Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy25 mar 2019, 12:44

Site Admin  1167  Uma
Update na aflevering 3
➡️ https://www.wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Afbeelding
De eerste verschillen voor dit seizoen


Afl 3 - Opdracht 1: Roeibootjes / Ongewenste kamergasten
Martijn 250 + Elisabeth 250

Afl 3 - Opdracht 2: Sleutel onder de steen
Bas 333 + Bruno 333 + Joeri 333

Afl 3 - Opdracht 3: Vovinamkrijgers
Alle kandidaten 133
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2019, 18:12

 2354  Uma
UPDATE:

Afbeelding

Afbeelding

De Roeibootjes:
Daar is enkel geld verdiend door het duo Elisabet & Martijn. De verdiende 500 is onder hen verdeeld (500/2 = +250).
Alle 3 de duo's hebben 2x hun roeister ingezet. Dit onder de duo's verdeeld (-1.500/6 = -250).
Pellen pindanootjes: Axel en Ingrid (-400/2 = -200), Eva en Kaat (-900/2 = -450), Elisabet en Martijn (-1.500/2 = -750).
Slapen met dier: de verloren 1.200 euro is verdeeld over de 2 duo's (1.200/4 = -300)
Sleutel onder steen:
Het gewonnen bedrag verdeeld onder de 3 heren (1.000/3 = 333).
De Vovinamkrijgers:
Het minimum te winnen bedrag (5x200) dat behaald kon worden als ze telkens cashten is verdeeld onder de 3 strijders (3x333=+1000).
De meerwaarde door de verdubbelaar te gebruiken is verdeeld over heel de groep (200/9 = 22)
Inzet bij Vovinam: Het gemiste bedrag verdeeld onder de groep die besliste over het te verdienen bedrag (roeiers) (-2.000/6 = -333).

De manier die ik nu heb gebruikt om het geld toe te kennen is volgens mij het meest correctst.
Gebruikersavatar

Kite28 mar 2019, 09:19

 87
Ik zou het logischer vinden het verloren geld van het pinda-pellen te groeperen over alle boot-kandidaten heen.
Aangezien Elisabet en Martijn (en in mindere mate Ingrid en Axel) geen keuze hadden voor hoeveel ze maximaal pinda's zouden kunnen pellen.
Hierbij zou het dan -1000 -900 -900 per duo zijn (dus -500 voor Elisabet en Martijn, -450 voor de rest).
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 apr 2019, 21:29

 2354  Uma
Afbeelding

Bij deze Follow The Money na aflevering 4. Ik denk dat alles voor zich spreekt... Morgen deel ik ook het uitgebreide schema met het mingeld erbij.

Het enige dat me opvalt is dat er bij het vangen van de vissen 2.400 euro kon worden verdiend. Waarom zo een specifiek getal? (Sorry als dit al uitgebreid is besproken bij het topic bij de opdrachten, ik moet dit nog doorlezen...)
Gebruikersavatar

Davy02 apr 2019, 21:50

Site Admin  1167  Uma
Update van de wieisdemol.be versie na aflevering 4
➡️ https://www.wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Afbeelding

Opdracht 1: De verfbom
Verloren bedrag 50/50 verdeeld tussen Eva en de groep rond tafel

Opdracht 2: Vissen vangen
+600 voor de vier vissers

Opdracht 3: Silent disco
+250 voor de vier feestbeesten

Opdracht 4: Scheepsraadsels
Totaalbedrag gedeeld door 8
Gebruikersavatar

Cedric02 apr 2019, 21:52

 2834  Uma
Redelijk gelijkaardig als vorig seizoen denk ik.

Joke had toen het laagste bedrag, Pieter het op 1 na laagste, als ik me goed herinner.
Nu Eva het laagste, Kaat het op één na laagste.

Joke ging altijd vol voor de opdrachten maar had veel pech én ging voor alle pasvragen en vrijstellingen.
Eva gaat ook voor alle pasvragen blijkbaar.

Pieter scoorde laag als Mol (bleek achteraf).
Kaat scoort laag als mogelijke Mol (mijn tunnelvisie).
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 apr 2019, 22:05

 2354  Uma
Als je kijkt naar Follow The Money, is Kaat degene die het minste geld heeft verdiend en het meeste geld heeft verloren. Dus je zou haar als verdachte kunnen aanduiden op basis van deze theorie (om Cedric nog wat dieper in zijn tunnel te duwen :mrgreen: )
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 apr 2019, 11:12

 2354  Uma
UPDATE:
Afbeelding
Afbeelding

UITLEG:

De verfbom:
De verloren 3000 is verdeeld over de hele groep. We weten niet of de gebruikte letter V de juiste was en het is door het gedrag van de groep dat Eva voor de pasvragen ging. Eva deelt hier ook in omdat ze foute info doorgaf. De verloren 2000 door de pasvragen is volledig op Eva gezet.
Vissen vangen:
De gewonnen 2400 over de 4 deelnemers verdeeld.
Silent disco:
De gewonnen 1000 over de 4 deelnemers verdeeld, de gemiste 500 ook.
De Scheepsraadsels:
De gewonnen 4500 over alle deelnemers verdeeld.

Het enige waar een beetje discussie zou kunnen zijn, is bij de verfbom-opdracht. Maar mij lijkt het het best dat de verloren 3.000 euro is verdeeld over de hele groep. Maar de 2.000 euro die uit de pot ging is alleen op Eva gezet omdat ze expres de foute getallen heeft doorgegeven voor de pasvragen.
Gebruikersavatar

Taupe07703 apr 2019, 11:47

 767  Yens
Als dit klopt en iedereen kan ermee akkoord gaan dat de -2000 voor Eva is, moeten we dan nog verder zoeken?
We gaan dat zeker doen, ook al om het plezier van vele, nutteloze zaken te vinden MAAR is het niet wat te vroeg om nu al zo'n verschil te hebben tussen de kandidaten? Vorig jaar was het veel spannender, jaar Gilles heb ik de topic (of forum) niet gevolgd.
Als je dit samenlegt met de andere zaken elders op het forum zoals de eerste zinnen van dit seizoen, de selectie etc. dan kan er maar één conclusie zijn en de mol is bekend!
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 12:01

 507  Yens
Taupe077 schreef:Als dit klopt en iedereen kan ermee akkoord gaan dat de -2000 voor Eva is, moeten we dan nog verder zoeken? We gaan dat zeker doen, ook al om het plezier van vele, nutteloze zaken te vinden MAAR is het niet wat te vroeg om nu al zo'n verschil te hebben tussen de kandidaten? Vorig jaar was het veel spannender, jaar Gilles heb ik de topic (of forum) niet gevolgd. Als je dit samenlegt met de andere zaken elders op het forum zoals de eerste zinnen van dit seizoen, de selectie etc. dan kan er maar één conclusie zijn en de mol is bekend!
Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 12:12

 2204
Bijkomende moeilijkheid bij de - 2000 is (vind ik) ook dat dit op zich niet puur mollen is, maar dat een kandidaat (Eva) er iets voor heeft gekocht (twee pasvragen).
Gebruikersavatar

BeaVer03 apr 2019, 12:17

 1293  Uma
Moldedju schreef:Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.
Eva kon alleen maar proberen om ze pogingen te laten doen. het was de groep die besliste om de knopjes in te duwen. Dus ik ben ook van mening om 2000 te delen door de hele groep.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13