Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2019, 09:09

 8153
marc.koenen schreef:Eerste gesrek met de deelnemers
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190307_042 ... van-de-mol
Haha, er zit er ene bij waarin ik mezelf herken. Al wat ze zegt, had ik ook kunnen zeggen 😃
Jansen schreef:Bruno is gewoon hilarisch
😂 😂 😂
Dat stukje ga ik eens tonen aan mijn dochter. Die heeft ook 3 honden, maar ik denk niet dat ze die zomaar efkes in de pompbak krijgt. Een Saarloos wolfhond, een Samojeed en een Basset hound... :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje08 mar 2019, 19:44

 2245  Uma
Kort maar krachtig, die "sollicitatiegesprekjes" met de tien kandidaten. Goed voor een eerste indruk, je krijgt maar één kans om die te maken, soms zegt het iets, dikwijls leidt het tot foute conclusies, maar toch.

Mijn eerste indruk was: wow, tien mooie mensen zeg! Vijf knappe mannen, vijf mooie vrouwen. En allemaal zo slim, er zit er geen eentje bij die niet gestudeerd heeft precies. Niemand die maar tot zijn 16 of 18 naar school is geweest en dan ergens is beginnen werken.

Bas kon zomaar de jongere broer van premier Charles Michel zijn, maar qua lichaamstaal en spreektrant vind ik hem veel weg hebben van ex-mol Gilles.
Axel, een piloot verdorie, maar hij durft precies niet goed bunjee jumpen. Ik zou dat ook niet durven, zeker niet als het met een koord in plaats van met een elastiek is! Maar wat een vent!

Bruno, een kerel die weet hoe je problemen ad hoc aanpakt: chihuahua's met vuile pootjes? Onder de kraan in de pompbak! Niet teveel nadenken of iets wel mag of volgens de regels is, neen, gewoon handen uit de mouwen en doen, daar houd ik wel van! Dat hij zijn drie natte hondjes daarna samen in de droogkast steekt om ze te drogen, dat hebben ze er bij Vier gelukkig uitgeknipt!

Martijn, de enige Westvlaming dit jaar, jonge Harry Potter-achtige figuur, vlotte gast, leuk om naar te kijken en te luisteren.

Joeri, ja wadde zeg! Heerlijke Limburger. Doet me denken aan een vroegere collega van mij, die ook Joeri heette en mijn teamleider was. Ook niet de snuggerste, die indruk had je, maar oh wee als je hem beter leerde kennen. En ja Joeri, je hebt toch gewoon volkomen gelijk: valies is wel een correct Nederlands woord, laat je niets wijs maken.

Eva: ik moest spontaan denken aan Astrid Bryan aka Nuyens aka Coppens, je weet wel, die van "den John" vroeger. Zelfde spreekstijl, misschien een beetje "awkward" maar niettemin "amazing".

Elisabet, hallo kroket! Brains en beauty, een zeldzame combinatie, maar niet blijkbaar niet bij de kandidaten van de Mol. Vorig jaar hadden we al Joke, even mooi als hoogopgeleid, en dit jaar doen ze er bij Vier nog een level bovenop. Mannen zouden voor minder graag op de spoedafdeling van het ziekenhuis willen belanden, als je daar in de handen komt van dokter Elisabet! Als ik het voor het zeggen had (zuiver hypothetisch natuurlijk, want ik heb bijna nergens iets te zeggen), zou Elisabet de kandidaat zijn die ik het liefst als Mol zou kiezen.

Liesbeth: ah, in een achtbaan stappen en dan moeten kotsen, heel herkenbaar, dat verhaal. Zelf ook meegemaakt, in de Efteling, dacht ik, jaren geleden. Ik voelde al meteen een connectie. Liesbeth zou een goed molletje kunnen zijn, als je het mij vraagt.

Ingrid: ik zou direct een rolluik van haar kopen. Komt over als een warme persoonlijkheid, met het hart op de tong. Een vrouw die gewoon toegeeft dat ze schranst en snurkt, heerlijk ontwapenend toch.

Kaat, de jonge fysiotherapeute in opleiding. Spontane meid, lijkt me. Vind haar met dat geblondeerde haar minder leuk staan dan met de donkere lokken die ik eldars bij haar heb gezien.

10 toffe mensen. Laat het maar rap zondagavond zijn!

Good evening, Vietnam!
Gebruikersavatar

Cedric08 mar 2019, 20:14

 2834  Uma
Klets! Klaartje is terug, en hoe. Toppost 🙂 En op de meeste vlakken akkoord blijkbaar, Elisabet lijkt ook voor mij de meest ideale "Mol". Alleen zijn we daar vet mee, wetende dat de favoriete Mol voor de makers niet de Mol werd en we niet eens weten of de makers er hetzelfde over denken, waardoor we samengevat eigenlijk gewoon helemaal niets weten..
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 mar 2019, 21:40

 2354  Uma
Klaartje schreef:Kort maar krachtig, die "sollicitatiegesprekjes" met de tien kandidaten. Goed voor een eerste indruk, je krijgt maar één kans om die te maken, soms zegt het iets, dikwijls leidt het tot foute conclusies, maar toch.

Mijn eerste indruk was: wow, tien mooie mensen zeg! Vijf knappe mannen, vijf mooie vrouwen. En allemaal zo slim, er zit er geen eentje bij die niet gestudeerd heeft precies. Niemand die maar tot zijn 16 of 18 naar school is geweest en dan ergens is beginnen werken.

