Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2019, 08:42

 8153
Die filmpjes vallen mij eigenlijk een beetje tegen. Ik vind ze niet erg spontaan. De kandidaten beginnen allemaal met "ik ben X, ik ben zoveel jaar en ik woon in Y". Het lijkt verdorie alsof ze meedoen aan het Rad van fortuin ipv aan De Mol. Geef mij maar de filmpjes van hun sollicitatie en de filmpjes met hun reactie als ze horen dat ze geselecteerd zijn. Veel spontaner!
Ik vrees ook dat het moeilijk is de groepen van de vorige jaren en zeker die van vorig jaar te evenaren, zeker omdat ze allemaal geselecteerd zijn op hun molpotentie.
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2019, 09:23

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Die filmpjes vallen mij eigenlijk een beetje tegen. Ik vind ze niet erg spontaan. De kandidaten beginnen allemaal met "ik ben X, ik ben zoveel jaar en ik woon in Y". Het lijkt verdorie alsof ze meedoen aan het Rad van fortuin ipv aan De Mol. Geef mij maar de filmpjes van hun sollicitatie en de filmpjes met hun reactie als ze horen dat ze geselecteerd zijn. Veel spontaner!
Ik vrees ook dat het moeilijk is de groepen van de vorige jaren en zeker die van vorig jaar te evenaren, zeker omdat ze allemaal geselecteerd zijn op hun molpotentie.
Inderdaad.
Maar misschien krijgen we zoiets nog wel te zien. Het is nog een week voor het begint, dus ze zullen (hoop ik) nog beelden vrijgeven.
Gebruikersavatar

Mola Lisa03 mar 2019, 09:28

 328  Uma
Jansen schreef:Alles is mogelijk maar van de kandidaten weten we hun woonplaats maar niet noodzakelijk waar hun roots liggen.
Maar als we vergelijken met wat we weten:
Ingrid woont in Westmalle, Marc Coucke is een Gentenaar.
Liesbeth woont in Oostakker, Marthe De Pillecyn is van Duffel.
Bas woont in Sint-Gillis (Brussel), Bart Moeyaert is afkomstig van Brugge maar woont volgens mij in Antwerpen (was stadsdichter van de stad).

Met Liesbeth heb ik trouwens het gevoel dat ik haar ergens van ken... maar hoe ik een hr consulente uit Oostakker zou moeten kennen, dat weet ik echt niet? 😲

EDIT : hoogstwaarschijnlijk lijkt ze op iemand die ik ergens van ken 🙂.
Als ik de filmpjes herbeluister heb ik het gevoel dat Elisabet uit Limburg afkomstig is en dat Bas zijn roots in West-Vlaanderen liggen :?:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2019, 09:35

 8153
Voor mij doet het er niet toe waar ze vandaan komen en waar ze nu wonen, al vind ik zoveel Antwerpse accenten in een groep van 10 wel iets te veel van het goede :mrgreen:
Ik denk dat Elisabet een straffe madam is en verder heb ik het nogal voor Bruno (knappe vent van mijn leeftijd 😉 ) en Axel (een grote man en dan ook nog piloot, zwijmel zwijmel). En natuurlijk is er nog mijn eeuwige boon voor Gilles 😃
Gebruikersavatar

Mola Lisa03 mar 2019, 09:57

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Voor mij doet het er niet toe waar ze vandaan komen en waar ze nu wonen, al vind ik zoveel Antwerpse accenten in een groep van 10 wel iets te veel van het goede :mrgreen:
Ik denk dat Elisabet een straffe madam is en verder heb ik het nogal voor Bruno (knappe vent van mijn leeftijd 😉 ) en Axel (een grote man en dan ook nog piloot, zwijmel zwijmel). En natuurlijk is er nog mijn eeuwige boon voor Gilles 😃
Mij maakt het ook niet uit waar ze vandaan komen maar, noem het een soort hobby van mij, ik probeer altijd te achterhalen uit welke streek mensen afkomstig zijn door te zoeken naar een dialectisch accent.
Er doen dan wel 5 mensen uit de provincie Antwerpen mee maar niet vergeten dat Ingrid en Kaat uit de Kempen komen. Kempenaars zijn over het algemeen heel bescheiden mensen zonder afschuwelijke "A". Die zorgen dan hopelijk voor wat evenwicht.
Gebruikersavatar

