Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Bakkieryer11 mar 2019, 00:30

 183  Sven
Ik geloof van heel het " Er is nog geen Mol gekozen" gedoe geen zier ! Het is ideaal als marketingstunt en je trekt er veel aandacht mee, maar het echt ook doen is uitermate gevaarlijk als producer. Er zijn zo veel onbekende parameters die je niet in de hand hebt met een quasi " willekeurige" Mol dat je Mol al ontmaskerd kan zijn voor je goed en wel bezig bent.

De manier waarop de selectie is gebracht maakt het ook heel simpel om je echte Mol zogezegd als één van de 3 "Misschientjes" in de groep te gooien terwijl alles al op voorhand bekokstoofd is. Alleen zullen we dat nooit weten...

Al die focus leidt dus af van de bunjeejump waar onze vliegenier nogal opvallend weigert te springen ( en bij de schermpjes staat te liegen dat het gedrukt staat over zijn zenuwtoestand ) Dus Axel = niet de Mol. De 2 dames Elisabeth en Eva die " het wel verwacht hadden" vallen voor mij ook af, die kregen een NIET scherm. Nog NIET schermers zijn Yoeri de lasser ( of is het nu ploegbaas ? ) Bruno de manager en Kaat ( die niet wisten hoe zich een houding te geven ). Bas en Martijn zullen het ver schoppen maar voorlopig is er maar 1 conclusie : De Mol 2019 is een vrouw ! En die onschuldige sympathie van Ingrid ( en het feit dat ze niet sprong en dat ook op voorhand aankondigde ) maakt haar mijn hoofdverdachte. Daarnaast is er ook nog Liesbeth van den HR die potentieel de Mol zou kunnen zijn. Vergeet niet, in een ver verleden won Hugo De Bie, een HR directeur, de eerste uitgave van de Mol met Magda ( zijn het nu Ionische of Dorische zuilen ? ) Ral in de duistere hoofdrol...
HR-mensen doen het meestal erg goed in programma's als de Mol...
Gebruikersavatar

Taupe07711 mar 2019, 10:01

 767  Yens
Bakkieryer schreef:Ik geloof van heel het " Er is nog geen Mol gekozen" gedoe geen zier ! Het is ideaal als marketingstunt en je trekt er veel aandacht mee, maar het echt ook doen is uitermate gevaarlijk als producer. Er zijn zo veel onbekende parameters die je niet in de hand hebt met een quasi " willekeurige" Mol dat je Mol al ontmaskerd kan zijn voor je goed en wel bezig bent.

De manier waarop de selectie is gebracht maakt het ook heel simpel om je echte Mol zogezegd als één van de 3 "Misschientjes" in de groep te gooien terwijl alles al op voorhand bekokstoofd is. Alleen zullen we dat nooit weten...
Dat zeg ik ook al heel de tijd. Achteraf kunnen ze bekendmaken dat er toch wel al een mol was maar dan zouden er velen zicht bekocht voelen heb ik elders op het forum al gelezen. Dus nu zeggen ze dat deze nog niet gekozen was... als het toch zo zou zijn straf! Maar goed jij weet niets ...
Hoe dan ook de melding dat de Mol nog moest gekozen kan waar zijn maar dan zou het moeten geldig zijn voor 10 kandidaten en nu maar voor 3
Maar ik blijf momenteel bij mijn theorie dat de mol wel al gekozen was en de rest voor de "show" is.
Nu zag je al een beeld van volgende week dat GDC in het geniep afspreekt met de mol. Dat gebeurt anders ook maar is veelal of voorhand toch al veel meer voorbereid. Zeker nu zou een kandidaat die de mol zoekt daar nog veel meer op gaan letten. Ik denk dat ik de eerste avond, nacht gewoon constant zou door de gang blijven lopen of alles observeren in de hoop GDC te spotten bij een andere kandidaat ttz de mol!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 10:07

