Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2019, 20:43

 2245  Uma
De Volg Het Geld theorie is er een die zijn nut alle seizoenen bewezen heeft, maar toch spreekt het mij niet aan.

Het is een berekening op lange termijn, dus je kan pas mogelijke conclusies trekken op het einde van het spel, eigenlijk is het pas nuttig als er nog maar drie of vier spelers in het spel zijn. Tegen dan is het meestal ook al wel redelijk duidelijk wie de meeste kans maakt om de mol te zijn op basis van wat we gezien en gehoord hebben.

Er zijn bovendien verschillende berekeningswijzen en interpretatiemanieren. Zo zie je nog al eens dat een bepaalde afvaller verantwoordelijk wordt gehouden voor het "verlies" van een behoorlijk groot bedrag, dat soms heel wat groter is dan de bedragen die de spelers die er nog inzitten op dat moment geacht worden te hebben verloren doen gaan (door eigen "schuld" of door een bijdrage aan een "groepsverlies".)

Er gaat ook altijd heel veel geld verloren op een heel natuurlijke manier, doordat het een spel is, doordat bepaalde opdrachten in theorie veel geld kunnen opleveren, maar in de praktijk nooit 100 procent haalbaar zijn. Zo gaat er enorm veel geld "verloren" door stommiteiten, vergissingen of fouten en het missen van kansen, iets niet durven, wat normaal is, want het is een spel, gespeeld door feilbare mensen. Ik vermoed dat er veel meer geld "verloren" gaat daarmee dan wat de Mol er door zijn sabotages kan uitspelen.

Het beste voorbeeld hebben we gisteren gezien. In de bungee-opdracht was er theoretisch 5000 euro te verdienen, maar ze halen er slechts 2000 euro uit, er gaat dus al 3000 verloren uit de theoretische pot, zonder dat er ook maar sprake was van een of andere sabotage door een mol, want die was er op dat moment nog niet.

Chapeau voor de mensen die al die berekeningen en bedragen bijhouden, dat is heel veel werk, daar kruipt heel veel tijd in, maar als ik het zou moeten doen, zou ik op het einde toch altijd een onvoldaan gevoel hebben: zoveel moeite voor zo weinig rendement. Maar helaas voor mij, in zo'n wereld leven we nu eenmaal: alleen de cijfertjes tellen en uiteindelijk draait alles om geld. 😉
Gebruikersavatar

MolWout11 mar 2019, 20:44

 348
Vermoljoen schreef:Ik heb toch even voor nu dit overzicht gemaakt, vanaf volgende week wordt dit allemaal gelijk verdeeld.
Ja, als mijn schema met het mingeld erbij er ook is, zal bij haar wel mingeld verschijnen.
Maak je ook schema's met zowel mingeld en plusgeld erin? Zodat je een duidelijk overzicht heeft van wie wat verdiende? 😃 of ga je dit telkens apart maken?
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mar 2019, 20:46

 2354  Uma
Ik vind soms het verloren geld (mingeld) soms wel interessanter dan het geld dat verdiend is.
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 21:00

 2834  Uma
Klaartje schreef:Maar helaas voor mij, in zo'n wereld leven we nu eenmaal: alleen de cijfertjes tellen en uiteindelijk draait alles om geld.
A sad truth.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 21:43

 3483  Uma
Davy schreef:Er zijn altijd verschillende interpretaties en berekeningen mogelijk bij Follow the money.

De start van dit seizoen was wat speciaal. In de eerste opdracht was er nog geen mol dus kan deze ook geen invloed hebben gehad op het gewonnen bedrag.
De opbrengst van deze opdracht heb ik daarom gewoon gesplistst in 10.
Dit lijkt me ook de best mogelijke manier om het geld in te schrijven.
Gebruikersavatar

Taupe07712 mar 2019, 17:24

 767  Yens
Ook geen "fan" van deze methode. Echter heeft zijn nut bewezen in het verleden en dus volg ik ze en denk er ook over na.
Toen ze helaas meldden dat er geen mol was, dacht ik dat dit een excuus zou kunnen zijn om een kandidaat veel geld te doen verdienen dan en zo deze methode minstens 2 à 4 episodes te misleiden. Als de winst echter zo laag is en we houden er geen rekening mee dan kan dit dus niet de reden geweest zijn.
Ik vind het leuker idiote tips te gaan zoeken die er geen zijn en daar uren en dagen over na te denken en allerlei complotten uit te dokteren...
Echter hoedje af voor degene die een aantal jaren geleden hier aan gedacht heeft!
Gebruikersavatar

Vermoljoen13 mar 2019, 13:16

 2354  Uma
Afbeelding


Afbeelding

Bij deze de updates en het complete schema met mingeld erbij. De 2.000 euro is nu gelijk over iedereen verdeeld, aangezien er nog geen mol is. Met deze bedragen vertrekken we naar aflevering 2!
Bij vragen en/of bedenkingen, laat ze gerust weten!
Gebruikersavatar

MolWout18 mar 2019, 20:49

 348
Dankjewel voor het mooie overzicht Davy!
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 mar 2019, 21:44

 2354  Uma
Afbeelding

Afbeelding

Uitleg
- Vietnamees koken: verlies van 3000 verdeeld over heel de groep.
- Tocht: winst van 1.250 verdeeld over heel de groep. De smartwatch van Bruno gaf 2000 aan, er kon dus 750 meer verdiend worden. Deze 750 verdeeld over de sterke groep (750/5=150) wegens inschattingsfout. De resterende 2000 over heel de groep (2000/10=200).
- Bruine zeep: winst van 200 verdeeld over heel de groep, niet gehaalde 800 verdeeld over heel de groep.
- Bamboedansen: sterke groep had 600 bijeengedanst. Niet gehaald door zwakke groep. Deze 600 verdeeld over zwakke groep (600/5 = 120), niet gehaalde 400 over de hele groep (400/10=40). Dus sterke groep -40, zwakke groep -160
Gebruikersavatar

robbe.pinsart24 mar 2019, 23:10

 19
Aan het eind van aflevering 2 stond de pot op €3450.
In aflevering 3 is er met de boot opdracht €500 verdient (door Martijn en Elisabeth) en €1200 met de gevechtsopdracht (door Joeri, Bruno en Bas).

Dit is: €3450 + € 500 + €1200 = €5150
Waarom zegt Gilles: "dit brengt de pot op €6150"?

Of heb ik wat gemist?
Gebruikersavatar

Davy24 mar 2019, 23:14

Site Admin  1167  Uma
Joeri, Bas en Bruno verdienen ook nog €1000 door de sleutel onder de steen uit te halen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13