Jansen03 mar 2019, 11:41

 3423  Yens
tsjoep schreef:Als ik de filmpjes herbeluister heb ik het gevoel dat Elisabet uit Limburg afkomstig is en dat Bas zijn roots in West-Vlaanderen liggen :?:
Zou best kunnen 🙂. Heb de filmpjes nog niet opnieuw beluisterd maar Haesevoets (achternaam van Elisabet) is een naam die veel in Limburg voorkomt, zelfs hier in mijn eigen dorp 🙂.

Ik ben geen kenner van het West-Vlaams maar als het zo is, kan het wel zijn dat hij verwant is aan Bart Moeyaert, die van Brugge afkomstig is :!:
Gebruikersavatar

Jansen03 mar 2019, 11:47

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Voor mij doet het er niet toe waar ze vandaan komen en waar ze nu wonen, al vind ik zoveel Antwerpse accenten in een groep van 10 wel iets te veel van het goede :mrgreen:
Ik denk dat Elisabet een straffe madam is en verder heb ik het nogal voor Bruno (knappe vent van mijn leeftijd 😉 ) en Axel (een grote man en dan ook nog piloot, zwijmel zwijmel). En natuurlijk is er nog mijn eeuwige boon voor Gilles 😃
LOL, we hebben weer eens dezelfde mening geachte collega 😃. Ik vind dat Bruno lijkt op een acteur, waar ik de naam niet meer van ken maar ik ga proberen om hem vandaag terug te vinden 😉 en Axel tja, ik ga niet hardop zeggen wat ik dacht toen ik hem zag 😉.
Gebruikersavatar

marc.koenen03 mar 2019, 11:49

 122
Dus er is geen connectie met de "Jij weet niets" posters die 2 weken geleden in verschillende steden opdoken?
Gebruikersavatar

Jansen03 mar 2019, 11:55

 3423  Yens
marc.koenen schreef:Dus er is geen connectie met de "Jij weet niets" posters die 2 weken geleden in verschillende steden opdoken?
Neen, lijkt zo van niet he 🙂. Ik denk dat de affiches gewoon lukraak ergens gehangen werden.
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mar 2019, 12:31

 1690  Sven
Toen ik mij afvroeg of de kandidaten op de hoogte zouden zijn dat er geen mol was, was er plots dat filmpje waarin Gilles het hen ook zegt. Nu vraag ik mij af of ze de mol daar gaan kiezen, of dat ze zelf al wel weten wie ze gaan kiezen maar de mol het nog niet weet en denkt dat hij/zij kandidaat is.
Indien het laatste hoeven ze geen groep te hebben die allemaal de mol kunnen/willen zijn.
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2019, 12:34

 2354  Uma
Jay-Lo schreef:Toen ik mij afvroeg of de kandidaten op de hoogte zouden zijn dat er geen mol was, was er plots dat filmpje waarin Gilles het hen ook zegt. Nu vraag ik mij af of ze de mol daar gaan kiezen, of dat ze zelf al wel weten wie ze gaan kiezen maar de mol het nog niet weet en denkt dat hij/zij kandidaat is.
Indien het laatste hoeven ze geen groep te hebben die allemaal de mol kunnen/willen zijn.
Gilles heeft in een interview gezegd dat ze er zelf om gaan strijden in een proef... Dus waarschijnlijk zijn alle kandidaten potentiële mollen.
Gebruikersavatar

Jansen03 mar 2019, 12:43

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Toen ik mij afvroeg of de kandidaten op de hoogte zouden zijn dat er geen mol was, was er plots dat filmpje waarin Gilles het hen ook zegt. Nu vraag ik mij af of ze de mol daar gaan kiezen, of dat ze zelf al wel weten wie ze gaan kiezen maar de mol het nog niet weet en denkt dat hij/zij kandidaat is.
Indien het laatste hoeven ze geen groep te hebben die allemaal de mol kunnen/willen zijn.
Gilles heeft zelfs gezegd dat de persoon die de productie voor ogen had, het niet geworden is.