Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mar 2019, 10:25

 767  Yens
Vermoljoen schreef:Gaan we eigenlijk wel veel aan de eerste aflevering hebben als ze maar 1 opdracht erin doen waarin de Mol wordt bepaald en dat ze dan op het einde van de aflevering de Mol hebben gekozen?
Dan hoop ik toch op een eliminatie zodat we toch al meer weten...
Het wordt waarschijnlijk weer iets helemaal anders dan we gewoon zijn, die eerste aflevering. Ik zou het op zich wel een beetje oneerlijk vinden als er al een eliminatie zou volgen op het einde van de aflevering wanneer er amper opdrachten met een mol zijn geweest, als die er al zijn in de eerste aflevering. De eerste eliminatie is altijd al een beetje gokken en geluk hebben en dat zou dan nu nog meer zijn. Aan de reacties van de ex-kandidaten en bv's te horen op de site van VIER is het alleszins weer nog beter dan de vorige jaren. Ook reacties van gewone mensen op de sociale media die de eerste aflevering al mochten zien, zijn veelbelovend, dus ik denk dat we ons zeker niet gaan vervelen en we zien gewoon het moment waarop de mol 'gekozen' wordt eigenlijk, ookal zullen we natuurlijk nog niet weten wie.

Wat mij nog meer het gevoel geeft dat er nog geen eliminatie zal zijn in de eerste aflevering is dat er toch al een groot aantal mensen de aflevering mochten zien, nog voor ze op tv is. Terwijl dat toch iets is dat ze normaal altijd vermijden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2019, 10:29

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Wat mij nog meer het gevoel geeft dat er nog geen eliminatie zal zijn in de eerste aflevering is dat er toch al een groot aantal mensen de aflevering mochten zien, nog voor ze op tv i...
Dat had ik ook al in gedachten... Maar ik hoop dat er al een opdracht zal zijn met een mol. 1 is al meer als genoeg, maar we zullen wel zien.. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mar 2019, 10:31

 767  Yens
Vermoljoen schreef:Dat had ik ook al in gedachten... Maar ik hoop dat er al een opdracht zal zijn met een mol. 1 is al meer als genoeg, maar we zullen wel zien.. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen!
Ja, ik hoop het ook, maar vrees dat dit nog niet zo zal zijn. Ik kan mij natuurlijk vergissen en hoop dat ook. Op Twitter las ik dat iemand die de eerste aflevering al gezien heeft, schreef dat ze nu al 48 minuten meer weet dan de rest. Dus zonder de reclameblokken tussendoor zal deze aflevering waarschijnlijk ongeveer 48 minuten duren. Een beetje korter dan anders dus...
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2019, 11:32

 1293  Uma
Zie het als kennismakingsronde voor de kandidaten. Leren we ze allemaal een beetje kennen. Kan wel heel nuttig zijn. Zelf ben ik niet iemand die zoekt naar hints, maar let ik op het gedrag van kandidaten.
Dus het feit dat er de hele aflevering geen mol is, kan wel waardevol zijn. Zo kan er een kandidaat voluit gaan voor het geld, maar als die dan plots de mol is, moet die volop gaan voor sabotage. Dat is een grote ommezwaai en kan veel doen met hoe die persoon zich de volgende afleveringen zich gaat gedragen.
Gebruikersavatar

Cedric09 mar 2019, 11:33

 2834  Uma
Ik denk dat de eerste aflevering eigenlijk een soort "inleiding" wordt.
Eén opdracht om de Mol te bepalen, heel misschien (maar eerder niet) nog een opdracht erna waarin geld op het spel staat, maar nog GEEN eliminatie.

Aflevering 1 om de Mol te bepalen en de kandidaten te leren kennen.
Dan 7 afleveringen waarin telkens 1 iemand afvalt.
Dan de finale.
Dan de reünie-aflevering.
En zo kom je aan 10..
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2019, 11:50

 2354  Uma
Cedric schreef:Aflevering 1 om de Mol te bepalen en de kandidaten te leren kennen.
Dan 7 afleveringen waarin telkens 1 iemand afvalt.
Dan de finale.
Dan de reünie-aflevering.
En zo kom je aan 10..
Waarom zouden ze niet zoals vroeger 2 kandidaten naar huis laten gaan? Zelf heeft Gilles ook in een artikel iets van 10 weken gezegd (zie topic 'de mol in de pers'). Dus ik vind het een beetje raar...
Gebruikersavatar

Cedric09 mar 2019, 12:05

 2834  Uma
Vermoljoen schreef:Waarom zouden ze niet zoals vroeger 2 kandidaten naar huis laten gaan? Zelf heeft Gilles ook in een artikel iets van 10 weken gezegd (zie topic 'de mol in de pers'). Dus ik vind het een beetje raar...
Dan zit je met 2 afleveringen zonder afvaller en 1 aflevering met 2 afvallers? :?

