Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

christophe.berton12 mar 2019, 17:24

 7
Ik vraag me af waar de afvallers naartoe gaan, eenmaal ze het spel moeten verlaten.
Hun omgeving weet dat ze 3 weken op reis zijn, wanneer die dan na 10 dagen terug thuis zijn, dan weet toch hun omgeving dat ze de mol niet kunnen zijn (eenmaal de reeks start) omdat hun vertrek te kort was (toen ze een half jaar voordien op reis gingen).
Daar zit toch een groot risico in.

Houden ze die samen op een rust-locatie of hoe zou dat werken.

Sorry, maar dit vind ik boeiend om te weten.
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2019, 17:29

 2204
De afgevallen kandidaten moeten zich gedeisd houden voor de volle drie weken.
Ze mogen (elders) op reis gaan of naar huis. Maar niet terug gaan werken of zich in het openbaar vertonen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 mar 2019, 19:04

 767  Yens
Ik denk zelfs dat ik in het verleden in interviews al heb gelezen dat afgevallen kandidaten ook altijd nog even apart in het land worden gehouden voor ze terug naar huis vertrekken.
Gebruikersavatar

astridm12 mar 2019, 21:15

 287
'Men' doet niets met de afvallers, behalve ze op het vliegtuig naar huis zetten. Ze moeten zelf zorgen voor een plausibele smoes en liefst eentje waarbij ze ook eerder terug kunnen komen. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om de volle 3 weken weg te blijven, een extra vakantie is snel genoeg geregeld.
Gebruikersavatar

maarten.develde12 mar 2019, 22:03

 24
Mollenjager-DT schreef:Ik denk zelfs dat ik in het verleden in interviews al heb gelezen dat afgevallen kandidaten ook altijd nog even apart in het land worden gehouden voor ze terug naar huis vertrekken.
Lijkt mij op zich gek, want ergens halverwege komt er iemand overgevlogen van familie/vrienden.
Ik veronderstel dat ze op voorhand die persoon moeten doorgeven en als ze dan ineens horen dat ze toch niet moeten komen weten ze toch ook al hoe laat het is? Of blijven die dan ook op kosten van Woestijnvis ergens anders, samen met alle afvallers?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mar 2019, 22:09

 8153
Ik heb mij altijd al bedacht dat het eerste deel van De Mol voor die bezoekers minder spannend is. Toen ze op bezoek gingen waren er al een aantal deelnemers naar huis. Het bezoek weet dus al van bij het begin dat die zeker niet de mol zijn.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 mar 2019, 22:19

 767  Yens
maarten.develde schreef:Lijkt mij op zich gek, want ergens halverwege komt er iemand overgevlogen van familie/vrienden.
Ik veronderstel dat ze op voorhand die persoon moeten doorgeven en als ze dan ineens horen dat ze toch niet moeten komen weten ze toch ook al hoe laat het is? Of blijven die dan ook op kosten van Woestijnvis ergens anders, samen met alle afvallers?
Die moeten natuurlijk ingelicht worden, maar deze personen weten ook sowieso op voorhand dat hun familielid/vriend meedoet aan 'De Mol'. Ik zeg ook niet dat de afvallers tot het einde in het land blijven, maar wel iets langer dan ze afgevallen zijn.

Daarnaast lijkt het mij trouwens ook uit den boze dat de kandidaten gewoon terug thuis mogen aankomen en dan zeggen dat ze vroeger teruggekomen zijn van bv. het vrijwilligerswerk dat ze als smoes hadden opgegeven. Dan weet namelijk heel hun omgeving dat ze vroeger teruggekomen zijn en is het voor hen ook meteen duidelijk wanneer bekendgemaakt wordt wie deelneemt aan het programma dat ze vroeger afgevallen zijn.
Gebruikersavatar

mark.vandaele12 mar 2019, 22:26

 178
Mollenjager-DT schreef:Ik denk zelfs dat ik in het verleden in interviews al heb gelezen dat afgevallen kandidaten ook altijd nog even apart in het land worden gehouden voor ze terug naar huis vertrekken.
Ja zoals Ruth eerst nog naar een hotel mocht gaan om te douchen haha, ik denk dat ze zo snel mogelijk naar huis worden gebracht maar het is natuurlijk niet altijd mogelijk om direct een vlucht te nemen.
Gebruikersavatar

Cedric12 mar 2019, 22:41

 2834  Uma
Een jaar of 2 geleden heb ik ooit eens gehoord dat elke kandidaat verplicht 3 weken verlof moet nemen en dat elk familielid dat op bezoek zou komen verplicht verlof moet nemen in de dagen waarop hij/zij op bezoek zou komen.

Geen idee of dit betekent dat alle kandidaten per definitie 3 weken op de bestemming blijven en dat het familielid 100% zeker ook naar daar gaat voor enkele dagen, maar daar lijkt het toch op.

Dit gezegd zijnde, dit is zo'n ding dat ik hoorde via iemand die iemand kent die iemand kent die iemand kent die het gehoord heeft van iemand die iemand kent die blijkbaar een ex-kandidaat kent. Dus neem hier maar wat korrels zout bij. Het kan kloppen, maar voor hetzelfde geld is er niets van aan.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mar 2019, 23:23

 1690  Sven
Er zitten hier toch een paar ex deelnemers op het forum? Kunnen die hier geen klaarheid brengen? Of mogen die er niets over zeggen?
Gebruikersavatar

WalkingDead13 mar 2019, 01:42

 73
Dat heeft onze Thibaud eens gedaan!
Thibaud Dedier schreef: Nee, het klopt idd niet dat de afvallers ginder blijven, integendeel. Je vliegt sito presto terug naar België waar je op één of andere manier moet onderduiken. Erg eenzame periode trouwens. Wij hadden verbod om contact te hebben met elkaar tot de reunie in Gaston (die mee opgenomen werd in de laatste aflevering)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2019, 10:16

 8153
Ik ben dus de perfecte kandidaat!
Ik zou waarschijnlijk als eerste afvallen, maar ik kan gerust 3 weken in mijn eigen huis wonen zonder dat het iemand zou opvallen dat ik "al terug" ben. En ik zou zelfs kunnen buiten komen, want ik ken nauwelijks mensen waar ik woon en die mensen zouden niet eens weten dat ik op reis vertrokken was.
Verder zou ik de perfecte kandidaat zijn omdat ik een vrouw ben met kort grijs haar. Zo moeten ze niet weer 5 vrouwen met lang haar (bij voorkeur blond) meenemen.
Mijn leeftijd kan voor de makers in mijn voordeel spelen, maar in mijn eigen nadeel: ik zou absolúút niet het moeke van van groep willen zijn!
Oh, en ja: uit mijn beroep zou men al meteen afleiden dat ik de mol ben! 😃