Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Paraceta09 apr 2019, 19:45

 717  Sven
Ook ik heb een Follow the Money-overzicht gemaakt:
Afbeelding
Een woordje uitleg hierbij:
1. Het eerste kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend
SPOILER
2. Het tweede kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend min het geld dat die kandidaat verloren heeft doen gaan
SPOILER
Algemene opmerking: ik heb altijd het verdiende geld verdeeld over alle deelnemers aan een opdracht, ook al lijkt een kandidaat niet mee te werken; hierdoor ontstaat er natuurlijk een bepaalde foutenmarge, maar die lijkt me kleiner dan wanneer bepaalde kandidaten geen geld toebedeeld krijgen.
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 21:43

 767  Yens
Je eerdere verdelingen kan ik volgen maar de laatste niet. 4000€ moet volgens mij enkel verdeeld worden aan Bas, Joeri en Elisabet. De anderen hebben einde niet gehaald. Dan krijg je een ander beeld al.
Gebruikersavatar

Paraceta09 apr 2019, 22:32

 717  Sven
Taupe077 schreef:Je eerdere verdelingen kan ik volgen maar de laatste niet. 4000€ moet volgens mij enkel verdeeld worden aan Bas, Joeri en Elisabet. De anderen hebben einde niet gehaald. Dan krijg je een ander beeld al.
De anderen hebben er natuurlijk wel mee voor gezorgd dat deze personen het einde haalden; ik denk hierbij bv. aan de 'opoffering' van Bruno. Het klopt natuurlijk dat Bas, Elisabet en Joeri hier een grotere rol hadden, maar ik vind het persoonlijk moeilijk om dat kwantitatief uit te drukken.
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 apr 2019, 19:43

 2354  Uma
Afbeelding

Alles spreekt hier denk ik voor zich.
De 1.100 euro die er verdiend is is gedeeld door Bruno en Axel, want ze hebben goed moeten samenwerken.
Bij de opdracht 'eens goed gaan eten' heeft iedereen zijn eigen bedrag verdiend.
Bij de laatste opdracht krijgen Joeri, Elisabet en Bas een deel van de 4.000 euro. De rest was al afgeschoten.

Afbeelding
UPDATE

Uitleg:
Opdracht 1 – De Survivalrun: De gewonnen 1100 is gedeeld door het groepje Axel en Bruno. De verloren bedragen is ook samen opgeteld en door de 3 gedeeld. Dit omdat ze moesten samenwerken en dus afhankelijk zijn van elkaar.

Opdracht 2 – Eens goed gaan eten: De gewonnen en verloren bedragen bij de respectievelijke uitvoerders gezet:
Joeri - Mislukt - €300 - Zorg dat de gastheer het woord 'regenpijp' uitspreekt.
Elisabet - Mislukt - €600 - Geef een speech van twee minuten.
Axel - Gelukt - €700 - Blijf één minuut lang onder tafel. €700
Kaat - Gelukt - €400 - Zet een liedje in en zorg ervoor dat minstens drie mensen meezingen.
Eva - Mislukt - €100 - Stoot een glas wijn om.
Bas - Gelukt - €500 - Ga voor vijf minuten niet akkoord met wat aan tafel wordt gezegd.
Bruno - Gelukt - €200 - Vertel een mop.

Opdracht 3 – Bas bevrijden: De gewonnen 4000 bij het drietal dat de eindmeet haalde gezet.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2019, 20:15

 767  Yens
De verdeling van het mingeld bij de survival-opdracht vind ik wel raar en niet helemaal juist gedaan. Buiten de proef van Axel en Bruno moest er niet echt samengewerkt worden en al zeker niet bij het boogschieten, waardoor er bij Joeri, Kaat en Elisabet een redelijk vertekend beeld komt van hoeveel geld ze in die opdracht verloren hebben.
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2019, 09:20

 3423  Yens
We zijn nog niet aan het einde van het seizoen, dus nu al op voorhand zeggen dat de mol teveel geld verdient, is volgens mij voorbarig. Verder is er ook de factor dat de mol geen voorbereiding gehad heeft en mijns inziens wel een aantal keer geprobeerd heeft om te mollen, maar dat het net mislukt is. Het werd trouwens ook letterlijk gezegd in het dagboek van de mol na de vierde aflevering.
Gebruikersavatar

Taupe07711 apr 2019, 10:22

 767  Yens
Jansen schreef:We zijn nog niet aan het einde van het seizoen, dus nu al op voorhand zeggen dat de mol teveel geld verdient, is volgens mij voorbarig. Verder is er ook de factor dat de mol geen voorbereiding gehad heeft en mijns inziens wel een aantal keer geprobeerd heeft om te mollen, maar dat het net mislukt is. Het werd trouwens ook letterlijk gezegd in het dagboek van de mol na de vierde aflevering.
Het is natuurlijk zo dat we op ongeveer het mideen van het avontuur zitten. Ik kan aannemen dat de mol na 2 afleveringen nog niet het laagste bedrag heeft maar dit zou nu toch wel iets beter mogen of tenminste ervoor gezorgd hebben dat er minder geld in het laatje is.
Als Axel de mol is, dan lijkt het echt dat hij wanneer er iedereen op toeziet het zo goed mogelijk doet of tenminste probeert. Maar bijvoorbeeld die 2 minuten onder tafel had de mol MOETEN laten mislukken. Dat tweede zakmes vinden was dom. Beter dan eerder zijn zakmes gevonden en bij andere een foutje maken, zich niet zo snel laten afschieten tenzij er een reden was maar is dat mislukt etc.
Nee als Axel de mol is, is het imo een tweede Eline.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 19:01