 8153
Taupe077 schreef:Nu zag je al een beeld van volgende week dat GDC in het geniep afspreekt met de mol. Dat gebeurt anders ook maar is veelal of voorhand toch al veel meer voorbereid. Zeker nu zou een kandidaat die de mol zoekt daar nog veel meer op gaan letten. Ik denk dat ik de eerste avond, nacht gewoon constant zou door de gang blijven lopen of alles observeren in de hoop GDC te spotten bij een andere kandidaat ttz de mol!
Dat zou ik ook doen!
Stel je voor: GDC wil de mol briefen maar de 9 anderen lopen rond te spieden :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 10:09

 3483  Uma
Taupe077 schreef:... Ik denk dat ik de eerste avond, nacht gewoon constant zou door de gang blijven lopen of alles observeren in de hoop GDC te spotten bij een andere kandidaat ttz de mol!
Ik vrees dat het lang opblijven zou betekenen (wat hoe dan ook geldt voor GDC en DEMOL). Tevens denk ik dat het moeilijk zal zijn om de (verborgen?) camera's te ontlopen en dat het speurgedrag opgemerkt zal worden door de crew (of door andere deelnemers).
Gebruikersavatar

Taupe07711 mar 2019, 10:14

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Dat zou ik ook doen!
Stel je voor: GDC wil de mol briefen maar de 9 anderen lopen rond te spieden :mrgreen:
Lijkt me toch logisch. En nog meer voor de 2 "misschien". Dan was je er zo dichtbij, ik zou geen oog dichtdoen en ze proberen te betrappen! Want als er toch geen mol zou gekozen zijn op voorhand dan zegt GDC op het stoeltje tegen iemand... proficiat je bent onze mol (zien de anderen dit tafereel?) en meldt GDC wellicht afspraak om x uur op locatie Y om alles door te nemen voor morgen. Hoe kort je nacht dan ook is ... die wil je toch ontdekken en als de crew of iemand anders je zou willen stoppen dan is het net nog meer "strange"
Gebruikersavatar

martine.ceuppens11 mar 2019, 11:01

 1
Ik ben niet echt overtuigd dat De Mol wel al niet op voorhand gekozen was....Het is niet omdat het ons zo verteld is dat het daarom ook zo werkelijk is, toch?
Gebruikersavatar

Bakkieryer11 mar 2019, 12:07

 183  Sven
chicawah.janssen schreef:Dat zou ik ook doen!
Stel je voor: GDC wil de mol briefen maar de 9 anderen lopen rond te spieden :mrgreen:
Dan is het maar de vraag wie er het langste wakker kan blijven : En de Mol, ze snurkte lustig verder 😎

Maar alle gekheid op een stokje : in vroegere reeksen werd er 1x / dag een kort overlegmoment voorzien. Dat was soms 's nachts, maar ook geregeld overdag via de dedicated cameracrew die de Mol kende. Zo'n overleg is broodnodig, zeker na eliminaties om de Mol te briefen over wie op wie gestemd heeft en daar op in te spelen. Maar ook om de Mol een klankbord te geven en zijn/haar bevindingen over te brengen.Maar toen kende de Mol alle opdrachten en wist hij/ zij perfect hoe die dienden te verlopen. Dat zou dan nu niet het geval zijn en dat maakt het al complexe geheel nog een pak moeilijker te beheren...
Ik geloof het echt niet, mijn Molervaring schreeuwt het uit dat het " Er is geen Mol gekozen" verhaaltje harder rammelt dan de meest aftandse Tuk-Tuk die er in Good Morning Saïgon rondbolt...
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 12:56

 3483  Uma
Bakkieryer schreef:...
Ik geloof het echt niet, mijn Molervaring schreeuwt het uit dat het " Er is geen Mol gekozen" verhaaltje harder rammelt dan de meest aftandse Tuk-Tuk die er in Good Morning Saïgon rondbolt...
Ik vind dat je (tot het tegendeel bewezen is, of toch zeker tot er sterke aanwijzingen van het tegendeel zijn) GDC moet geloven.
Stel dat dit echt waar is en dat het ontdekt wordt (zeer aannemelijk toch) dat verliest heel het programma geloofwaardigheid (en verlaagt het zich tot in het WIDM-niveau). Daarmee zou deze liefhebber van DEMOL afhaken.
Disclaimer: met WIDM-niveau heb ik het over die geënsceneerde biechten en de te sterke sturing qua verdachtheid van deelnemers.
Gebruikersavatar

