Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 feb 2019, 16:11

 328  Uma
Volgens presentator Gilles De Coster was de ingreep een sprong in het onbekende: “Een programma als De mol moeten blijven verrassen, dat zijn we aan onszelf verplicht. Daarom starten we zonder mol. Het was een risico, maar het maakt het extra spannend.”

In tegenstelling tot andere jaren kon Woestijnvis de mol niet wekenlang briefen over het programma en de mogelijkheden tot sabotage. “Dat konden we pas doen na die proef in de eerste aflevering. We hebben andere manieren moeten bedenken om de mol informatie te bezorgen.”

De geruchten dat er dit jaar meerdere mollen zouden zijn of dat er ex-kandidaten zouden opduiken, mogen bij dezen de prullenmand in. De mol telt nog steeds tien kandidaten, onder wie één mol.

het nieuwsblad
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 feb 2019, 16:21

 328  Uma
Een grote verrassing voor de vele fans van ‘De Mol’, de jaarlijkse televisiespeurtocht naar de verrader die het spel saboteert. De tien kandidaten van dit jaar zijn blijkbaar naar Vietnam vertrokken zonder een echte mol. Die werd pas ter plaatse tijdens de eerste uitzending aangeduid, na een mentale en fysieke allesbepalende proef. ‘De Mol’ start op VIER op zondag 10 maart om 20 uur.
Vlaanderen kon de voorbije dagen niet naast de slogan ‘De Mol weet niks’ kijken. Op grote reclameborden, op een banner in de lucht, op flyers. En zopas maakte presentator/gastheer Gilles De Coster bekend dat de nieuwe Mol-zoektocht op zondag 10 maart van start gaat... zonder een échte Mol. Die zal blijkbaar pas tijdens het verloop van de eerste aflevering worden aangeduid. Hij of zij - er zijn weer evenveel mannen als vrouwen - zal dus compleet onvoorbereid aan zijn job als saboteur moeten beginnen. En zal ook bij winst geen aanspraak kunnen maken op de mooie geldprijs. Vorig jaar won Lloyd Vermeulen nog 27.665 euro, al ging mol Pieter toen wel met alle aandacht lopen.

“Uit het filmpje dat we om 16 uur hebben gelanceerd, blijkt dat we op 10 maart van start gaan op VIER, maar veel belangrijker, dat we zonder echte mol aan ‘De Mol’ beginnen”, maakt Gilles De Coster duidelijk. “Dat is nooit eerder gebeurd. We zijn met tien kandidaten vertrokken, maar in tegenstelling tot vorige jaren, waar de Mol steevast vooraf werd aangeduid en volledig werd voorbereid, wordt de Mol nu pas tijdens de eerste aflevering gekozen. De kijker thuis gaat dat proces dus volledig kunnen volgen. Uiteraard gaan we niet verklappen wie wij uiteindelijk hebben aangeduid, we willen het plezier niet vergallen zou er geen plezier meer aan zijn hé. Maar de verrassing, de ontsteltenis bij de kandidaten, de ontreddering... die zal wel helemaal in de aflevering te zien zijn.”

’Waarom die verandering? We proberen ieder jaar opnieuw te verrassen en de kijker op het verkeerde been te zetten. Niet dat we dwangmatig iets nieuws willen introduceren, maar doen wat niemand verwacht, willen we wel koesteren. Het idee om zonder mol te vertrekken, vonden we echt straf. En neen, het heeft niets te maken met het feit dat vorig jaar zeker drie kandidaten al snel Pieter als mol hadden aangeduid. Pieter was een voortreffelijke mol. We wilden dit jaar gewoon verrassend openen, met als extraatje dat de kijker bij aanvang voor het eerst meer weet dan de kandidaten. Doorgaans hink je als kijker achterop;u is er voorkennis.”

Technische hulpmiddelen
“Ik kan je zeggen dat de keuze om zonder mol te vertrekken verregaande gevolgen heeft gehad, vooral voor de speler die plots werd gebombardeerd tot mol. Vandaar de slogan van onze campagne: de mol weet niks, Jij weet niks, de ex-mollen weten niks. Het gevolg was dat we onze mol tijdens de opnames elke avond ter plaatse hebben moeten briefen. Voorgaande seizoenen kozen we de mol weken voor de opnames en zagen we hem of haar voor de start tientallen keren, bekeken we samen elke proef, gingen we na waar er eventueel kon gesaboteerd worden... Dat is nu dus allemaal niet gebeurd. Precies daarom hebben we een aantal speciale technische middelen ingezet om de Mol te informeren, maar daar kan ik verder niets over kwijt.”

“Ja, we hebben een risico genomen om met een totaal onvoorbereide Mol in Vietnam aan de slag te gaan, want we hebben met de redactie afgesproken om het spel correct te laten verlopen. Onze favoriete mol heeft dus niet gewonnen. Maar nu we al lang weer terug zijn, kan ik je melden dat het spel perfect is verlopen.”