 2354  Uma
Follow The Money na aflevering 6:

Afbeelding

Volgens mij spreekt alles voor zich. Kaat, Bas, Joeri en Elisabet hadden elk hun aandeel in de gewonnen 1.500 euro, dus is deze eerlijk verdeeld over deze 4 kandidaten (1.500/4=375). Sorry voor de lege foto vandaag, bij klachten moet je naar De Mol gaan 😉 .
Het schema met mingeld kunnen jullie vrijdag of zaterdag verwachten, want ik ben van morgen tot vrijdag op vakantie.
Gebruikersavatar

Paraceta16 apr 2019, 16:47

 717  Sven
Mijn nieuwe overzichtje:
Afbeelding
1. Het eerste kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend:
Aflevering 6
- Avatars: €0 verdeeld over Axel, Bas, Bruno, Elisabet, Joeri en Kaat
- Vietnamese brommers: €0 voor Axel; €0 voor Bruno
- Muur van Hanoï + Social Media: €1500 verdeeld over Bas, Elisabet, Joeri en Kaat
2. Het tweede kader geeft weer hoeveel geld elke kandidaat heeft verdiend min het geld dat die kandidaat verloren heeft doen gaan:
Aflevering 6
- Avatars: -€5000 verdeeld over Axel, Bruno en Joeri [dit vertekent natuurlijk enorm, maar als de Mol in dit team zat, heeft hij daadwerkelijk geld doen verloren gaan]; -€4000 verdeeld over Bas, Elisabet en Kaat; -€1000 voor Elisabet
- Vietnamese brommers: -€227,5 voor Axel (-e455/2); -€990 voor Bruno (-€495*2)
- Muur van Hanoï + Social Media: €1500 verdeeld over Bas, Elisabet, Joeri en Kaat; -€500 verdeeld over Bas, Elisabet, Joeri en Kaat
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2019, 17:30

 767  Yens
Aflevering 6
- Avatars: -€5000 verdeeld over Axel, Bruno en Joeri [dit vertekent natuurlijk enorm, maar als de Mol in dit team zat, heeft hij daadwerkelijk geld doen verloren gaan]; -€4000 verdeeld over Bas, Elisabet en Kaat; -€1000 voor Elisabet

Dit begrijp ik niet... Axel, Bruno en Joeri gingen net WEL voor geld en dus kan je die 5000 niet in mindering brengen toch!
Bovendien doe je 5000 daar en nog eens 4000 en 1000 dat is 10000!
Als je die wil verdelen ofwel gelijk over iedereen ofwel moeilijker maar logischer enkel voor degenen die zeggen dat ze niet voor geld gaan!

- Vietnamese brommers: -€227,5 voor Axel (-e455/2); -€990 voor Bruno (-€495*2)

Ook dit klopt niet volgens mij. Er was dacht ik 1220 te verdienen in totaal x max 2
Maar goed dat van die brommers valt mee in vergelijking met eerste
Gebruikersavatar

Paraceta16 apr 2019, 19:00

 717  Sven
Taupe077 schreef:Aflevering 6
- Avatars: -€5000 verdeeld over Axel, Bruno en Joeri [dit vertekent natuurlijk enorm, maar als de Mol in dit team zat, heeft hij daadwerkelijk geld doen verloren gaan]; -€4000 verdeeld over Bas, Elisabet en Kaat; -€1000 voor Elisabet

Dit begrijp ik niet... Axel, Bruno en Joeri gingen net WEL voor geld en dus kan je die 5000 niet in mindering brengen toch!
Bovendien doe je 5000 daar en nog eens 4000 en 1000 dat is 10000!
Als je die wil verdelen ofwel gelijk over iedereen ofwel moeilijker maar logischer enkel voor degenen die zeggen dat ze niet voor geld gaan!

- Vietnamese brommers: -€227,5 voor Axel (-e455/2); -€990 voor Bruno (-€495*2)

Ook dit klopt niet volgens mij. Er was dacht ik 1220 te verdienen in totaal x max 2
Maar goed dat van die brommers valt mee in vergelijking met eerste
Het klopt inderdaad wat je zegt: het probleem zit hem er in dat ik €10.000 aanreken voor de Avatars, terwijl er slechts maximaal €5000 te verdienen viel met de opdracht. Imo echter, zorgt het buiten beschouwing laten van de €5000 van het team dat ronde 3 niet haalt, voor het negeren van een (mogelijke) Molactie, aangezien de Mol er bewust voor kan zorgen dat zijn team ronde 3 niet haalt.

Bij de brommers heb ik gewoon de bedragen genomen die Axel en Bruno konden verdienen met hun respectievelijke brommer, rekening houdend met het speciale voorwerp dat ze meenamen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13