Bij mijn weten hebben ze trouwens nog maar 1x met 2 afvallers gewerkt hoor, in seizoen 5 toen Bouba en Jolien samen afvielen. En ik denk niet dat ze meerdere keren dezelfde "verrassing" uit de hoed zullen toveren. Er is zo ook ooit een finale met 4 deelnemers geweest, maar dat was éénmalig. Het enige dat meerdere keren terugkeerde is dat de eerste afvaller een kans kreeg om terug te keren. Maar dat was dan vorig jaar bijvoorbeeld niet het geval..
Gebruikersavatar

Cedric10 mar 2019, 17:44

 2834  Uma
demol.be op Instagram (geen officiële account) postte zonet dit in hun stories:

Afbeelding

Twee mogelijkheden:
1. Ze gokken dat er een afvaller is, waardoor ze het beter anders hadden geformuleerd, zoals "ALS er een afvaller is".
2. Op een of andere manier weten ze dat er een afvaller is, waardoor ze verdomme beter eens zouden leren te zwijgen!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 mar 2019, 17:48

 767  Yens
Cedric schreef:demol.be op Instagram (geen officiële account) postte zonet dit in hun stories:

Afbeelding

Twee mogelijkheden:
1. Ze gokken dat er een afvaller is, waardoor ze het beter anders hadden geformuleerd, zoals "ALS er een afvaller is".
2. Op een of andere manier weten ze dat er een afvaller is, waardoor ze verdomme beter eens zouden leren te zwijgen!
Ik vermoed dat ze hier puur afgaan op het feit dat er in alle voorgaande jaren in de eerste aflevering al een afvaller was en dus gewoon niet verder nagedacht hebben. Aangezien het geen officieel account is, zou ik niet weten vanwaar ze deze informatie anders halen. De mensen die de aflevering al in preview mochten bekijken, zullen waarschijnlijk wel absolute zwijgplicht hebben en dan zet je zoiets al zeker niet op je openbaar Instagramaccount, waar iedereen het kan lezen.
Gebruikersavatar

brecht.coninx10 mar 2019, 18:47

 28
Mollenjager-DT schreef:Ik vermoed dat ze hier puur afgaan op het feit dat er in alle voorgaande jaren in de eerste aflevering al een afvaller was en dus gewoon niet verder nagedacht hebben. Aangezien het geen officieel account is, zou ik niet weten vanwaar ze deze informatie anders halen. De mensen die de aflevering al in preview mochten bekijken, zullen waarschijnlijk wel absolute zwijgplicht hebben en dan zet je zoiets al zeker niet op je openbaar Instagramaccount, waar iedereen het kan lezen.
Zwijgplicht hebben degenen die de avant-première hebben gezien niet hoor..
Ga er gewoon maar 99% van uit dat er echt GEEN afvaller is vandaag. Anders hadden ze dat soort avant-première niet gedaan, want dat is best oneerlijk naar de rest van televisiekijkend vlaanderen dat hun dan al enkele dagen eerder informatie kregen die wij vandaag pas te zien krijgen. Ik ga er gewoon van uit dat dit, zoals de meeste zeggen/denken, een kennismakingsaflevering is waarin de mol gekozen word, die op het einde vd aflevering eindigt met: 'het spel kan nu echt beginnen' ofzoiets, waarna we door de spanning alvast vol verwachtingen uitkijken naar volgende week 😉
Gebruikersavatar

MolWout10 mar 2019, 18:50

 348
Ik denk, dat we gewoon over een uurtje moeten kijken 😃 we zullen het snel weten!
Alvast veel plezier allemaal, en een fantastische avond!
Gebruikersavatar

MolWout10 mar 2019, 19:50

 348
Er komt dus wel een afvaller deze week! Elodie “we hebben een zeteltje ingericht waar zometeen de afvaller van deze week komt in te zitten.”