Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy25 apr 2019, 21:54

Site Admin  1167  Uma
chicawah.janssen schreef:Er werd al door enkelen geopperd dat de paintball niet verliep zoals gepland en dat die € 4000 eigenlijk uit de pot hadden moeten blijven.
Akkoord, maar het lijstje aan mislukte molacties wordt in het geval van Bas dan toch wel groot.
De steen, de vovinam, het vissen, de scheepsraadsels, eens goed gaan eten, bas bevrijden, de tunnels...
Gebruikersavatar

BeaVer25 apr 2019, 22:10

 1293  Uma
Mag ik er even op wijzen dat het gewonnen bedrag in wie is de mol dit jaar in 1 woord gewoon schandalig en belachelijk laag was? maar dan ook zo belachelijk laag dat het verschil tussen de bedragen van Merel, Sarah en Niels eigenlijk gewoon te verwaarlozen was. Stel dat de volledige pot ongeveer 3keer groter zou zijn, dus ongeveer de pot waar ze in dit seizoen hier naar aan het streven zijn, dan zijn de bijdragen van die 3 gewoon wat fooien. Maw: de FTM van wie is de mol was dit jaar zeker geen hulpmiddel in de zoektocht naar de mol.
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2019, 22:26

 870
Davy schreef:Op basis van wat kan je dan als kijker nog De Mol zoeken?
Dat is dan bijna niet te doen; je kunt alleen nog speuren naar gedragingen en (kleine) andere verdachte zaken; nog veel lastiger met BN'ers, die vaak toch al riante inkomens hebben, het dus al helemáál niet voor de pot doen, en soms zelfs niet eens voor de eer, maar alleen voor wat meer naamsbekendheid. Ze mollen er mede om die redenen stuk voor stuk lustig, en naar mijn smaak overdreven, op los.

Maar genoeg over widm, want:

@Chicawah: Je hebt groot gelijk: de Vlaamse Mol steekt met kop en schouders uit boven zijn Nederlandse nakomertje.

En inderdaad, BeaVer, het eindbedrag was buitengewoon laag, en dat lag niet zozeer aan de zogenaamd 'fantastische' Mol (of eigenlijk nauwelijks!), maar meer aan het soort opdrachten: vaak alles of niets, bijvoorbeeld. Maar nu houd ik er echt over op, want anders begin ik me opnieuw te ergeren... 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 23:13

 8153
Davy schreef:Akkoord, maar het lijstje aan mislukte molacties wordt in het geval van Bas dan toch wel groot.
De steen, de vovinam, het vissen, de scheepsraadsels, eens goed gaan eten, bas bevrijden, de tunnels...
Inderdaad.
Bij de steen wat ballonnenpraat verkopen? Nepmol...
Vovinam: zijn best gedaan.
Vissen: zeer intelligent tewerk gegaan.
De scheepsraadsels: touw doen knappen maar Joeri er toch op wijzen waar de kooi ligt? Nogal flauw als mol. Maar vooral: Elisabet in de kajuit zetten???
Eens goed gaan eten winnen om de bevoorrechte positie als gevangene te bemachtigen? Was die positie wel zo bevoorrecht? Elisabet deed hier veel moeite om absoluut niet de prijs van voornaamste gast te winnen.
De tunnels: zijn best gedaan.
Er zijn ook zaken waar hij , al dan niet opzettelijk, gefaald heeft, maar hoe dan ook: Bas = kassa kassa.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 23:57

 1690  Sven
Waar dan? Koken, het doek scheurt, maar dat lossen ze op. Kettingen: hak die bol eraf, nu we hamer en beitel hebben. Vuur maken lukte niet. Aan de muur zagen we dat Kaat hem verbeterde, maar alle 4 de monumenten waren ruim op tijd doorgegeven. Avatars deed hij raar met de knoppen. En dat was het dan. De mol Bas heeft succesvol gemold bij 2 proeven. Neuh, ik denk het niet.
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 16:53

 2354  Uma
Plusgeld na aflevering 8:

Afbeelding

De uitleg:
Varkentjes wassen: Gewonnen (1600 euro) verdeeld over Axel en Joeri.
Modeontwerpers: De gewonnen 2000 voor beste ontwerp verdeeld over Bas en Elisabet.
Zwarte pieten: Het gewonnen bedrag verdeeld over alle deelnemers, dit bedrag is er wel gekomen door overleg.

