02 apr 2019, 08:28

 352  Sven
Dag Allemaal 02/04

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje03 apr 2019, 14:29

 2245  Uma
In het Humo-artikel lezen we toch interessante zaken. Bvb dat de uiteindelijk gekozen mol de beste leugenaar was in de test (in die opdracht met de schermpjes dus vermoed ik dat ze bedoelen). Hun voorkeur-mol loog daar blijkbaar slechter dan de kandidaat die uiteindelijk de Mol werd.

Ook dat ze wel degelijk100 procent zeker zijn dat niemand de stemvervorming kan "terugdraaien" om te horen wie er spreekt in de dagboeken van de Mol en dat het wel degelijk de mol zelf is die je hoort.

En ook dat ze voorzichtig zijn met verbergen van hints, dat doet me vermoeden dat alles wat tot nog toe gevonden is aan verborgen hints, ofwel toeval is, ofwel gewoon fout. Dus er zullen niet veel hints verstopt worden en de weinige die ze erin gestoken hebben zullen zeer moeilijk te vinden zijn, maar wel te vinden als je naar de afleveringen kijkt en juist analyseert.
Gebruikersavatar

geertn44403 apr 2019, 14:37

 236
>> In het Humo-artikel lezen we toch interessante zaken. Bvb dat de uiteindelijk gekozen mol de beste leugenaar was in de test (in die opdracht met de schermpjes dus vermoed ik dat ze bedoelen). Hun voorkeur-mol loog daar blijkbaar slechter dan de kandidaat die uiteindelijk de Mol werd.

Dat had ik al vermoed. Maar het gevolg daarvan is dat Gilles dus vragen op de kandidaten heeft afgevuurd, waarop de mol MOEST liegen. OF de kandidaten hebben ergens anders off-screen een leugentest moeten doen. Dat jongleren of die konijnen kan ook al als test gezien worden.

Sommige vragen waren dit niet echt. Zoals: ben je zenuwachtig ? Is dit je pokerface ? Ben je teleurgesteld ?

Daarom ga ik mijn lijstje met vragen toch nog maar eens besturen 🙂

Sommige kandidaten kregen vragen als:
- Ben je net zoals de andere deelnemers gewoon een kandidaat ? haha, dat is interessant, hierop moet een mol liegen
Gebruikersavatar

Cedric03 apr 2019, 14:39

 2834  Uma
Merci om te delen! Die artikels met de makers vind ik veruit het interessants.

Een conclusie die ik eruit haal voor mezelf: Geen probleem dat ik het 'verborgen hints'-gedeelte grotendeels negeer dit seizoen 😃

Verder wat andere dingen die ik eruit haal en die Klaartje nog niet noemde:
- De theorie van Jos.Jansen over dat de gekozen Mol zijn/haar rol heeft geweigerd, die mag de vuilbak in. Ik citeer: "Gelukkig heeft de mol meteen toegehapt, zoals we hoopten".
- Er wordt al gewerkt aan een volgend seizoen, maar dat zal niet per se volgend jaar uitgezonden worden.

En over het feit dat de Mol gekozen werd uit het liegen bij de test.. Daar heb ik toch vragen bij.. Wat is dan liegen?
GeertN444 had de vragen opgelijst:
SPOILER
Erg veel vragen waarop je opvallend kan liegen, lees ik toch niet. Veel te veel vragen zijn subjectief vind ik. Iets als "Zou jij een goede mol zijn" is toch een vraag waarvan je moeilijk kan gaan oordelen of de kandidaat daarover aan het liegen is. Of hij/zij nu ja of neen antwoordt, dat antwoord is voor die persoon misschien de waarheid en voor de productie een leugen. Hetzelfde met de vraag "ben je nerveus", want het is niet omdat iemand nerveus overkomt dat hij/zij het ook is.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 27