Bas kon zomaar de jongere broer van premier Charles Michel zijn, maar qua lichaamstaal en spreektrant vind ik hem veel weg hebben van ex-mol Gilles.
Axel, een piloot verdorie, maar hij durft precies niet goed bunjee jumpen. Ik zou dat ook niet durven, zeker niet als het met een koord in plaats van met een elastiek is! Maar wat een vent!

Bruno, een kerel die weet hoe je problemen ad hoc aanpakt: chihuahua's met vuile pootjes? Onder de kraan in de pompbak! Niet teveel nadenken of iets wel mag of vol...
Deze enthousiaste en geweldige reactie krijgt een like van mij! We zijn blij jou terug te zien, Klaartje! Als ik dit lees mag het van mij toch echt eens zondag gaan worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2019, 09:53

 8153
Cedric schreef:Klets! Klaartje is terug, en hoe. Toppost 🙂 En op de meeste vlakken akkoord blijkbaar, Elisabet lijkt ook voor mij de meest ideale "Mol". Alleen zijn we daar vet mee, wetende dat de favoriete Mol voor de makers niet de Mol werd en we niet eens weten of de makers er hetzelfde over denken, waardoor we samengevat eigenlijk gewoon helemaal niets weten..
Ook ik vind dat Elisabet een hoog molgehalte heeft en ik denk dat het goed mogelijk is dat de productie haar op het oog had als mol. Maar "hun" mol werd niet "de" mol. Tenzij ze Bruno op het oog hadden, dan kan Elisabet wel de mol geworden zijn.
Enfin, we weten niets. Nog niets.
Gebruikersavatar

marc.koenen10 mar 2019, 14:08

 122
chicawah.janssen schreef:Ook ik vind dat Elisabet een hoog molgehalte heeft en ik denk dat het goed mogelijk is dat de productie haar op het oog had als mol. Maar "hun" mol werd niet "de" mol. Tenzij ze Bruno op het oog hadden, dan kan Elisabet wel de mol geworden zijn.
Enfin, we weten niets. Nog niets.
Oppassen met de tunnelvisie Janssen 😃 😃
Gebruikersavatar

Mateo10 mar 2019, 15:29

 870
Als ik in het productieteam zat, zou ik voorkeur hebben voor de twee 'Bet(h)jes, met de humoristische Bruno op drie.
Maar als is slechts indien. En aan die voorwaarde is niet voldaan. :mrgreen:

De door mij genoemde dames lijken mij, zo na een eerste 'kennismaking' behoorlijk stressbestendig, en stressbestendigheid is zoals al vaker door onder meer oud-mol Gilles geopperd een conditio (eig. condicio) sine qua non voor het goed functioneren van een mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2019, 17:06

 8153
Mateo schreef:We denken inderdaad allemaal wat we denken, gelukkig denkt de een - net weer even of juist heel- anders dan de ander en gelukkig zijn gedachten nog steeds vrij.

Zo denk ik ook, dat Vermoljoen het niet zo kwaad bedoelt.

Verder denk ik, dat mijn laatste zinnetje in mijn vorige post al voldoende aangeeft, dat ik mijn eigen gedachten aan kritisch onderzoek onderwerp. 🙂

De door mij genoemde dames lijken mij, zo na een eerste 'kennismaking' behoorlijk stressbestendig, en stressbestendigheid is zoals al vaker door onder meer oud-mol Gilles geopperd een conditio (eig. condicio) sine qua non voor het goed functioneren van een mol.
Als we maar denken en er niet in vliegen gelijk kiekens zonder kop zoals Bertrand zou zeggen 😉
Ik ben ook fan van de Bet(h)jes (al zie ik in Liesbeth in eerste instantie geen mol - maar in tweede instantie misschien wel). Ik hoop dat ze ver geraken. Samen met Bruno en Joeri.
Gebruikersavatar

MolWout10 mar 2019, 17:12

 348
Ik denk dat we het bijna gaan zullen weten! Let the best 10 weeks of the year begin! 😃 😃 😃
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 17:28

 2204
Klaartje schreef:Eva: ik moest spontaan denken aan Astrid Bryan aka Nuyens aka Coppens, je weet wel, die van "den John" vroeger. Zelfde spreekstijl, misschien een beetje "awkward" maar niettemin "amazing".
Gisteren tijdens de uitzending ook enkele malen aan Astrid N/B/C moeten denken als ze Eva lieten zien (en toen had ik jouw post nog niet gelezen). 😉
Gebruikersavatar

MolWout11 mar 2019, 18:42

 348
Even terugkomend op de kandidaten. We hebben nu niemand kunnen uitsluiten omdat er geen afvaller was. Maar zijn er (ook al is het heel gevaarlijk) kandidaten die jullie bijna volledig uitsluiten als Mol zijnde?
Wetende dat er eerst een top 3 is gemaakt kan ook helpen... weet niet of bijvoorbeeld Ingrid in zo’n top 3 past?
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mar 2019, 18:44

 2354  Uma
MolWout schreef:Even terugkomend op de kandidaten. We hebben nu niemand kunnen uitsluiten omdat er geen afvaller was. Maar zijn er (ook al is het heel gevaarlijk) kandidaten die jullie bijna volledig uitsluiten als Mol zijnde?
Wetende dat er eerst een top 3 is gemaakt kan ook helpen... weet niet of bijvoorbeeld Ingrid in zo’n top 3 past?
Ik ben er al vrij zeker van dat het Axel niet is... Maar nu kunnen we nog niet veel zeggen denk ik. De mol is op het einde van de aflevering gekozen. Dus je kan nu alleen maar iets met opdracht 2.