Straks of morgen zal er ook nog een compleet schema komen met mingeld erbij. Later in de week komt er nog een iets duidelijker overzicht.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 apr 2019, 19:27

 767  Yens
Ik ben het eens met de verdeling van het geld bij de eerste 2 opdrachten, maar bij de laatste opdracht vind ik niet dat al het verdiende geld gelijk over hen 4 verdeeld mag worden. Het hangt er hier toch vanaf wat je hebt afgelegd?
Gebruikersavatar

Taupe07729 apr 2019, 19:58

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Inderdaad.
Bij de steen wat ballonnenpraat verkopen? Nepmol...
Vovinam: zijn best gedaan.
Vissen: zeer intelligent tewerk gegaan.
De scheepsraadsels: touw doen knappen maar Joeri er toch op wijzen waar de kooi ligt? Nogal flauw als mol. Maar vooral: Elisabet in de kajuit zetten???
Eens goed gaan eten winnen om de bevoorrechte positie als gevangene te bemachtigen? Was die positie wel zo bevoorrecht? Elisabet deed hier veel moeite om absoluut niet de prijs van voornaamste gast te winnen.
De tunnels: zijn best gedaan.
Er zijn ook zaken waar hij , al dan niet opzettelijk, gefaald heeft, maar hoe dan ook: Bas = kassa kassa.
Ja, zuiver op basis van de acties lijkt Bas niet de mol maar hij is samen met Kaat wel één van mijn certitudes voor het misschien. Aangezien hij laatste kwam had ik hem onmiddellijk uitgesloten.
Mijn twijfel is in de laatste episode hoe hij reageert bij de koffers en dat er maar 1 misschien meer is en geen 2!
Excuus kan mogelijk zijn dat de mol geen voorbereiding had en daardoor meer heeft verdiend?
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 20:41

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Ik ben het eens met de verdeling van het geld bij de eerste 2 opdrachten, maar bij de laatste opdracht vind ik niet dat al het verdiende geld gelijk over hen 4 verdeeld mag worden. Het hangt er hier toch vanaf wat je hebt afgelegd?
Hier heb ik ook heel lang over getwijfeld. Maar het is wel door dat ze overleggen met z'n allen dat ze aan dat geld kwamen. Snap je?
Gebruikersavatar

BeaVer29 apr 2019, 21:11

 1293  Uma
ja en nee.
Joeri en Axel leggen die 3000 euro sneller dan Elisabeth kan zeggen "ik ben de mol"
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 apr 2019, 21:41

 767  Yens
Vermoljoen schreef:Hier heb ik ook heel lang over getwijfeld. Maar het is wel door dat ze overleggen met z'n allen dat ze aan dat geld kwamen. Snap je?
Ik snap het wel en je kan nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind het beter om het hier te verdelen. Dat is persoonlijk natuurlijk... 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2019, 22:29

 1690  Sven
Vermoljoen schreef:Plusgeld na aflevering 8:

Afbeelding

De uitleg:
Varkentjes wassen: Gewonnen (1600 euro) verdeeld over Axel en Joeri.
Modeontwerpers: De gewonnen 2000 voor beste ontwerp verdeeld over Bas en Elisabet.
Zwarte pieten: Het gewonnen bedrag verdeeld over alle deelnemers, dit bedrag is er wel gekomen door overleg.

Straks of morgen zal er ook nog een compleet schema komen met mingeld erbij. Later in de week komt er nog een iets duidelijker overzicht.
Ik vind het net goed dat het geld onder iedereen verdeeld wordt, bij dit spel was er geen mol.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13