Jansen11 mar 2019, 12:56

 3423  Yens
Bakkieryer schreef:Dan is het maar de vraag wie er het langste wakker kan blijven : En de Mol, ze snurkte lustig verder 😎
(...)
Ik geloof het echt niet, mijn Molervaring schreeuwt het uit dat het " Er is geen Mol gekozen" verhaaltje harder rammelt dan de meest aftandse Tuk-Tuk die er in Good Morning Saïgon rondbolt...
Ik ben het niet met je eens, maar ik weet wel dat jij denkt dat de mol een vrouw is 😉
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 13:06

 2834  Uma
martine.ceuppens schreef:Ik ben niet echt overtuigd dat De Mol wel al niet op voorhand gekozen was....Het is niet omdat het ons zo verteld is dat het daarom ook zo werkelijk is, toch?
Toch wel, vind ik. Daar moeten we van uitgaan, anders verliest het ganse programma zijn geloofwaardigheid.
In elk geval, hoe het ook zij, de makers zullen het wel zo aanhouden. Zelfs al zouden ze op voorhand al een Mol hebben gekozen, het is niet moeilijk meer om dat te verbergen. Ze hebben nog maar de eerste 2-3 afleveringen ingeblikt, dus ze kunnen nog altijd makkelijk kiezen wat ze op het einde wel of niet prijsgeven en dus ook hierover kunnen ze nog makkelijk zwijgen.
Maar ik geloof het niet. Ik denk dat het echt gegaan is zoals ze zeggen.
Gebruikersavatar

Bakkieryer11 mar 2019, 15:43

 183  Sven
ex-molinator schreef:Ik vind dat je (tot het tegendeel bewezen is, of toch zeker tot er sterke aanwijzingen van het tegendeel zijn) GDC moet geloven.
Stel dat dit echt waar is en dat het ontdekt wordt (zeer aannemelijk toch) dat verliest heel het programma geloofwaardigheid (en verlaagt het zich tot in het WIDM-niveau). Daarmee zou deze liefhebber van DEMOL afhaken.
Disclaimer: met WIDM-niveau heb ik het over die geënsceneerde biechten en de te sterke sturing qua verdachtheid van deelnemers.
Hier ben ik het niet met je eens : alleen de crew en de echte, voorafgekozen Mol moeten keihard ontkennen. Al de anderen kunnen beweren wat ze willen, door de manier waarop de "Molkeuze" is georchestreerd zal niemand dat ooit kunnen bewijzen...
En vergeet vooral niet dat de Mol steeds meer evolueert naar een commercieel product...
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 16:26

 3483  Uma
Bakkieryer schreef:....
Hier ben ik het niet met je eens : alleen de crew en de echte, voorafgekozen Mol moeten keihard ontkennen. Al de anderen kunnen beweren wat ze willen, door de manier waarop de "Molkeuze" is georchestreerd zal niemand dat ooit kunnen bewijzen...
Ik ga akkoord dat, indien jouw "vermoeden/veronderstelling" terecht is, echt bewijs wellicht niet het daglicht zal zien maar België is maar een klein landje en het hele productiehuis zou serieus wat schade kunnen oplopen indien dergelijke geruchten voet aan grond krijgen (bvb wegens een slechte piloot 😉 ).
Ik geloof er niks van (momenteel) maar mocht ik vermoedens krijgen dan heeft heel het programma afgedaan voor mij. Misschien ben ik naïef maar ik ken een hele hoop mensen die van het programma houden juist omwille van de (relatief) eerlijke beeldweergave en er zich ook van zouden afkeren. Ik denk ook dat de media erop zou springen juist vanwege de vele lovende teksten die over de jaren heen geschreven zijn.
Soms werkt bewijs niet maar kunnen insinuaties uiteindelijk tot grotere schade leiden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7