Voorkennis
“De kijker heeft nu dus ook enige voorkennis. Als molzoeker zou ik zeker goed kijken naar mogelijke gedragswisselingen bij de kandidaten. Dat zou wel eens en goeie extra hint kunnen zijn.”

“Waarom we naar Vietnam zijn getrokken? Niet omdat het ver is. Het is wel een gevarieerd land waar je avontuur kan verwachten en waar je altijd in een zomers klimaat zit met lange dagen. Dat je de taal niet spreekt, de cultuur niet goed spreekt en het eten echt wel wat anders is, neem je erbij. Ik hou daar wel van’.

‘De Mol’ start op zondag 10 maart, om 20 uur.

HLN.be
Gebruikersavatar

yevo21 feb 2019, 16:22

 281  Uma
Hier komen artikels over De Mol.
Gebruikersavatar

Cedric21 feb 2019, 16:27

 2834  Uma
Laten we hier puur de artikels? Of mogen we ook reageren?

In het laatste geval: Toch maar rekening houden met het feit dat GDC zegt dat de uiteindelijke Mol niet de favoriete Mol was van de productie.. Waarschijnlijk krijgen we dus een Mol met een nieuw of niet zo mols profiel.
Gebruikersavatar

yevo21 feb 2019, 16:29

 281  Uma
Cedric schreef:Laten we hier puur de artikels? Of mogen we ook reageren?

In het laatste geval: Toch maar rekening houden met het feit dat GDC zegt dat de uiteindelijke Mol niet de favoriete Mol was van de productie.. Waarschijnlijk krijgen we dus een Mol met een nieuw of niet zo mols profiel.
Discussiëren mag zeker ook!
Gebruikersavatar

BeaVer21 feb 2019, 17:06

 1293  Uma
Cedric schreef:Laten we hier puur de artikels? Of mogen we ook reageren?

In het laatste geval: Toch maar rekening houden met het feit dat GDC zegt dat de uiteindelijke Mol niet de favoriete Mol was van de productie.. Waarschijnlijk krijgen we dus een Mol met een nieuw of niet zo mols profiel.
OF...
ze hebben 10 potentiële mollen bij elkaar gestoken en hadden ze gewoon een favoriet van die 10.
In dat geval denk ik dat het wel eens een interessant seizoen kan worden als je geen (niet verdenkbare) types hebt die meedoen zoals Annelies, Manuella of buschauffeur Marc.
Laatst gewijzigd door BeaVer op 21 feb 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric21 feb 2019, 17:10

 2834  Uma
beate.verheyde schreef:OF...
ze hebben 10 potentiële mollen bij elkaar gestoken en hadden ze gewoon een favoriet van die 10.
In dat geval denk ik dat het wel eens een interessant seizoen kan krijgen als je geen (niet verdenkbare) types hebt die meedoen zoals Annelies, Manuella of buschauffeur Marc.
Leuke theorie! Ik ben voorstander :p
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2019, 17:19

 3423  Yens
Cedric schreef:Leuke theorie! Ik ben voorstander :p
Lijkt me zeker mogelijk. Is ook de tendens de laatste jaren dat alle kandidaten "molstreken" hebben 🙂. Dus het zou wel eens heel moeilijk kunnen worden als ze expliciet gezocht hebben naar 10 kandidaten die aan het mol profiel voldoen 🙂.
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 feb 2019, 17:43

 2354  Uma
beate.verheyde schreef:OF...
ze hebben 10 potentiële mollen bij elkaar gestoken en hadden ze gewoon een favoriet van die 10.
In dat geval denk ik dat het wel eens een interessant seizoen kan worden als je geen (niet verdenkbare) types hebt die meedoen zoals Annelies, Manuella of buschauffeur Marc.
Dat dacht ik ook meteen.. Veel slimmer om alleen maar kandidaten te kiezen die dat zouden willen doen en ook goed zouden kunnen, zo was het seizoen al zeker niet verpest en krijg je niet het gevolg dat maar één iemand zich gaat inzetten in die ene proef of dat het niet opvalt.
Gebruikersavatar

marc.koenen21 feb 2019, 18:00

 122
Benieuwd of de kandidaten weten in de eerste afl of er geen mol is.Want dat zal het spel wel veranderen
Gebruikersavatar

SlickVic21 feb 2019, 18:09

 15
Alright dus in de eerste aflevering wordt De Mol gekozen. Hoe weten we niet. Maar in Nederland was dit met oud-mollen als jury en werd er geld mee bemoeit. Benieuwd hoe het hier gaat verlopen.

Wat wel zeer interessant is, is dat je goed het gedrag in de gaten moet houden voordat De Mol gekozen wordt.

De Mol wordt iedere avond gebriefd en dit door "technische middelen". (artikel)
Oortjes / gsm / e-mail / fax / postduif?

Het wordt weer een fantastisch seizoen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27