Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator03 apr 2019, 12:20

 3483  Uma
Moldedju schreef: Ik ga niet echt akkoord om dit volledig bij Eva te zetten. We weten niet of de m/v juist was én de groep had ook kunnen beslissen om niet te gokken. Gedeelde verantwoordelijkheid dus.
Dit is het soort opdracht waarbij het onmogelijk is om de financiële gevolgen over de deelnemers te verdelen op een manier die iedereen tevreden stelt.

Initieel was er (als groep) gekozen om de "afvaller" niet terug te halen , en dan zou het het mogelijks te winnen bedrag over heel de groep (zonder Eva) gespreid moeten worden. Het is ook de groep die uiteindelijk beslist om toch te proberen de afvaller terug te brengen en in die beslissing heeft Eva wel een rol gespeeld, maar niet gestemd, dus strikt gezien kan dat haar niet in rekening gebracht worden.
Het verlies aan geld is echter wel volledig te wijten aan Eva en dan lijkt het me ook eerlijk om dat haar aan te rekenen immers we weten niet of M/V juist was.

De follow the money methode vertoonde al barsten in Zuid Afrika en heb ik trouwens nooit als criterium gebruikt, en in deze Molreeks zijn nog meer opdrachten zo opgesteld dat een "eerlijke" verdeling bijna onmogelijk te maken is.
Gebruikersavatar

koen.willen03 apr 2019, 23:51

 187  Uma
Als Eva niet die 2000 euro had gekost is het vrij duidelijk dat Kaat de groep tot nu toe het meeste heeft gekocht!
Gebruikersavatar

Gillesisdemol04 apr 2019, 08:00

 373
En Ingrid dan? Ik follow de Follow-the-moneytheorie niet meer, handdoek in de ring :cry:
Gebruikersavatar

koen.willen04 apr 2019, 09:16

 187  Uma
Gillesisdemol schreef:En Ingrid dan? Ik follow de Follow-the-moneytheorie niet meer, handdoek in de ring :cry:
>

Ingrid heeft inderdaad ook de groep veel gekost, maar zij ligt eruit natuurlijk.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol04 apr 2019, 09:26

 373
Inderdaad, dat is mijn punt.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 07:29

 767  Yens
Ik hou ook voor mezelf een klein overzichtje bij van wie hoeveel geld verdient, zodat ik de verdeling van het geld ook volledig kan doen zoals ik zelf wil. Normaal deel ik dit hier niet, maar hier is nog altijd geen nieuw overzicht verschenen en ik heb voor het eerst eens naar het totaalbedrag gekeken dat de kandidaten nu al binnengebracht hebben en dit is wat ik uitkom:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 08:34

 767  Yens
Mollenjager-DT schreef:Ik hou ook voor mezelf een klein overzichtje bij van wie hoeveel geld verdient, zodat ik de verdeling van het geld ook volledig kan doen zoals ik zelf wil. Normaal deel ik dit hier niet, maar hier is nog altijd geen nieuw overzicht verschenen en ik heb voor het eerst eens naar het totaalbedrag gekeken dat de kandidaten nu al binnengebracht hebben en dit is wat ik uitkom:
Mooi overzicht dat bevestigt wat ik zeg sinds aflevering 2 (dus met mol). Echter de meerderheid denkt er ook zo over en is raar.
Anderzijds zie ik rare bedragen bij laatste aflevering, heb je extra geld verdeeld voor degenen die een pasvraag hadden? Hoe dan ook verschil zal op einde rit niet zo groot zijn
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 17:33

 767  Yens
Ik zal even kort de verdeling van de laatste aflevering toelichten, aangezien dit blijkbaar niet helemaal duidelijk is.
Voor de eerste opdracht heb ik de 1100 euro volledig bij Bruno gezet. Bij de tweede opdracht heeft gewoon iedereen die zijn opdracht succesvol uitgevoerd heeft het gepaste bedrag gekregen. En bij de derde opdracht heb ik de 4000 euro door 2 gedeeld, waarna Bas het volledige eerste deel van 2000 euro gekregen heeft. Het tweede deel heb ik dan nog eens opgesplitst, waardoor ook Joeri en Elisabet elk 1000 euro gekregen hebben.
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2019, 17:51

 2834  Uma
(edit: nevermind, verkeerd gelezen)
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 apr 2019, 18:10

 2354  Uma
Waarom heb je het bedrag van Bruno volledig op hem gezet? Hij vond dat mes wel, maar Axel zorgde wel voor de juiste richting en het aantal stappen....
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2019, 18:28

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:Ik zal even kort de verdeling van de laatste aflevering toelichten, aangezien dit blijkbaar niet helemaal duidelijk is.
Voor de eerste opdracht heb ik de 1100 euro volledig bij Bruno gezet. Bij de tweede opdracht heeft gewoon iedereen die zijn opdracht succesvol uitgevoerd heeft het gepaste bedrag gekregen. En bij de derde opdracht heb ik de 4000 euro door 2 gedeeld, waarna Bas het volledige eerste deel van 2000 euro gekregen heeft. Het tweede deel heb ik dan nog eens opgesplitst, waardoor ook Joeri en Elisabet elk 1000 euro gekregen hebben.
De vraagstelling van Vermoljoen (iets eerder) is terecht.
De opdracht kan slechts slagen door samenwerking van 2 personen en niet enkel door diegene die het laatste puzzelstukje op de juiste plaats legt. Zo zou iemand die telkens de juiste tussenstappen ontdekt en uitvoert bijna nooit geld "verdienen". Het is trouwens een typische psychologische bias om diegene die de laatste stap juist heeft hoger te waarderen dan diegenen die o.a. het voorbereidend werk gedaan hebben. Een Mol kan daar handig gebruik van maken. Zo
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 18:58

 767  Yens
Ik heb dit vooral gedaan omdat ze Axel zijn bedrag eerst niet gevonden hadden en het bedrag dat op Bruno zijn hoofd plakt wel. Hij is ook degene die het zakmes uiteindelijk vindt en die er ten volle voor gaat. Het is daarom ook dat ik zeg dat ik zelf een overzichtje bijhoudt voor mezelf, zodat ik de verdeling kan doen zoals ik denk dat ze best is. Er zijn genoeg mensen hier die een verdeling maken bedoeld om openbaar te maken, zoals bv Vermoljoen zelf. 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13